حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

کم‌کاری دولت‌ها در تامین ظرفیت‌های جدید تولید برق

شناسه : 59701 09 جولای 2021 - 15:51 237 بازدید

به گزارش تبریز ما، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اهمیت بحث حجاب اظهار کرد: باید با فرهنگ‌سازی در مقوله‌ی حجاب، این موضوع به یک باور اندیشه‌ای و گفتمان اجتماعی تبدیل شود. وی مواجهه منطقی را بهترین راه در بحث حجاب عنوان کرد و افزود: حجاب در […]

کم‌کاری دولت‌ها در تامین ظرفیت‌های جدید تولید برق
پ
پ

به گزارش تبریز ما، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اهمیت بحث حجاب اظهار کرد: باید با فرهنگ‌سازی در مقوله‌ی حجاب، این موضوع به یک باور اندیشه‌ای و گفتمان اجتماعی تبدیل شود.
وی مواجهه منطقی را بهترین راه در بحث حجاب عنوان کرد و افزود: حجاب در امنیت اجتماعی نیز اثر دارد و اهالی فرهنگ و تبلیغ باید این موضوع را به صورت مستدل به خانواده‌ها تبیین کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه بی‌حجابی اکنون از سوی غربی‌ها به یک فرهنگ تبدیل شده است و باید به‌صورت منطقی روشن شود و زنان جامعه بدانند که حجاب زینت است.
آل‌هاشم با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری، خطاب به رئیس‌جمهور منتخب گفت: ما در چهار محور مطالبه داریم البته باید دقت کنیم که مطالبه‌گری بایستی درون‌گفتمانی و علاج‌جویانه باشد نه انتقام‌جویانه و از ویژگی‌های مطالبه‌گری می‌توان به حفظ حرمت، رعایت انصاف، اجتناب از داوری عجولانه، پرهیز از بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی اشاره کرد.
وی ادامه داد: اولین مطالبه‌ی ما از دولت سیزدهم درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب است که این بیانیه باید برای دولت نقشه راه شود و دولت تحقق این بیانیه را ریل‌گذاری کند.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: دومین مطالبه‌ی ما جبران عقب‌ماندگی‌هایی است که عمدی یا سهوی به وجود آمده است و دولت جدید باید سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب را در حوزه‌های مختلف پیگیری و عملیاتی کند.
وی مطالبات کوتاه مدت را سومین خواسته‌ی مردم از دولت سیزدهم برشمرد و افزود: مطالبات کوتاه‌مدت عبارت است از تلاش برای تدوین برنامه هفتم توسعه بر مبنای بیانیه‌ی گام دوم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب است.
آل‌هاشم تاکید کرد: چهارمین مطالبه ما اقدامات فوری و اولویت‌دار از جمله تلاش شبانه‌روزی برای کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی و مقابله با ویروس کرونا است.
نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از خاموشی‌های اخیر، قطعی‌های برق را کلافه‌کننده عنوان کرد و گفت: ۱۸ روز از تابستان ۱۴۰۰ می‌گذرد و با توجه به شرایط موجود، احتمال تداوم این وضعیت وجود دارد و سوال اصلی این است که علت خاموشی‌ها چیست.
امام جمعه تبریز با اشاره به کم‌کاری دولت‌ها در تامین ظرفیت‌های جدید تولید برق در کشور متذکر شد: دولت‌ها به نصف تکالیف خود در ایجاد نیروگاه عمل کرده‌اند و ظرفیت جدیدی در این خصوص ایجاد نشده است تا در این مواقع به داد کشور برسد.
وی اضافه کرد: صاحب‌نظران صنعت برق و انرژی علت اصلی را فاصله‌ی زیاد بین تولید و مصرف برق می‌دانند بطوریکه اکنون ۱۱ هزار مگاوات فاصله بین تولید و مصرف برق وجود دارد و در کنار این مشکل، گرمای بی‌سابقه و تداوم خشکسالی سال‌های قبل نیز تاثیرگذار است.
امام جمعه تبریز، به افزایش مصرف مردم از وسایل سرمایشی نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته در بحث استفاده از وسایل سرمایشی در ساعت اوج مصرف تنها ۱ درصد افزایش مصرف وجود داشت اما امسال ۱۳ درصد بیشتر شده است.
وی اضافه کرد: علت عدم پایبندی به جدول قطعی نیز این است که بخشی از تجهیزات کنترل فرکانس به دلیل شدت بار مصرف از مدار خارج شده و امکان کنترل از دست توانیر خارج می‌شود.
آل‌هاشم با انتقاد از مدیریت بحران گفت: ما احساسی حرف نمی‌زنیم و مشکلات را می‌گوییم اما وقتی که آب هم قطع می‌شود، مدیدیت بحران کجا است؟! اگر فردی به صورت روتین و روزمره کار می‌کند، مدیران برق و آب در وزارت نیرو باید در مواقع بحرانی برنامه‌ریزی داشته و کار کنند.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/130139

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.