حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

افزایش ۷ هکتاری فضای سبز منطقه یک در یکسال گذشته

شناسه : 61486 04 سپتامبر 2021 - 19:45 474 بازدید

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، مهندط اکبر پورخردمند در برنامه تلویزیونی تبریزیم شبکه سهند با لیان مطلب فوق اظهار داشت: طی یکسال گذشته یکی از مهم‌ترین برنامه‌های منطقه یک حفظ و پاسداشت و افزایش فضاهای سبز بود که بر همین اساس ۷ پارک محله‌ای از جمله کلانترباغی، ۷ تیر، گلکار، پارک مدافعین سلامت، آخر […]

افزایش ۷ هکتاری فضای سبز منطقه یک در یکسال گذشته
پ
پ

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، مهندط اکبر پورخردمند در برنامه تلویزیونی تبریزیم شبکه سهند با لیان مطلب فوق اظهار داشت: طی یکسال گذشته یکی از مهم‌ترین برنامه‌های منطقه یک حفظ و پاسداشت و افزایش فضاهای سبز بود که بر همین اساس ۷ پارک محله‌ای از جمله کلانترباغی، ۷ تیر، گلکار، پارک مدافعین سلامت، آخر شهیدرجائی، حیدربابا و توسعه مینیاتور در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: این پروژه‌ها سریعاً طی یکسال اجرا، احداث و به بهره برداری رسیدند تا ۷۰ هزار مترمربع بر فضای سبز منطقه افزوده شود.
شهردار منطقه یک تبریز ادامه داد: در تداوم این طرح و برای ایجاد فضائی پرنشاط و سرزنده در سطح منطقه یک، چند طرح دیگر نیز در دست اجراست که از آن جمله می‌توان به پارک یک هکتاری قلم اشاره نمود که در یکی از مناطق کم‌برخوردار در محدوده صدرالشعرا و سیلاب قوشخانه اجرا می‌شود.
وی افزود: احداث پارک یک هکتاری قلم، نقش مهمی در اصلاح وضعیت موجود این منطقه و ایجاد فضاهای مناسب بازی و تفریح برای کودکان و شهروندان ایفا می‌نماید.

▪️لکه‌گیری ۷۰ محله در قالب طرح محله محور طی ۵ ماهه اول سال جاری

پورخردمند همچنین به اجرای طرح لکه‌گیری آسفالت محلات در قالب طرح محله به محله در بالغ ۷۰ محله با ۶۰۰۰ تن آسفالت اشاره کرد و از اجرای طرح ساماندهی محلات تحت عنوان طرح محله به محله نام برد و بیان داشت: این طرح که با جدیت توسط اکیپ های خدمات شهری آغاز شد، شامل لکه‌گیری، پاکسازی، تنظیف رفع زوائد بصری، زیباسازی و… بود که طبق برنامه‌ریزی کامل و در قالب اکیپ‌های مختلف منطقه عملیاتی و تداوم یافت.
وی افزود: بر همین اساس، حدود ۷۰ محله از سطح منطقه شامل محلات ملازینال، عباسی، ولیعصر(عج)، سیلاب، ایده‌لو، گلکار، بعثت، احمدآباد و… با اجرای لکه‌گیری آسفالت طی ۵ ماهه اول سالجاری و توزیع حدود ۶۰۰۰ تن آسفالت در این طرح گنجانده شد.

▪️احداث پارک جدید موضوعی به وسعت ۱۷۵۰۰ متر مربع در مسیر خیابان بعثت

شهردار منطقه یک در بخش دیگری از سخنانش از احداث پارک جدید موضوعی به وسعت ۱۷۵۰۰ متر مربع در مسیر خیابان بعثت خبر داد.
وی ادامه داد: این منطقه از سال گذشته تاکنون توانسته ۷ پارک محله‌ای را احداث و هم اکنون دو پارک دیگر را در دست اجرا دارد که یکی پارک یک هکتاری قلم و دیگری پارک موضوعی در مسیر خیابان بعثت می‌باشد که حدود ۱۷۵۰۰ مترمربع وسعت داشته و در مرحله مطالعات اولیه و بخش‌های تملک و ورود به عملیات اجرائی می‌باشد.

▪️اجرای مرمت، نورپردازی، تجهیز و ترمیم ۶۸۵۰۰۰ مترمربع از فضاهای سبز و پارک‌های منطقه

پورخردمند در ادامه به تشریح طرح اجرای مرمت، نورپردازی، تجهیز و ترمیم۶۸۵۰۰۰ متر مربع از فضای سبز و پارکهای سطح این منطقه پرداخت.
وی خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین اقدامات شهرداری که می‌تواند برای ایجاد روح سرزندگی و پویائی شهر مهم باشد و فضاهای سبز و احداث پارک و بوستان‌ها می‌باشد که نقشی سازنده و اثرگذار دارد.
وی اضافه کرد: این منطقه با اهتمام جدی برای احداث و ایجاد پارک‌های جدید و احیاء باغشهر تبریز، در طرحی جدید اقدام به اجرای مرمت، نورپردازی، تجهیز و ترمیم۶۸۵۰۰۰ مترمربع از فضاهای سبز و پارک‌های سطح حوزه نموده که این حرکت می‌تواند ضامن نگهداری و حفظ و پاسداشت این سرمایه‌های شهر باشد.
شهردار منطقه یک تبریز تصریح کرد: پس از اجرای هر پروژه، آنچه می‌تواند به ماندگاری آن تداوم بخشد نگهداری صحیح و نظارت دقیق بوده که این امر سرلوحه فعالیت‌های قبل و بعد از پروژه‌های منطقه می‌باشد.

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=25086

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.