حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

زادگاه باغچه بان، پایتخت تئاتر کودک در ایران/ نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک در مرند برگزار می شود

شناسه : 61060 25 آگوست 2021 - 15:46 779 بازدید

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، دبیر نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه بان در خصوص این رخداد هنری اظهار داشت: جبار باغچه بان به عنوان پدر نمایش کودک ایران بیش از یک قرن پیش تئاتر کودک را در شهرستان مرند آذربایجان شرقی پایه گذاری کرد.مهدی صالحیار با اشاره به جایگاه کمرنگ تئاتر کودک در […]

زادگاه باغچه بان، پایتخت تئاتر کودک در ایران/ نخستین جشنواره
سراسری نمایش کودک در مرند برگزار می شود
پ
پ

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، دبیر نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه بان در خصوص این رخداد هنری اظهار داشت: جبار باغچه بان به عنوان پدر نمایش کودک ایران بیش از یک قرن پیش تئاتر کودک را در شهرستان مرند آذربایجان شرقی پایه گذاری کرد.
مهدی صالحیار با اشاره به جایگاه کمرنگ تئاتر کودک در ایران به ویژه شهرستان های کشور تصریح کرد: این جشنواره به بهانه صد و دوسالگی تئاتر کودک در ایران، با هدف احیای نمایش کودک و نیز هویت بخشی قدمت تاریخی و فرهنگی مرند برگزار می شود.
این هنرمند و کارگردان تئاتر کشور با اشاره به بهره گیری مرحوم جبار باغچه بان از هنرهای نمایشی برای آموزش کودکان به ویژه کودکان ناشنوا اظهار داشت: این جشنواره در محورهای مختلف مانند جبارباغچه بان و نمایش کودک در ایران، نمایش کودک و تعلیم برای کودکان ناشنوا، باغ شهر مرند خاستگاه نمایش کودک، کودک و فرهنگی ایرانی اسلامی، کودک و مسایل تربیتی، خانواده و فرهنگی شهروندی و… برگزار می شود.
به گفته صالحیار، نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه بان در چهار بخش: پژوهش، مسابقه نمایش نامه نویسی، اجراهای محیطی (در گستره استان) و سمینار و برخی برنامه های جنبی برگزار خواهد شد.
دبیر نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک باغچه بان با اشاره به اینکه متقاضیان می توانند تا بیستم شهریورماه نسبت به ارسال آثار اقدام کنند ادامه داد: علاقمندان می توانند می تواند برای ارتباط با دبیرخانه از طریق تلفن و فکس ۰۴۱۴۲۲۶۴۴۸۸ و یا پیام رسال واتساب با شماره ۰۹۱۴۸۹۲۸۹۹۲ و پست الکترونیکی tandishonar1400@gmail.com تماس حاصل کنند.

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=24500

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.