حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ورود بانک‌ها به حوزه بنگاه‌داری و شرکت‌داری مانع تولید است

شناسه : 57286 04 می 2021 - 23:52 147 بازدید

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس: نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: عدم ورود بانک‌ها به حوزه‌های بنگاه‌داری و شرکت‌داری قطعاً کمک به تولید کشور است و رشد و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. به گزارش تبریز ما، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی با بیان اینکه قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر […]

ورود بانک‌ها به حوزه بنگاه‌داری و شرکت‌داری مانع تولید
است
پ
پ

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: عدم ورود بانک‌ها به حوزه‌های بنگاه‌داری و شرکت‌داری قطعاً کمک به تولید کشور است و رشد و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش تبریز ما، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی با بیان اینکه قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی برای منع بنگاه‌داری بانک‌ها در مجلس به تصویب رسید، اظهار داشت: بانک‌ها براساس قانون نباید به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شوند اما متاسفانه طی این سال‌ها این قانون اجرایی نشده و هر روز بانک‌ها ورود بیشتری به حوزه بنگاه‌داری دارند.
وی ادامه داد: بخش‌های خصوصی و واحدهای اقتصادی غیربانکی توان رقابت با بانک‌ها را ندارند و بر زمین خواهند خورد زیرا قدرت بانک‌ها به دلیل داشتن منابع مالی بیشتر است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، تصریح کرد: عدم ورود بانک‌ها به حوزه‌های بنگاه‌داری و شرکت‌داری قطعاً کمک به تولید کشور است و رشد و رونق اقتصادی به دنبال خواهد داشت. بانک‌ها باید تسهیلات را در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهند و دستگاه‌های نظارتی به این موضوع نظارت جدی داشته باشند، البته مجلس هم به این موضوع ورود خواهد داشت.
میرتاج‌الدینی تاکید کرد: ما در فراکسیون راهبردی یا کارگروه کارشناسی اقتصادی بعد از بررسی‌های علمی، میدانی و منطقی نسبت به موضوع بنگاه داری بانک‌ها و عدم اجرای قانون در صورت لزوم تحقیق و تفحص و یا اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی را کلید خواهیم زد زیرا موضوع تولید و رفع موانع آن برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/127767

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.