حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

کاهش 15 درصدی تلفات جانی تصادفات سطح شهر در 11 ماهه امسال/ تحول در حمل و نقل و ترافیک شهر تبریز با طرح ایمن تبریزیم

شناسه : 12222 11 مارس 2018 - 5:41 379 بازدید

تبریز ما: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: با ساماندهی و فعالیت های انجام شده در سطح شهر تبریز در بحث ایمنی معابر، در مدت 11 ماهه امسال نسبت به سال 95 ، خوشبختانه شاهد کاهش 15 درصدی تلفات جانی ناشی از تصادفات داخل شهری بوده ایم. به گزارش تبریز ما، مهدی […]

کاهش 15 درصدی تلفات جانی تصادفات سطح شهر در 11 ماهه امسال/ تحول در حمل و نقل و ترافیک شهر تبریز با طرح ایمن تبریزیم
پ
پ

تبریز ما: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: با ساماندهی و فعالیت های انجام شده در سطح شهر تبریز در بحث ایمنی معابر، در مدت 11 ماهه امسال نسبت به سال 95 ، خوشبختانه شاهد کاهش 15 درصدی تلفات جانی ناشی از تصادفات داخل شهری بوده ایم.

به گزارش تبریز ما، مهدی یوسفی با بیان این خبر، افزود: همه تلاش همکاران ما در معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تبریز این است که این رقم را بتوانیم در آینده ی نه چنان دور در تبریز به صفر برسانیم.

یوسفی تصریح کرد: در این راستای ما سه مبحث اساسی را مدنظر قرار داده ایم که ارتقای سطح فرهنگ ترافیک شهروندان، ایمن سازی معابر در حد عالی  و نهایتا استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش تردد خودروهای تک سرنشین در سطح شهر است که این سه مبحث با مشارکت شهروندان و همکاری مسئولان قابل حل است.

 

ایمن تبریزیم” طرحی در راستای استقبال از مهمانان تبریز 2018 و افزایش ایمنی معابر شهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در ادامه اظهار داشت: در راستای استقبال از بهار و در جهت ادامه طرح گوزل تبریزیم طرحی به عنوان ایمن تبریزیم بر اساس تاکیدات آقای شهردار که در واقع ترکیب این دو بود آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه معمولا در سال های گذشته در استقبال از بهار بر زیباسازی تاکید داشتیم، افزود:  امسال در کنار زیباسازی شهری، اجرای طرح ایمن تبریزیم، مسایل ایمنی را نیز در کنار آن قرار داده است. هر ساله ما جداول را رنگ آمیزی کرده و تابلوها را شستشو می دادیم و امثالهم. اما امسال در کنار این فعالیت ها بیشتر بحث ها ایمنی همچون تجمیع تابلوها را لحاظ کرده ایم.

یوسفی افزود: در راستای استقبال از بهار و ایمن تبریزیم فعالیت های زیادی انجام شده از جمله تجهیزات ترافیکی است که توسط مناطق و سازمان ترافیکی در سطح شهر ساماندهی می شود. تعدادی که فرسوده و مستهلک شده اند تعویض می شود و یک سری از تجهیزات جدیدی اضافه می شود. تجمیع تابلوها و هم حذف تابلوهای اضافی و کاهش زوائد بصری نیز انجام شده است .

وی با اشاره به اینکه یک سری تابلوها باید اضافه شود، افزود: خوشبختانه در بحث تابلوها، امسال فعالیت های مناسبی توسط معاونت حمل و نقل انجام پذیرفته و از آغاز سال جدید همشهریان و مسافرینی که قصد مسافرت به تبریز را دارند، شاهد این فعالیت ها در سطح معابر که مبتنی بر رویکرد انسان محور است، می شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تصریح کرد: خط کشی ها شروع شده و در حال انجام است و اصلاح هندسی در جهت ایمن سازی انجام می شود و ادامه دارد.

وی ادامه داد: ایمن سازی در سطح شهر از اولویت های مهم این معاونت بود که در عرض سال جاری اصلاحات هندسی انجام شده و در واقع این امر در جهت ایمن سازی انجام گرفته است.

