حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

جشنواره تابستانی تبریز 10 ساله می شود

شناسه : 3457 06 جولای 2017 - 5:21 6363 بازدید

[ad_1] تبریز ما: جشنواره تابستانی تبریز، با برگزاری آیین افتتاح، وارد دهمین سال برگزاری مستمر خود می شود. به گزارش تبریز ما به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حسین آذرنیا مدیرعامل سازمان با اشاره به برگزاری این جشنواره طی یک دهه در شهر تبریز اظهار داشت: اثرگذاری این رخداد فرهنگی در بسیاری از […]

جشنواره تابستانی تبریز 10 ساله می شود
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: جشنواره تابستانی تبریز، با برگزاری آیین افتتاح، وارد دهمین سال برگزاری مستمر خود می شود.

به گزارش تبریز ما به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حسین آذرنیا مدیرعامل سازمان با اشاره به برگزاری این جشنواره طی یک دهه در شهر تبریز اظهار داشت: اثرگذاری این رخداد فرهنگی در بسیاری از شئون زندگی شهروندان به خوبی قابل مشاهده است و رفتار شهروندان در بسیاری از مسایئل دستخوش تغییرات مثبت شده است.

وی افزود: ایده برگزاری این جشنواره با همفکری شماری از هنرمندان و مدیران خوش فکر شهرداری تبریز صورت گرفت و با عزم و آنها برای اثرگذاری در شهر، زمینه برگزاری برگزاری آن فراهم آمد.

وی اضافه کرد: مفتخریم که توانسته ایم طی 10 سال گذشته یکی از اثرگذارترین برنامه های فرهنگی این شهر را با همت هنرمندان، شهروندان و مسئولان برگزار کنیم و به آن استمرار بخشیم.

آذرنیا با بیان اینکه این جشنواره همچنان به هدف خود امیدوار است، اظهار داشت: ما بر این باوریم که کار فرهنگ همواره اثرگذار است، چرا به شعار خود با مضمون “فرهنگ زیر بنای توسعه است” ایمان راسخ داریم و برای آن برنامه ریزی کرده ایم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، با دعوت از عموم شهروندان برای حضور در برنامه های این جشنواره اعلام کرد: این جشنواره به سیاق سالهای گذشته شامل ویژه برنامه های متعدد فرهنگی و هنری، جنگ های محلات، نمایشگاه های فرهنگی و هنری، برنامه های پخش فیلم و … خواهد بود.

وی با قدردانی از عموم شهروندان در همراهی از این برنامه ها تاکید کرد: از همه شهروندان دعوت می کنیم که برای حضور در این رخداد که در حقیقت متعلق به همه آنهاست، حضور داشته باشند.

وی افزود: این جشنواره روز پنجشنبه 15 تیرماه ساعت 21 در محل عمارت شهرداری تبریز واقع در چهارراه ابوریحان، با حضور اصحاب فرهنگ و هنر، شهروندان، مدیران استانی و چهره های اثرگذار تبریز برگزار خواهد شد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

[ad_1]


تبریز ما: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی ، گردشگری آذربایجان شرقی گفت: تبریز با 10 هزار میلیارد ریال پروژه اجرایی به استقبال تبریز 2018 می رود.

به گزارش تبریز ما، در نشست رسمی بررسی راهکارهای مشارکت بخش خصوصی در رویداد ۲۰۱۸، با مدیریت استاندار آذربایجان شرقی و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و جمعی از اعضای انجمن ها و اتحادیه های بخش خصوصی گردشگری، برگزار شد.

مرتضی آبدار در این نشست با بیان اینکه رویداد تاریخی تبریز ۲۰۱۸ فرصتی طلایی است که برای ایران و آذربایجان فراهم شده است، گفت: خوشبختانه در جلسه امروز رسما رویداد تاریخی ۲۰۱۸ که در هیئت وزیران توسط نامه نگاری استاندار در کمیسیون فرهنگی و  هیئت وزیران کشور به تصویب رسیده است، برگزار شده است.

وی افزود: در راستای این رویداد بزرگ کلیه برنامه های ۱۹ دستگاه اجرایی دولت درگیر این رویداد بوده و قریب به هزار میلیارد بودجه جهت اجرای پروژه های لازم تبریز ۲۰۱۸ اختصاص یافته است، گفتنی است که این بخشها تنها ۳۰ درصد مسیر را در پوشش ظرفیت های گردشگری در تبریز ۲۰۱۸ تامین خواهد کرد و ضرورت ۷۰ درصد باقی مانده با مشارکت جدی مردم و بخش خصوصی گره خورده است.

آبدار در پایان سخنان خود تاکید کرد: تبریز ۲۰۱۸ نقطه آغاز و خانه تکانی گردشگری استان خواهد بود.

