آخرین آماری که از وضع تولید خودروهای سواری منتشر شده، به وضوح گویای عقبگرد شرکتهای چینی در صنعت خودرو کشوراست و با ادامه این روند، هیچ بعید نیست طی ماههای آینده شاهد خروج چشم بادامیها از ایران باشیم. از جمله شاخصترین چینیهای حاضر در صنعت خودرو ایران میتوان به «چری»، «جک»، «لیفان»، «FAW»، «BYD»، «جیلی»، […]
آخرین آماری که از وضع تولید خودروهای سواری منتشر شده، به وضوح گویای عقبگرد شرکتهای چینی در صنعت خودرو کشوراست و با ادامه این روند، هیچ بعید نیست طی ماههای آینده شاهد خروج چشم بادامیها از ایران باشیم.
از جمله شاخصترین چینیهای حاضر در صنعت خودرو ایران میتوان به «چری»، «جک»، «لیفان»، «FAW»، «BYD»، «جیلی»، «ام جی»، «برلیانس» و «چانگان» اشاره کرد که تیراژ همه آنها در آخرین آمار اعلامی (آمار مربوط به دیماه ۹۷) کاهشی و حتی در برخی موارد صفر بوده است.
بهعنوان مثال، چری که در ایران تحت عنوان «مدیران خودرو» محصولاتش را عرضه میکند، طی دیماه امسال حتی یک دستگاه محصول نیز تولید نکرده است. همچنین جیلی نیز که «بم خودرو» میزبان محصولاتش در ایران است، هیچ تولیدی در دیماه نداشته و لیفان نیز همین شرایط را دارد. شرکتهایی مانند «BYD» و جک نیز روندی نزولی در تولید داشتهاند و طبق شنیدهها، برلیانس و ام جی نیز ظاهرا چندان تمایلی به ماندن در ایران ندارند.