حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

صدای سیلی ایران به آمریکا در جهان شنیده شد

شناسه : 61702 05 نوامبر 2021 - 22:52 3502 بازدید

به گزارش تبریز ما، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز، امروز، ۱۴ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، گفت: جاسوسان دیروز آمریکایی، دزدان دریایی امروز هستند و جا دارد عملیات اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در ناکام گذاشتن دزدی نفتکش کشورمان توسط آمریکایی‌ها به محضر فرمانده معظم […]

صدای سیلی ایران به آمریکا در جهان شنیده شد
پ
پ

به گزارش تبریز ما، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز، امروز، ۱۴ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، گفت: جاسوسان دیروز آمریکایی، دزدان دریایی امروز هستند و جا دارد عملیات اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در ناکام گذاشتن دزدی نفتکش کشورمان توسط آمریکایی‌ها به محضر فرمانده معظم کل قوا، فرماندهان سپاه، ارتش و سایر نیرو‌های مسلح و مردم ایران تبریک بگوییم.
وی افزود: در این اقدام، نظامیان آمریکایی حداکثر تلاش خود را برای متوقف کردن پاسداران انجام دادند، اما ناگزیر و ناکام، میدان را ترک کردند. نکته‌ دیگر نیز تودهنی به سعودی بود چرا که سعودی‌ها گمان می‌کردند می‌توانند در پناه نیروی دریایی آمریکا، موفقیتی به دست آورند و بر شکست‌های سریالی این روزهایش از پابرهنگان دلاور یمن، سرپوش بگذارند، اما حال با این شکست، یمنی‌ها روحیه تازه‌ای پیدا کردند.
آل‌هاشم افزود: این واقعه در آستانه‌ اجلاس وین روحیه تیم آمریکا را ضعیف تر می‌کند، زیرا باید در مقابل قدرت تهاجمی ایران، صدایشان را پایین بیاورند. از طرفی با توجه به دلخوری چین از آمریکا بابت زیردریایی‌های اتمی فروخته شده به استرالیا، پکن را به ایران نزدیک تر کرده و موضع تهاجمی آن در برابر آمریکا نیز تقویت می‌شود. هم‌چنین با توجه به شکاف اخیر بین دولت‌های فرانسه و آمریکا، اقدام نظامی ایران، فرانسه را در وین از آمریکا دورتر می‌کند.
خطیب نماز جمعه تبریز اضافه کرد: با توجه به رجزخوانی‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران، اقدام ایران علیه دزدان آمریکایی توخالی بودن ادعای این رژیم را بیشتر برملا می‌کند. هم‌چنین با توجه به تحرک جدید ایران در صادرات، اقدام سپاه ضریب امنیت دریایی برای صادرات ایران را افزایش و به نقطه‌ اطمینان می‌رساند.
وی در ادامه خطبه‌ها با تقدیر از شرکت دانش‌آموزان در اجتماع باشکوه روز ۱۳ آبان اظهار کرد: برگزاری تجمع عظیم روز ملی مبارزه با استکبار در سنگ فرش مصلی تبریز این مهم را به ما یادآوری می‌کند که مبارزه با استکبار را هرگز فراموش نکنیم.
آل‌هاشم تلاش برای ایجاد بازدارندگی، فراهم کردن اسباب وحشت دشمنان، تلاش برای ارتقای موضع انقلابی، ممنوعیت پیوند و دوستی با کفار و دشمنان، ممنوعیت ترس از استکبار، ممنوعیت خوش گمانی به استکبار، ممنوعیت تکیه بر مستکبران و ظالمان، ثبات قدم و منفعل نشدن و نفوذناپذیزی در برابر استکبار، فریب لبخند دشمن را نخوردن و سرسختی در برابر مستکبران را از جمله راه‌های مقابله با استکبار برشمرد.
امام‌جمعه تبریز با بیان این‌که باید به وعده‌ خداوند متعال ایمان داشته باشیم خاطرنشان کرد: خداوند، به ما وعده‌ داده است تا در صورت ایستادگی و مقاومت ما در جبهه حق، مورد حمایت قرار می‌دهد و از سختی‌ها خارج و پیروزی را حتمی می‌کند. اگر ایمان با اسباب همراهش، چون جهاد و استقامت رعایت شود، قطعا حق پیروز خواهد بود، زیرا خدا با مؤمنان است و دیگر از کمی تعداد و محدودیت خوفی نخواهیم داشت و کسی که با خداست و خدا با اوست، حتی اگر کل دنیا مقابل او باشد، همواره پیروز است.
وی همچنین با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: سال‌های گذشته در رابطه با کثرت و جوان بودن جمعیت کشور بحث‌هایی داشتیم و سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان در مجالس نهم و دهم، مجلس انقلابی یازدهم با همتی قابل تقدیر برای تصویب این طرح گام برداشت و در نهایت شورای نگهبان هم با اصلاحاتی آن را به تصویب رساند.
آل‌هاشم افزود: در تنظیم این قانون، تلاش شده تا گذرگاه‌های برون رفت از معضلات جمعیتی نظیر آسیب‌های رشد و کاهش جمعیت، ارتقای سلامت مادر و فرزند، افزایش خدمات بهداشتی و درمانی برای مادران و کودکان، افزایش سطح سلامت سالمندان، ارتقای خدمات به خانواده‌هایی که فرزندان بیشتری دارند، تخفیفات بیمه‌ای و تسهیلات آموزشی و استخدامی لحاظ شود. هدف از اجرای این قانون، فرزندآوری سالم همراه با در نظر گرفتن مولفه‌های فرهنگی، تربیتی و رفاهی و ارتقای حوزه سلامت و بهداشت است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی توضیح داد: نقش اصلی در این میان با تبیین هنرمندانه و فرهنگسازی هوشمندانه در افکار عمومی است. نهاد‌های فرهنگی، رسانه‌های جمعی به خصوص رسانه ملی، نهاد‌های تبلیغی و نخبگان باید اقدام قرارگاهی و هدفمند و با تقسیم کار ملی و زمانبر این فرصت طلایی را در طول دهه‌های آینده پاس بردارند و جوانی جمعیت ایرانیان را تضمین کنند.
آل‌هاشم در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فرارسیدن ۱۴ آبان، روز فرهنگ عمومی گفت: باید تمام توجه و اهتمام خود را برای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه استفاده کنیم، زیرا فرهنگ، عرصه تعالی و ارتقای باور‌های بنیادی نظام اسلامی است.
خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه فراگیر بودن فرهنگ عمومی در تمامی عرصه‌ها ضرورت دارد، افزود: دست‌اندرکاران این حوزه در کشور جلساتی برگزار می‌کنند، اما کفایت نمی‌کند و باید همه در اجرای آن دست به دست هم بدهیم و ارگان‌ها و سازمان‌های فرهنگی در این ارتباط تلاش بسیاری کنند، زیرا مؤثرترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ است.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/133754

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.