حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

مهره‌های یک شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر محاکمه شدند

شناسه : 61392 01 سپتامبر 2021 - 15:45 655 بازدید

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، جلسه محاکمه مهره‌های یک شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در سوئد به نام‌های «استفان کوین گیلبرت» و «سیمون کاسپر براون» به اتهام حمل مواد مخدر، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. بنا بر کیفرخواست این دو مهره […]

پ
پ

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، جلسه محاکمه مهره‌های یک شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در سوئد به نام‌های «استفان کوین گیلبرت» و «سیمون کاسپر براون» به اتهام حمل مواد مخدر، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

بنا بر کیفرخواست این دو مهره شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در سوئد، استفان کوین گیلبرت متهم به حمل ۹ کیلو و ۸۰۰ گرم شیره تریاک و سیمون کاسپربراون متهم به حمل ۲۱ هزار قرص ترامادول هستند.

در ابتدای جلسه دادگاه با اعلام قاضی صلواتی، متهم استفان کوین به همراه مترجم خود در جایگاه قرار گرفت و در مقام دفاع، گفت: من در پوشش توریست با هدف قاچاق مواد مخدر وارد ایران شدم. از سوی فردی به نام احمد زائدی در سوئد اجیر شده بودم و قرار بود در قبال انتقال ۹ کیلو و ۸۰۰ گرم شیره تریاک به سوئد، پول دریافت کنم.

متهم استفان کوین در پاسخ به این سوال قاضی که آیا برای انتقال مواد به سوئد ماموریتی به او واگذار شده بود یا خیر؟ گفت: من در این رابطه چیزی نمی‌دانم، فقط می‌دانم که احمد زائدی که سوئدی نبود به من پیشنهاد داد این محموله مواد مخدر را از ایران به سوئد ببرم.

در ادامه جلسه دادگاه، نماینده دادستان با اشاره به اظهارات متناقض متهم استفان کوین در جلسات مختلف بازپرسی و دادرسی گفت: متهم استفان کوین در جلسات بازپرسی مدعی شده بود خودم شخصاً مواد مخدر را از تهران خریداری نکرده ام بلکه از طرف فردی به اسم احمد زائدی اجیر بودم کیف حامل مواد مخدر را از افرادی در تهران تحویل بگیرم و به سوئد ببرم، اما این متهم در جریان جلسه امروز دادگاه مدعی است که خودش مواد را از تهران خریداری کرده است.

وکیل متهم درباره اظهارات متناقض استفان کوین مدعی شد: موکل من، بیمار روانی است که مدارک پزشکی آن نیز موجود است و من نیز لایحه دفاعیه مبسوطی را در خصوص اتهام موکلم تنظیم کرده‌ام و به محضر دادگاه محترم ارائه می‌دهم؛ قاعدتاً در این زمینه باندی فعال است که موکل من اجیر شده بود.

در ادامه این جلسه دادگاه، دیگر متهم این پرونده سیمون کاسپر براون به همراه مترجم در جایگاه قرار گرفت و در توضیح اتهامش ناظر بر حمل ۲۱ هزار قرص ترامادول اعلام کرد هدفش از مشارکت در قاچاق مواد مخدر، کسب درآمد و مصرف شخصی بود.

این متهم افزود: من هم مثل کوین معتاد بودم و قرص مصرف می‌کردم. صرفاً برای کسب درآمد این کار را کردم. من کسی را در ایران نمی‌شناسم آن شخصی که در سوئد بود را می‌شناختم.

در ادامه جلسه دادگاه، نماینده دادستان با بیان اینکه متهم کاسپر براون از ابتدا به اتهام خود اقرار داشته است، گفت: این متهم تا به حال انگیزه و هدف خود را از این اقدام مشخص نکرده و با توجه به این که تعداد قرص‌ها زیاد بوده مشخص نیست که چه تعداد از قرص‌ها برای وی بوده است.

در ادامه جلسه دادگاه وکیل متهم کاسپر براون گفت: موکل من به مواد مخدر و ترامادول اعتیاد داشته و همین امر انگیزه او برای مشارکت در قاچاق مواد مخدر بوده است.

در پایان قاضی ضمن اعلام ختم این جلسه اعلام کرد زمان جلسه بعدی متعاقبا اعلام می‌شود.

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=25032

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.