حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

شناسایی ۷۷۵۶ دستگاه ماینر در برق تبریز

شناسه : 59435 01 جولای 2021 - 3:51 183 بازدید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از شناسایی ۷ هزار و ۷۵۶ دستگاه ماینر از سال ۹۸ تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ خبر داد. به گزارش تبریز ما، عادل کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طی سال ۹۸، تعداد ۳ هزار و ۲۳۹ دستگاه ماینر با تلاش همکاران در قالب ۱۱۳ فقره انشعاب […]

شناسایی ۷۷۵۶ دستگاه ماینر در برق تبریز
پ
پ

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از شناسایی ۷ هزار و ۷۵۶ دستگاه ماینر از سال ۹۸ تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ خبر داد.
به گزارش تبریز ما، عادل کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طی سال ۹۸، تعداد ۳ هزار و ۲۳۹ دستگاه ماینر با تلاش همکاران در قالب ۱۱۳ فقره انشعاب غیرمجاز کشف و شناسایی و از تلفات ۶ هزار و ۴۸۷ کیلووات جلوگیری شد.
وی تصریح کرد: طی سال ۹۹ نیز با تلاش همکاران تعداد ۳ هزار و ۱۶۳ دستگاه ماینر با تلاش همکاران در قالب ۱۴۶ فقره انشعاب غیرمجاز کشف و شناسایی و در سایه‌ دستگاه‌های استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال کشف شده از تلفات ۶ هزار و ۳۲۹ کیلووات ممانعت به عمل آمد.
وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش غیرمجاز مصرف برق هستند، خاطرنشان کرد: تلاش برای شناسایی و کشف دستگاه‌های ماینر در حوزه‌ی بهره‌برداری برق تبریز به طور جدی ادامه دارد، چراکه این متخلفان موجب تضییع حقوق مشترکان و شهروندان می‌شوند.
به گفته‌ کاظمی، تنها در سه ماهه‌ نخست ۱۴۰۰، نزدیک به یک‌هزار و ۳۰۰ دستگاه ماینر در قالب ۵۵ انشعاب شناسایی شده و با این اقدام از تلفات ۲ هزار و ۶۰۰ کیلووات ساعت انرژی جلوگیری به‌عمل آمد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، برگزاری چندین مورد اقدام فراگیر با هدف ویژه‌ ردیابی و کشف ماینرهای غیرمجاز، تشکیل اکیپ‌های ویژه جهت بررسی میدانی و شناسایی محل‌های نصب ماینر، هماهنگی با مراجع قضایی و اخذ مجوز جهت ورود به مراکز استقرار ماینر، تقویت اکیپ برق‌های غیر مجاز (از طریق شناسایی پیمانکار) و آموزش و ایجاد حساسیت در همکاران بهره‌برداری و ماموران قرائت سنگین امورها جهت شناسایی و مستندسازی مراکز استقرار ماینر را از اقدامات شرکت توزیع نیروی برق تبریز در زمینه‌ شناسایی و برخورد با مراکز تولید ارز دیجیتال دانست.
کاظمی با اشاره به اینکه دستگاه‌های ماینر مورد استفاده در ایران غالباً دست دوم یا ماینرهای نسل اولی و ابتدایی هستند که مصرف برق آنها دو برابر ماینرهای جدید است، متذکر شد: میزان مصرف دستگاه‌های جدید حدود ۱.۲ کیلووات ساعت و میزان مصرف دستگاه‌های قدیمی حدود ۲.۴ کیلووات ساعت است. به عبارت دیگر ماینرهای مورد استفاده در ایران ماهانه در حدود ۸۶۴ کیلووات ساعت بیشتر برق مصرف می‌کنند.
وی ادامه داد: تقریبا هر ماینر چیزی حدود kw ۱.۵ برق مصرف می‌کند و آمپر مصرفی هر کدام بصورت تقریبی بین ۶ تا ۷ آمپر است و با توجه به کنتورهای خانگی که چیزی بین ۱۵ تا ۲۵ آمپر و تکفاز را در اختیار قرار می‌دهند بصورت پیش‌فرض ۲ تا ۴ ماینر می‌تواند کل توان منزل را بگیرد و دیگر اجازه به روشن شدن سایر دستگاه‌های موجود در منزلتان را ندهد.
به گفته‌ کاظمی در صورت استفاده‌ غیرمجاز مشترکان از انرژی برق جهت استخراج رمز ارز مطابق قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز آب، برق، تلفن، گاز و فاضلاب مصوبه‌ سال ۱۳۹۶ رفتار خواهد شد و متقاضیان استفاده از ماینر باید به صورت قانونی درخواست دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده‌ هرگونه دستگاه رمزارز، مراتب را به دفتر حراست برق تبریز اطلاع دهند و از مشوق‌های مربوط به این امر تا سقف ۲۰۰ میلیون ریالی برخوردار شوند.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/129916

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.