حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ارسال پرونده تبریز به عنوان شهر خلاق ادبیات به یونسکو

شناسه : 59909 16 جولای 2021 - 19:51 151 بازدید

شهردار تبریز گفت: بر اساس اعلام کمیسیون ملی ایران – یونسکو، پرونده تبریز در حوزه شهر خلاق ادبیات به یونسکو ارسال شد. به گزارش تبریز ما، ایرج شهین‌باهر با اعلام این خبر اظهار کرد: تبریز خاستگاه مکاتب برجسته هنری و ادبی است و شعر و ادب و هنر آذربایجانی در طول تاریخ توسعه یافته به […]

ارسال پرونده تبریز به عنوان شهر خلاق ادبیات به
یونسکو
پ
پ

شهردار تبریز گفت: بر اساس اعلام کمیسیون ملی ایران – یونسکو، پرونده تبریز در حوزه شهر خلاق ادبیات به یونسکو ارسال شد.
به گزارش تبریز ما، ایرج شهین‌باهر با اعلام این خبر اظهار کرد: تبریز خاستگاه مکاتب برجسته هنری و ادبی است و شعر و ادب و هنر آذربایجانی در طول تاریخ توسعه یافته به نحوی که این شهر در هزار سال گذشته محل نشست و برخاست فضلا،‌ شعرا و ادبای بسیاری از جمله صائب تبریزی، شمس تبریزی، ملا محمد فضولی، محمد حسین شهریار، پروین اعتصامی و همام تبریزی بوده است.
او ادامه داد: این‌ها، ظرفیت بسیار ارزشمند و گسترده‌ای را برای تعاملات جهانی و کسب عنوان شهر خلاق در حوزه ادبیات فراهم می‌سازد که برای تحقق این مهم اقدامات لازم را از ماه‌ها قبل آغاز کردیم.
شهردار تبریز یادآور شد: پیش از این با پیگیری‌های انجام یافته شهرداری تبریز لایحه‌ای در زمینه پیوستن تبریز به شبکه شهرهای جهانی خلاق مورد تصویب کمیسیون فرهنگی و نهایتاً شورای اسلامی شهر قرار گرفت و به دنبال آن کارشناسان یونسکو در تهران در شهرداری تبریز حضور یافتند و در خصوص تکمیل فرم‌های مربوط بر اساس ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی این شهر در حوزه ادبیات اقدامات لازم و تخصصی انجام شد.
شهردار تبریز ابراز امیدواری کرد: با نهایی شدن انتخاب تبریز به عنوان شهر خلاق در زمینه ادبیات شاهد آثار ملموس این اتفاق خوب در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی باشیم.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/130344

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.