حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

اورست بدهکاری؛ تراکتور با ۱۴ میلیون دلار رکورد شکست

شناسه : 61522 05 سپتامبر 2021 - 15:51 978 بازدید

رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی از بدهی سنگین باشگاه تراکتور صحبت کرده؛ بدهی که اگر صحت داشته باشد این باشگاه رکورددار بدهی در فوتبال ایران می شود. به گزارش تبریز ما، باشگاه تراکتور در واکنش به اعتراضات چند هفته اخیر گروهی از هوادرانش که روز گذشته تعداد آنها افزایش چشمگیری داشت و شاهد حضورشان […]

اورست بدهکاری؛ تراکتور با ۱۴ میلیون دلار رکورد شکست
پ
پ

رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی از بدهی سنگین باشگاه تراکتور صحبت کرده؛ بدهی که اگر صحت داشته باشد این باشگاه رکورددار بدهی در فوتبال ایران می شود.
به گزارش تبریز ما، باشگاه تراکتور در واکنش به اعتراضات چند هفته اخیر گروهی از هوادرانش که روز گذشته تعداد آنها افزایش چشمگیری داشت و شاهد حضورشان در مقابل باشگاه و سر دادن شعارهایی تند علیه مدیران تراکتور بودیم، کلیه فعالیت های خود را به حالت تعلیق در آورده و عصر روز گذشته اعلام کرد که اداره امور باشگاه در حال حاضر به عهده هیات فوتبال استان است.
این اتفاق در حالی رخ داد که جواد ششگلانی، رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی یکی از منتقدین همیشگی محمدرضا زنوزی به شمار می رفت و در بدو تحویل باشگاه تراکتور به او نیز طی مصاحبه ای اعلام کرده بود که از نظرش این واگذاری اشکال دارد؛ طی سه سال اخیر هم بصورت مجازی و نقل در محافل خصوصی، شاهد این موضوع بودیم که روابط طرفین همچنان آن گونه که باید خوب نیست.
روز چهارشنبه هفته گذشته بود که رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با یک رسانه محلی از بدهی سنگین تراکتور و شرایط سخت این باشگاه برای پرداخت آن خبر داد:
“با توجه به شرایط اقتصادی در حال حاضر هیچ کدام از بخش های خصوصی نمی تواند با این وضعیت تیم  را برعهده بگیرند؛ چراکه با توجه به  اعلام باشگاه در حال حاضر بیش از ۳۸۸ میلیارد تومان بدهی دارد و طبیعی است که با این بدهی هیچ بخش خصوصی این باشگاه را برعهده  نمی گیرد. لذا به جزء دولت و شرکت های دولتی کسی نمی تواند وارد این قضیه شود و به جزء آن راه دیگری ندارند. در این شرایط یا آقای زنوزی با این وضعیت ادامه خواهند داد یا خودش هم احتمالا می داند که دیگر نمی تواند ادامه دهد و شاید تمایلی به تیم داری نداشته باشد. قبل از واگذاری باشگاه تراکتور بدهی هایی وجود داشت ولی به این  میزان نبود و تسویه نشدن این بدهی ها یکی از اشتباهات این واگذاری بود.”
ششگلانی در این گفت و گو از رقمی صحبت کرد که بسیار قابل تامل است؛ برای ضرب و تقسیم این عدد باید حتما گوشی تلفن همراه خود را ۹۰ درجه بچرخانید چرا که ارقام آن در شرایط عادی در صفحه گنجانده نمی شود. کافی است عددی که رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی از آن به عنوان بدهی تراکتور یاد کرده را به قیمت روز دلار تقسیم کنید؛ عدد بدست آمده شگفت انگیز است؛ ۱۴ میلیون دلار…

بر اساس ادعای ششگلانی، تراکتور با بدهی ۱۴ میلیون دلاری مواجه است که در صورت صحت این ادعا، باشگاه تراکتور را با اورستی از بدهی ها باید، رکورددار در این زمینه بدانیم. رئیس هیات فوتبال استان بخشی از این بدهی را به پیش از واگذاری مربوط می داند که تعیین تکلیف نشدن آن یکی از اشتباهات پیش از انتقال باشگاه به زنوزی بود؛ این در حالی است که در سال اول مالکیت زنوزی خبری منتشر شد که طبق آن مسئولین باشگاه تراکتور در مجموع با ۳۰ طلبکار این باشگاه در پرونده های قطعی موجود در فیفا و همچنین کمیته انضباطی به توافق رسیده و پس از پرداخت مطالبات، با همه این افراد توافق نامه را امضا کرده اند. در این خبر آمده بود که در حال حاضر هیچ حکم قطعی علیه باشگاه تراکتور در فدراسیون جهانی فوتبال و همچنین فدراسیون فوتبال وجود ندارد. جالب اینجاست نظمی هم چند هفته پیش در گفت و گویی از بدهی هایی صحبت کرد که از سال ۹۰ روی هم انباشته شده اند تا به امروز هم تعیین تکلیف نشده اند! حال این ابهام وجود دارد که آیا خبر سه سال پیش درست نبود یا اینکه بدهی سنگین فعلی در طول ۳ سال مالکیت زنوزی به وجود آمده است؟ البته شاید هم رقم یاد شده از سوی ششگلانی، صحت نداشته باشد.
خرداد سال گذشته زنوزی از هزینه ۱۱۰ میلیاردی برای تراکتور در طی دو فصل اول مالکیتش خبر داد که واکنش های بسیاری به آن شاهد بودیم؛ او در سال اول بازیکنان گرانقیتی چون استوکس، اروین، دژاگه و شجاعی را به خدمت گرفت؛ در سال دوم هم چند خارجی گرانقیمت به تراکتور اضافه شدند؛ آنها از نظر فنی در حد خارجی های فصل اول نبودند اما از نظر بی انضباطی و مشکلات بعدی برای تراکتور کم از استوکس و اروین نداشتند؛ خریدهایی که هر کدام چند صد هزار دلار جریمه برای تراکتور به همراه داشتند. بر اساس ادعای برخی از منابع نزدیک به باشگاه بدهی تراکتور به بازیکنان و مربیان خارجی خود بیش از ۳ میلیون یورو است. با این حساب مشخص نیست که رقم اعلام شده از سوی رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی دقیقا چه مواردی را شامل می شود که هنوز رسانه ای نشده است. البته در صورت واگذاری تراکتور به مالک جدید قطعا باید این موارد روشن سازی شده و رقم دقیق برای مالک آینده شفاف سازی شود.
 
 

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/131888

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.