حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ 21 جماد أول 1446 Friday, 22 November , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11408 تعداد نوشته های امروز : 0×

زمان تغییر دیدگاه در مدیریت شهری تبریز / ۳.۵ میلیون سفر روزانه با ۱۵۰ هزار سفر اینترنتی در تبریز

شناسه : 31785 27 اکتبر 2019 - 0:30 471 بازدید

زمان تغییر دیدگاه در مدیریت شهری تبریز / ۳.۵ میلیون سفر روزانه با ۱۵۰ هزار سفر اینترنتی در تبریز عبدالله تقی پور دیشب در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز با قدردانی از اجرای طرح زوج و فرد در مرکز شهر گفت : اولین پیاده راه ایران در تبریز اجرا […]

زمان تغییر دیدگاه در مدیریت شهری تبریز / ۳.۵ میلیون سفر روزانه با ۱۵۰ هزار سفر اینترنتی در تبریز
پ
پ

زمان تغییر دیدگاه در مدیریت شهری تبریز / ۳.۵ میلیون سفر روزانه با ۱۵۰ هزار سفر اینترنتی در تبریز

عبدالله تقی پور دیشب در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز با قدردانی از اجرای طرح زوج و فرد در مرکز شهر گفت : اولین پیاده راه ایران در تبریز اجرا شده و سایر شهر‌ها از تبریز الگو برداری کرده‌اند اما امروز شاهد بعضی مقاومت‌ها در راستای اجرای پیاده‌ راه و طرح های مشابه در تبریز هستیم. وی با اشاره به آلایندگی هوای تبریز در زمستان گفت: امسال شورای شهر قبل از وقوع آلایندگی برای کنترل آن برنامه ریزی می‌کند.لازم به ذکر است، در این جلسه طرح تدوین فهرست انتشار آلاینده های هوا در کلانشهر تبریز بررسی شد.  ۹۲ درصد منابع آلاینده تبریز سهم منابع متحرک استدکتر لیلا خازنی عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در خصوص این طرح گفت: این طرح به صورت همزمان در ۹ کلان‌ شهر اجرا می‌شود.وی ادامه داد: در تبریز، دانشگاه تبریز با همکاری دانشگاه تهران مسئول پژوهش فهرست انتشار آلاینده‌های این شهر شده است. خازنی بیان داشت: سامانه انتشار آلاینده‌‌ها آماده بوده و به زودی توسط سازمان محیط زیست کشور بهره‌ برداری می‌شود.عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز با بیان اینکه در همه جای دنیا برای کنترل آلاینده‌ها، فهرست انتشار آلاینده ها برای مدیریت منابع آلاینده تدوین می‌شود گفت: این فهرست با اطلاعات دقیق در اختیار مسئولین مربوطه قرار خواهد گرفت. وی با بیان اینکه ۹ مرکز آلاینده در این طرح برای تبریز در نظر گرفته شده، فرودگاه، ترافیک، خانه‌ها، صنایع، نیروگاه، پالایشگاه، پتروشیمی را از جمله این مراکز در تبریز بیان کرد.خازنی با بیان اینکه ۹۲ درصد منابع آلاینده تبریز سهم منابع متحرک است گفت: سیمان جزو آلاینده‌ های صنایع است اما به تنهایی چند برابر صنایع دیگر تولید آلایندگی دارد. ۷۴ درصد آلایندگی متحرک تبریز مربوط به خودرو‌های شخصی است لیلا خازنی با بیان اینکه ۷۴ درصد آلایندگی متحرک تبریز مربوط به خودرو‌های شخصی است گفت: سهم ترافیک در تولید آلایندگی‌های متحرک بالا است. وی با اشاره به تاثیر بسیار بالای فرهنگ‌ جامعه در انتشار آلاینده‌ ها گفت: فرهنگ استفاده از ناوگان عمومی و پیاده در تبریز پایین است و این عامل موجب وجود آلایندگی ۷۲ درصدی خودرو های شخصی در منابع آلاینده متحرک شهر می‌باشد. ۳.۵ میلیون سفر روزانه در تبریز انجام می‌شود عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه  ۳میلیون و ۵۰۰ هزار سفر روزانه در تبریز انجام می‌شود گفت: نبود زیرساخت‌های مناسب برای استفاده از ناوگان عمومی موجب کاهش استفاده از این ناوگان می‌شود. خازنی با اشاره به تاثیر منفی تاکسی‌های اینترنتی در آلایندگی تبریز گفت: این تاکسی‌ها موجب افزایش خودروهای تک سرنشین و دو سرنشین در شهر شده و موجب ایجاد ترافیک و آلایندگی بیشتر در شهر می‌شود. روزانه ۱۵۰ هزار سفر از طریق تاکسی های اینترنتی در تبریز انجام می‌شود وی با بیان اینکه روزانه ۱۵۰ هزار سفر از طریق تاکسی های اینترنتی در تبریز انجام می‌شود این آمار را موجب افزایش آلایندگی به دلیل تک سرنشین و دو سرنشین بودن آنها دانست. لیلا خازنی با بیان اینکه تهران ۵ برابر تبریز جمعیت دارد اما تناژ آلایندگی آن ۲/۵ برابر تبریز است گفت: خودرو های شخصی تبریز دو برابر خودرو های شخصی در تهران موجب آلایندگی هوا در این شهر می‌شود‌.وی با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد در تبریز گفت: اگر طرح زوج و فرد در شهر اجرا می‌شود و موجب ایجاد محدودیت برای مردم می‌شود باید متناسب با آن حمل و نقل عمومی نیز گسترش یابد. خازنی  با بیان اینکه گسترش فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی موجب کاهش ۵۸ درصدی آلودگی هوای متحرک تبریز خواهد شد گفت: با افزایش و توانمند سازی حمل و نقل عمومی می‌توان آلودگی هوای تبریز را کاهش داد.وی گفت: نگاه توسعه محور در تمام ابعاد شهر سازی باید لحاظ شود.عبداله تقی پور با بیان اینکه باید در روش‌های مدیریت شهری تبریز تجدید نظر شود گفت: امیدواریم به این نتیجه برسیم که باید در مدیریت شهری پوست اندازی کرده و از تکنولوژی های مدرن استفاده کرد. رییس کمسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: هدف کمسیون محیط زیست ایجاد حساسیت شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری در کنترل آلایندگی هوا است. وی ادامه داد: امروز راهکار اجرایی برای کنترل ترافیک و آلایندگی وجود دارد اما مدیریت درستی برای آن موجود نمی‌باشد.  تقی پور با اشاره به طرح ایجاد پاره خط ها در شهرک ها گفت: در بحث ایجاد پاره‌ خط‌ ها در شهرک‌ها اگر این طرح اجرا شود می‌توان مدیریت زمان و ترافیک را ایجاد کرد. انتهای پیام/۶۰۰۰۲

منبع

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.