حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

سه نرخی بودن، دلیل اصلی کمبود آرد در بازار/ صادرات ۷۷ هزار تنی آرد در سه سال اخیر/ راه‌اندازی نانوایی‌های زنجیره‌ای اطهر در کشور

شناسه : 46684 10 نوامبر 2020 - 22:15 193 بازدید
مدیر گروه صنعتی نان اطهر، اعلام قیمت تضمینی خرید گندم سال آتی از سوی دولت و سه نرخی بودن آرد را عمده‌ترین عوامل موثر در کمبود آرد در ماه‌های اخیر برشمرد.
سه نرخی بودن، دلیل اصلی کمبود آرد در بازار/ صادرات ۷۷ هزار تنی آرد در سه سال اخیر/ راه‌اندازی نانوایی‌های زنجیره‌ای اطهر در کشور
پ
پ

سه نرخی بودن، دلیل اصلی کمبود آرد در بازار/ صادرات ۷۷ هزار تنی آرد در سه سال اخیر/ راه‌اندازی نانوایی‌های زنجیره‌ای اطهر در کشور

مدیر گروه صنعتی نان اطهر، اعلام قیمت تضمینی خرید گندم سال آتی از سوی دولت و سه نرخی بودن آرد را عمده‌ترین عوامل موثر در کمبود آرد در ماه‌های اخیر برشمرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزما، جواد فشنگچی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران بازدیدکننده از گروه صنعتی نان اطهر با اعلام خبر فوق اظهار داشت: کارخانه آردسازی اطهر سال ۱۳۷۰ با ظرقیت تولید ۸۰ تن در روز راه‌اندازی شده و بعد از سه دهه، هم‌اکنون با ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ تن فعالیت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه ایران رتبه اول ناراحتی‌های گوارشی دنیا را دارد و متاسفانه آذربایجان‌شرقی هم در سطح کشور در رتبه اول قرار دارد، گفت: گروه صنعتی نان اطهر در راستای کمک به سلامت شهروندان، سال ۱۳۹۳ برای اولین بار در کشور، پروژه تولید آرد کامل را استارت زد و در حال حاضر سالانه بیش از یکهزار تن آرد کامل در این مجموعه تولید و به اقصی نقاط کشور عرضه می‌شود.

 

مدیر بزرگترین کارخانه آردسازی شمالغرب کشور، از اخذ مجوزهای لازم برای راه‌اندازی نانوایی‌های زنجیره‌ای نان اطهر در سطح کشور خبر داد و افزود: هم‌اکنون چهار واحد تولید انواع نان با آرد کامل در شهر تبریز و یک واحد در شهر بناب راه‌اندازی کرده‌ایم و ایجاد واحدهای مشابه در دیگر شهرهای استان و شهرهای بزرگ کشور بویژه تهران، قم و اصفهان را نیز در برنامه‌های آتی خود داریم.

.

 

وی همچنین از تولید آردهای تخصصی در مجموعه آردسازی اطهر خبر داد و گفت: ۲۹ نوع آرد در این مجموعه تولید می‌شود که ارزانترین آرد تولیدی به قیمت ۳۲ هزار تومان بصورت یارانه‌ای به نانوایی‌های معمولی و گرانترین آن به قیمت ۲۰۰ هزار تومان به بخش صنف و صنعت عرضه می‌شود.

فشنگچی، کسب عنوان صادرکننده ملی صنعت آرد کشور برای سومین سال متوالی را از موفقیت‌های گروه صنعتی نان اطهر برشمرد و خاطرنشان کرد: این مجموعه با اخذ مجوز ورود موقت گندم، بعد از استحصال مجددا اقدام به صادرات آرد تولیدی می‌کند به طوری که در سه سال اخیر در مجموع ۹۷٫۵ هزار تن گندم وارد و در همین مدت حدود ۷۷ هزار تن انواع آرد به کشورهای مختلف صادر نموده است.

وی به اخذ پروانه تولید آرد چندغله در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: بعد از این، محصول آرد چند غله که مخلوطی از آرد غلات گندم، جو، چاودار و یولاف خواهد بود بر آردهای تولیدی این مجموعه افزوده خواهد شد.

 

مدیر گروه صنعتی نان اطهر با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد ایرانی‌ها از ناراحتی سیستم گوارشی رنج می‌برند، گفت: با فرهنگ‌سازی مصرف نان‌های تولید شده از آرد کامل که در جامعه به نان‌های سبوسدار معروف است، می‌توان بخش اعظم ناراحتی‌های گوارشی، روده و معده را بدون مصرف قرص و دارو برطرف کرد.

وی در ادامه سخنانش به افتتاح فاز اول کارخانه اطهر بافت در شهرک صنعتی عجب‌شیر اشاره کرد و اظهار داشت: در فاز اول این مجموعه، هم اکنون سالانه حدود ۲۴۰۰ تن انواع گونی‌های مصرف غذایی و شیمیایی تولید و در اختیار بخش‌های دولتی و خصوصی قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: با افتتاح فاز دوم کارخانه اطهر بافت که هم اکنون منتظر ورود تجهیزات و ماشین‌آلات هستیم، زمینه اشتغال۲۰۰ نفر دیگر فراهم شده و تعداد نیروهای فعال در اطهربافت به ۳۰۰ نفز افزایش خواهد یافت.

فشنگچی در بخش پایانی سخنانش به موضوع کمبود آرد و نان در ماه‌های اخیر پرداخت و گفت: بالا رفتن مصرف نان در ماه‌های کاری شهریور و مهر، اعلام قیمت تضمینی خرید گندم سال ۱۴۰۰ از سوی دولت که با افزایش ۴۰ درصدی همراه بود و نیز سه نرخی بودن آرد سه عامل مهم در کمبود آرد بود چرا که از یک طرف کشاورزان حاضر به فروش گندم باقی‌مانده خود نیستند و از سوی دیگر به دلیل سه نرخی بودن آرد متاسفانه برخی از نانوایی‌ها آرد یارانه‌ای را به جای پخت نان، بصورت قاچاق به بازار آزاد عرضه می‌کنند.

 

وی تنها راه مقابله با این مشکل را، تک نرخی کردن آرد و افزایش نظارت‌ها بر واحدهای صنفی دانست و تصریح کرد: با توجه به کاهش تعداد نیروهای بازرسی سازمان صمت در طی سال‌های اخیر، میزان نظارت بر واحدهای صنفی کاهش یافته است.

 

شایان ذکر است در پایان این نشست، خبرنگاران از مراحل مختلف تولید آرد در گروه صنعتی نان اطهر بازدید نموده و در جریان نحوه ذخیره‌سازی گندم، تولید و بسته‌بندی آرد و تولید نان کامل قرار گرفتند.

.

 

 

منبع:  تبریز   من

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.