حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

«نه» به آمریکا ۳9 ساله شد

شناسه : 8116 04 نوامبر 2017 - 8:38 266 بازدید

[ad_1] تبریز ما: همزمان با سراسر کشور، فریادهای «مرگ بر آمریکا» و نفرت و انزجار ملت استکبارستیز و همیشه در صحنه ایران، در آذربایجان طنین انداز شد. به گزارش تبریز ما ، وقایع ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۷ در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به روزهای سرنوشت‌سازی نزدیک می‌شد، همه […]

«نه» به آمریکا ۳9 ساله شد
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: همزمان با سراسر کشور، فریادهای «مرگ بر آمریکا» و نفرت و انزجار ملت استکبارستیز و همیشه در صحنه ایران، در آذربایجان طنین انداز شد.

به گزارش تبریز ما ، وقایع ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۷ در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به روزهای سرنوشت‌سازی نزدیک می‌شد، همه اقشار مردم ایران از زن، مرد، پیر و جوان را به میدان کشاند، ملتی که سعی در ایفای نقش تاریخی خود و عمل به تکلیف الهی داشتند و در این میان دانش‌آموزان و نوجوانان شور و حالی دیگر داشتند.

صبح روز ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۷ دانش‌آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کرده و صدای اعتراض خود را به گوش همگان رساندند و این جوانان پرشور و خداجو، گروه گروه داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجویان و گروه‌های دیگری از مردم در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند.

در این روز ۵۶ تن شهید و صدها نفر مجروح شدند و 13 آبان ماه روزی برای مبارزه با استکبار و جایگاه آزادگان نامیده شد.

روز سیزدهم آبان ماه امسال نیز انبوه جمعیت در مسیرهای مشخص و تعیین شده با پلاکارد و بنرهای با شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «الله اکبر، محمد رسول الله»،«13 آبان ماه یوم‌الله»، «ما همه سپاهی هستیم»، «ملت ما بیدار است از آمریکا بیزار است»، «سپاهی می‌رزمد، آمریکا می‌لرزد»، «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی»، یک صدا  به سمت محل تجمع راهی بودند و البته زیبایی این راهپیمایی در جوانی آن از جنس دانش‌آموزانی بود که همه متشکل از نسل جدید انقلاب بودند.

فاطمه خیری، دانش‌آموز مدرسه باقرالعلوم تبریز، علت حضور خود در این راهپیمایی را نشان دادن انقلابی بودن نسل چهارم انقلاب دانست و گفت: امروز، روز خوبی است، روزی که در تمام پهنه ایران وحدت و پیروزی رقم خورده که عامل اصلی این وحدت بچه‌های هم سن و سال من بودند.

وی ادامه داد: خوب است یک روزی را به دانش‌آموزان اختصاص داده‌اند تا تلنگری باشد برای دیگران که در راه انقلابی بودن، سن ملاک نیست.

محمدرضا شفاعت، دانش‌آموز هنرستان مصطفی خمینی تبریز با بستن پیشانی بند،«تحت فرمان تو‌ائیم خامنه‌ای»، از حضور خود در راهپیمایی روز سیزدهم آبان ماه خوشنود بود و اظهار کرد: اگر همانند شهید حججی در میدان جنگ نیستیم، لااقل این‌گونه باید دین خود را ادا کنیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) شهید فهمیده را رهبر می‌دانستند، افزود: این ممکن است که 13 ساله باشی و رهبر شوی و شرط آن فقط حرکت در مسیر امام حسین(ع) است.

این دانش‌آموز بسیجی ادامه داد: چرا باید برای دلخوشی شیطان بزرگ ۲۰۳۰ را پذیرفت و فهمیده‌ها را از کتب درسی حذف کرد در حالیکه خداوند جوانی فهمیده مانند حججی را رو می‌کند که در تاریخ جاودان خواهد ماند.

وی گفت: شهید حججی مکر و مکرالله والله خیرالماکرین را به همه ثابت کرد.

