حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

30 درصد مردم آذربایجان شرقی کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند

شناسه : 3900 13 جولای 2017 - 3:59 367 بازدید

تبریز ما: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: تاکنون 30 درصد از مردم این استام معادل یک میلیون و 300 هزار نفر کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند. به گزارش تبریز ما، احد جودی افزود: تلاش می کنیم تا پایان سالجاری یک میلیون و 500 هزار کارت ملی هوشمند دیگر صادر و تحویل مردم کنیم […]

30 درصد مردم آذربایجان شرقی کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند
پ
پ


تبریز ما: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: تاکنون 30 درصد از مردم این استام معادل یک میلیون و 300 هزار نفر کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.

به گزارش تبریز ما، احد جودی افزود: تلاش می کنیم تا پایان سالجاری یک میلیون و 500 هزار کارت ملی هوشمند دیگر صادر و تحویل مردم کنیم که این آمار را به 60 درصد برسانیم و با توجه به افزایش دفاتر پیشخوان در سطح استان 40 درصد باقی نیز با سرعت صادر خواهد شد.
وی ازآمادگی ثبت احوال آذربایجان شرقی برای دایر نمودن نمایندگی ثبت احوال در هر جای استان که نیاز باشد خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تقاضاهای بالا اگر امکانات و تجهیزات مناسب توسط درخواست کنندگان تامین شود، پس از بررسی و تصمیم گیری این نمایندگی ها دایر خواهد شد و آذربایجان شرقی از بابت توسعه یافتگی ادارات در بین دیگر استان های کشور جزو توسعه یافته ترین ها به شمار می رود.

جودی اضافه کرد: هم اکنون بیش از 40 اداره و نمایندگی، غیر از دفاتر پستی و پیشخوان که خدمات ثبت احوال ارائه می کنند، در آذربایجان شرقی فعال است.

وی ادامه داد: بخش های کاغذکنان و کندوان شهرستان میانه تقاضای دایر شدن نمایندگی ثبت احوال را دارند که موضوع در حال بررسی است.

جودی، کاهش جمعیت آذربایجان شرقی به حدود یک و دو دهم را هشداری جدی خواند و گفت: با این وضعیت جمعیت ما به سمت پیری می رود و باید برنامه های مدون برای کنترل جمعیت برای حل این موضوع داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ثبت احوال استان می تواند ظرف 15 روز کارت هوشمند ملی و ظرف یک روز شناسنامه های جدید صادر و تحویل کند، افزود: ما از مراجعه مردم جهت اخذ یا تعویض کارت ملی به کارت ملی هوشمند استقبال می کنیم و پیش بینی می کنیم ظرف دو سال تمامی مردم استان بتوانند از آن بهره مند شوند.

مدیر کل ثبت احوال استان با بیان اینکه هم اکنون مردم از مزایای کارت ملی هوشمند بهره مند نیستند و صرفا’ همان کاربرد کارت ملی قدیمی را دارد، گفت: کاربرد اصلی کارت ملی هوشمند این است که سیستم های ادارات به آن مجهز شده و مردم بدون صرف هزینه و بوروکراسی های اداری و همراه داشتن اسناد، مدارک و کپی با مراجعه به ادارات، امور خود را حل و فصل کنند.

فرماندار شهرستان میانه نیز با اشاره به اینکه در بخش های شهرستان در زمینه ثبت احوال کمبودهایی وجود دارد، خواستار دایر نمودن دفتر نمایندگی اداره ثبت احوال در بخش های تابعه شهرستان شد.

حمید شکری افزود: با توجه به لزوم ثبت به موقع وقایع حیاتی، بخش های کندوان و کاغذکنان میانه نیاز به دایر شدن این نمایندگی را دارند.

وی با بیان اینکه پیش نیاز بسیاری از امور در کشور برای برنامه ریزی و توسعه، بحث اطلاعات و آمار صحیح از جمله وقایع حیاتی است، گفت: ما در این زمینه نواقصی داریم که این نواقص، برنامه ریزی ها را نیز با مشکل مواجه کرده است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.