حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

امام جمعه تبریز خواستار توجه جدی شاعران جوان به مسائل روز شد

شناسه : 6778 26 سپتامبر 2017 - 9:41 244 بازدید

[ad_1] تبریز ما: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز خواستار توجه جدی شاعران جوان به مسائل روز کشور، منطقه و جهان شد. به گزارش تبریز ما، حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم در نهمین سوگواره ادبی ‘بغض واژه’ و شب شعر دفاع مقدس که با حضور شاعران و مداحان برگزار شد، افزود: شاعران […]

امام جمعه تبریز خواستار توجه جدی شاعران جوان به مسائل روز شد
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز خواستار توجه جدی شاعران جوان به مسائل روز کشور، منطقه و جهان شد.

به گزارش تبریز ما، حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم در نهمین سوگواره ادبی ‘بغض واژه’ و شب شعر دفاع مقدس که با حضور شاعران و مداحان برگزار شد، افزود: شاعران جوان باید به مسائل روز توجه جدی کنند و آنها را در اشعار خود منعکس نمایند.
وی اظهار کرد: وجود مباحث بزرگی چون میانمار و یمن می ‌تواند زمینه خوبی برای سرودن شعر باشد و شاعران سعی کنند اشعار خود را با زمان به‌ روزرسانی کنند و باید توجه داشت که گاهی تاثیر یک بیت شعر بیشتر از یک ساعت مطلب مستدل است.
آل هاشم ادامه داد: بر همین اساس باید به شعر توجه زیادی بشود و شاعران به ویژه شاعران جوان را تشویق کرد اشعاری بسرایند که تاثیرگذاری بیشتری در جامعه و میان طبقات مختلف داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید به شاعران جوان بها داد، افزود: در این نشست شاعران جوان شعرهای عاشورایی خوبی را خواندند و جامعه به این اشعار نیاز دارد و جوانان امید انقلاب و ادبیات انقلاب هستند و باید به سرودن اشعار آیینی و عاشورایی در وزن های حماسی بپردازند.
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: حوزه هنری پایگاه هنر انقلاب است و دغدغه ما در حوزه هنری تقویت جریان فرهنگی هنری انقلاب و ترویج ارزش ها و مفاهیم دینی و انقلابی در قالب آثار هنری و ادبی می باشد.
جواد کریم نژاد ادامه داد: حوزه هنری در راستای اهداف خود سلسله برنامه های عاشورایی با هدف بستر سازی برای انتقال مفاهیم عاشورایی و خلق آثار فاخر هنری برنامه های متعدد عاشورایی برگزار می کند.
وی افزود: در 10 سال اخیر برنامه های متعدد و متفاوتی در عرصه محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین برگزار کرده ایم که می توان از آنها به بغض واژه در رشته ادبیات، بغض نگاه در رشته عکاسی و 72 بغض بوم در هنرهای تجسمی اشاره کرد.
کریم نژاد، هدف از برگزاری این برنامه ها را تولید آثار هنری با مفاهیم عاشورایی دانست و گفت: از این طریق هنرمندان ارادت خود را به ساحت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با زبان هنر و در قالب واژه، کلمه، نقش، رنگ و قلم نشان می دهند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.