نگار صفایی، دیگر دانش‌آموز مقطع هشتم مدرسه دخترانه معرفت، دلیل حضور خود در راهپیمایی سیزدهم آبان ماه را سخنان اخیر مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان دانست و گفت: ایشان در این سخنرانی فرمودند که رئیس جمهور آمریکا علناً اعلام کرد که ملت ایران تروریست است و اصلاً نگفت که رهبر و یا دولت تروریست است بلکه گفت ملت ایران تروریست است.

وی افزود: سیزدهم آبان فرصتی مناسب برای این است که با صدای بلندتر از سال‌های قبل فریاد مرگ بر آمریکا را سر بدهیم.

 

13 آبان به نماد استکبارستیزی تبدیل شده است

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم،امام جمعه تبریز نیز در حاشیه راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه در روز ۱۳ آبان، سه واقعه مهم و سرنوشت‌ساز تاریخ انقلاب اتفاق افتاد، افزود: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، به خاک و خون کشیدن دانش‌آموزان توسط رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه‌ جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان انقلابی در سال ۱۳۵۸ که توسط امام خمینی(ره)  به عنوان انقلاب دوم نامیده شد، جزو وقایع مهم ۱۳ آبان محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت حضور گسترده‌ مردم در راهپیمایی۱۳ آبان و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا بیان کرد:  ۱۳ آبان فرصتی دیگر جهت فریاد بر سر آمریکا و برائت از استکبار است و این روز را باید با پاسخی دندان‌شکن به گستاخی رئیس جمهور آمریکا نسبت به ایران دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان اذعان داشت: ۱۳ آبان حاصل تفکرات استکبارستیزی امام خمینی (ره) و پیروان ایشان بوده و در حال حاضر به نماد استکبارستیزی تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

وی افزود: این روز به تمام مستضعفان جهان نشان داد که می‌توانند چپاول‌گران در هر جای دنیا را به زباله‌دان تاریخ بیاندازند و البته این اقدام قدرت و غروری به مسلمانان داد.

 آل‌هاشم خاطرنشان کرد: شرکت در راهپیمایی۱۳ آبان بر همه مسلمان ضروری بوده و در این راهپیمایی همه با هم و یک صدا شعار مرگ بر آمریکا را سر داده و انزجار خود را از شیطان بزرگ به نمایش می‌گذاریم.

 

آمریکا جرأت تهدید نظامی ایران را ندارد

 احمدعلیرضا بیگی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برخی نام خود را  روشنفکر گذاشته‌اند و با ادعاهای سخیف معتقدند که اگر جاسوسان آمریکایی در تسخیر لانه جاسوسی دستگیر نمی‌شدند، امروز مشکلی با آمریکا نداشتیم که واقعاً جز تاسف نمی‌توان به این افراد چیزی گفت.

 وی با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب به درستی نام آمریکا را شیطان بزرگ نامیده و مقام معظم رهبری نیز مدام بدعهدی آمریکا را مطرح کرده‌اند، بیان کرد: حال گفته‌هایی از قبیل اینکه تسخیر لانه جاسوسی عامل مشکل اصلی با ایران است، یک گفته اشتباه است زیرا تسخیر لانه جاسوسی مصداق بارز حرکت انقلابی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: آمریکا از شعار مرگ بر آمریکا خوششان نمی‌آید و این را مبنای تروریستی بودن ایران دانسته‌اند در حالیکه این شعار به خاطر جنایت‌های خود آمریکا در طول تاریخ بوده که انجام داده است و این شعار را مردم ایران  همیشه تکرار خواهند کرد.

وی ادامه داد: امروز فرصتی است تا با مشت‌های گره کرده و با شعار مرگ بر آمریکا، جواب همه یاوه‌گویی‌های ترامپ را بدهیم.

بیگی ابراز کرد: سبزپوشان انقلاب اسلامی و حریم ولایت همیشه پشت انقلاب و ولایت فقیه هستند و آمریکا نمی‌تواند جرأت تهدید نظامی ایران را بکند.

منبع: خبرگزاری فارس

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.