 

نرده کشی معابر لاجرم در جهت کاهش تلفات جانی انجام می پذیرد

یوسفی با بیان اینکه ما با ساختار نرده کشی در سطح شهر مخالفیم، افزود: نرده کشی های برخی معابر از روی اجبار انجام می پذیرد علیرغم اینکه نرده کشی از لحاظ تصویری و زیبایی چهره ی شهر را خشن و نازیبا نشان می دهد ولی ما لاجرم گاها در برخی مکان ها مجبور به نرده کشی می شویم. امیدوارم انشاله روزی نیاز به افزایش نرده کشی در سطح شهر نشویم.

وی بیان کرد: نرده کشی در جهت کاهش تلفات جانی انجام می گیرد که متاسفانه در جاهایی که نرده کشی شده، بررسی سنوات قبلی نشان دهنده کاهش تلفات جانی نسبت بین بعد و  قبل از نرده کشی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز توصیه کرد: شهروندان با رعایت فرهنگ رانندگی، رانندگی بین خطوط و سرعت مجاز ایمن رانندگی را مراعات کنند و سرویس های خودرو را انجام دهند. گاها ترافیک های سنگین داخل شهر، نشات گرفته از خرابی خودروها در معابر است که ساعتها باعث ایجاد ترافیک می شود.

طرح L. E. Z  باعث کاهش روزهای آلوده شهر در فصل سرما شد

یوسفی گفت: یکی از راهکار های این معضل، مراجعه به مراکز معاینه فنی است. ما در مراکز معاینه فنی که خوشبختانه بعد از اجرای طرح l. e. z  شاهد حضور گسترده همشهریان در این مراکز بوده ایم که همشهریان عزیز مراجعه کردند ولی مابقی شهروندانی که مراجعه نکرده اند انتظار داریم در روزهای مانده به عید مراجعه کنند و برگه معاینه فنی را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه همشهریانی که تاکنون مراجعه نکرده اند هر چه سریعتر این عمل را در اولویت قرار دهند، افزود: این مراکز این روزها نسبت به چند روز مانده به آغاز سال خلوت تر است و در روزهای آخر سال رفته رفته پرترددتر خواهد شد همشهریان که در تعطیلات نوروز قصد مسافرت دارند با دریافت کارت معاینه فنی مانع از اعمال قوانین در استان های دیگر که توسط دوربین های ثبت خواهد شد در صورت داشتن این برگه شوند.

یوسفی ادامه داد: سرویس ها مراکز معاینه فنی کاملا به صورت مکانیزه است و شکل برگه های معاینه فنی عوض شده و بدون استثنا اگر خودرو مراجعه نکند، یقینا صدور برگه معاینه فنی امکان پذیر نیست. انشاله با مراجعه شهروندان عزیز به این مراکز در سال 97 شاهد کاهش تلفات جانی منجر به جرح و فوت هم چنین صدمات مالی ناشی از آن شویم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با اشاره به اینکه در بحث فرهنگ رانندگی، ما انتظار داریم همشهریان عزیز همکاری و همراهی کنند، افزود:  30 درصد از هزینه های اضافی ما بابت خط کشی به خاطر این است که ما روی خط کشی ها رانندگی می کنیم و بین خطوط رانندگی نمی کنیم و این باعث می شود 30 درصد هزینه اضافه بر سازمان تحمیل می شود در واقع از جیب شهروندان هزینه می شود.

وی افزود: رانندگی مطمن همیشه نشات گرفته از رعایت ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی است تا آسیب دیده نشود.

یوسفی با بیان اینکه دوربین های معابر، دوربین های ثبت سرعت و عبور از چراغ قرمز به روز شده  و قادر به پلاک خوانی هستند تصریح کرد: با فعال کردن برنامه این دوربین ها، مدل شماره های ملی که تغییر کرده نیز قابل شناسایی است  و در صورت هر گونه تخلف ثبت و اعمال قانون خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از شهروندان مخصوصا در روزهای آلوده امسال که مردم به توصیه های مسئولین گوش داده و در بحث زوج و فرد مراعات کرده اند، اظهار داشت: خواهشی که بنده به نوبه ی خود  دارم این است که مردم به ناوگان حمل و نقل عمومی اعتماد کنند. قطار شهری از میدان ائل گولی تا میدان ساعت فعال است، از این وسیله امن حمل و نقل عمومی استفاده کنند که جدیدا مشکلات پله برقی نیز مرتفع شده و سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز خوشبختانه به روز تر و نو شده اند . خودروهای تک سرنشین استفاده نکنند تا از بار ترافیکی که در آستانه عید هر ساله شاهد آن هستیم کاسته شود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.