این گزارش حاکی است، “سعید شبستری” معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در این نشست مشارکت بخش دولتی و خصوصی را لازمه روند رونق دهی اقتصاد کشور معرفی کرد و گفت: همان طور که مستحضرید اقتصاد کشور  ما وابسته به نفت است و اگر بخواهیم این وابستگی را از بین ببریم، راهکار اصلی این موضوع، رو آوردن بر صنایع غیر است تا مولد صنعت و تولیدی دیگر شود، یکی از مهم ترین این راهکار ها صنعت پاک گردشگری است، اما باید در این راستا موضوعات فرهنگی را در اولویت های کاری قرار دهیم.

وی با بیان اینکه هدف از این جلسه بیان انتظارات بخش خصوصی از دولتی است، ادامه داد: تبریز ۲۰۱۸ تنها با بنا کرن چند بنر و ایجاد سایت تحقق نمی یابد، چراکه مشکلات ریشه ای بسیاری از جمله کمبود سرویس بهداشتی، اوضاع نابسامان آسفالت و هتل ها وجود دارد.

شبستری خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های گردشگر پذیر شهر اعم از موزه ها، استادیوم، امامزاده ها و حتی از ظرفیت های هنری نظیر، تئاتر و موسیقی به طور اخص استفاده کرد تا گردشگر تبریز را با ظرفیت هایی که لایق تاریخی آن است بشناسند.

وی ادامه داد: بخش عملیاتی این رویداد مهم را باید بخش های خصوصی بر عهده بگیرند. این یک فرصتی است تا استان را در سطح جهانی معرفی کنیم و بتوانیم این مهم را در بین شهروندان نیز ملموس ساخته و توجیهات لازم را برای آنها فراهم سازیم.

شبستری اظهار کرد: فرهنگ توریست پذیری بسیاری از مسائل فرهنگی را به دنبال خواهد داشت، که در پی آن بسیاری از فرهنگ های رعایت ترافیک، برخورد صحیح با مهمان و گردشگر پی ریزی خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای تحقق این اهداف همکاری باید دوطرفه باشد، چراکه توان و برنامه بخش دولتی مشخص است اما این بخش خصوصی است که برنامه های مصوب دولتی را باید به عمل درآورد و اصلاحات اجرایی با مشارکت بخش خصوصی فراهم شود.

شبستری در پایان افزود: حلقه های مشترکی که بین بخش دولتی وخصوصی ایجاد میشود حلقه ای ناگسستنی است تا بتوانیم امور اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان را به جلو ببریم، چراکه با این مشارکت می توانیم ظرفیت های اشتغالی را افزایش دهیم و اشتغال را برای جوانان تسهیل دهیم.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

[ad_1]

عناوین روزنامه های امروز 96/04/07
عناوین روزنامه های امروز 96/04/07

نوشته نیم صفحه اول روزنامه های ورزشی امروز

[ad_2]

منبع : tabrizeman


تبریز ما: شهردار منطقه 5 تبریز گفت: پروژه جامع توسعه تفرجگاه عون ابن علی با مشارکت مناطق 10گانه شهرداری تبریز اجرا می شود و سهم این منطقه 5 از این مشارکت 10 میلیارد ریال است.

به گزارش تبریز ما، یعقوب هوشیار با اشاره به لزوم توسعه فضای سبز و کاشت گونه های متناسب با ویژگی های خاک دامنه کوه عون ابن علی تبریز افزود: تا کنون جهت پیشبرد اهداف پروژه های عمرانی این تفرج گاه 5 میلیارد ریال به طور نقدی و 5 میلیارد ریال به طور غیر نقدی از طرف شهرداری منطقه 5 شهرداری تبریز هزینه شده است.

وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: تا کنون 25 پارک محله ای در سطح حوزه منطقه 5 شهرداری تبریز، احداث و با هدف تقویت بسترهای خدمات فضای سبز برای شهروندان مجهز به سیستم صرفه جویی انرژی و خدماتی آبیاری قطره ای مجهز شده اند.

هوشیار در ادامه گزارش خود از توسعه فضای سبز منطقه 5 اضافه کرد: تمامی زیرساخت توسعه پارک 400 هکتاری آرپا دره سی از جمله مسیر دسترسی، سیستم روشنایی و لوله گذاری برای آبیاری 120 هزار اصله درخت این پارک انجام گرفته است.

وی کاشت درخت، روفوژ و حاشیه سازی فضای سبز اتوبان پاسداران تبریز را یکی دیگر از پروزه های اجرایی در خصوص فضای سبز این منطقه عنوان کرد و گفت: تحول بصری منطقه پنج از حیث توسعه فضای سبز با تاکید شهردار تبریز همچنان ادامه دارد.

 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.