حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

هنر و هنرمند باید از انزوا خارج شوند

شناسه : 61721 22 نوامبر 2021 - 2:53 2249 بازدید

به گزارش تبریز ما، عابدین خرّم در نشست صمیمی با هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر استان، با تاکید بر اعتلای جایگاه هنر و هنرمند در استان، طراحی نقشه راه فرهنگ و هنر استان، راه‌اندازی صندوق ذخیره هنر برای حمایت از هنرمندان، توسعه اقتصاد هنر و ایجاد زمینه حضور هنرمندان در بازارهای داخلی و بین‌‌المللی […]

پ
پ

به گزارش تبریز ما، عابدین خرّم در نشست صمیمی با هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر استان، با تاکید بر اعتلای جایگاه هنر و هنرمند در استان، طراحی نقشه راه فرهنگ و هنر استان، راه‌اندازی صندوق ذخیره هنر برای حمایت از هنرمندان، توسعه اقتصاد هنر و ایجاد زمینه حضور هنرمندان در بازارهای داخلی و بین‌‌المللی را از جمله راهکارهای تحقق این مهم عنوان کرد.
وی با بیان اینکه هنرمند برای تصویرسازی یک واقعیت، زحمت فراوانی می‌کشد، افزود: فضیلت هنرمند بسیار بالاتر از تکریم‌های انسانی است و هنرمند نباید هنر و جایگاه خود را با توجهات پیرامونی مقایسه کند.
خرم با اشاره به اینکه دولت سیزدهم برای اعتلای جایگاه هنر، عزم جدی دارد، گفت: در همین مدت کوتاه فعالیت این دولت، وزیر ارشاد دو بار به آذربایجان شرقی سفر کرده و نگاه تمرکززدایی و توجه به ظرفیت‌ استان‌ها در اولویت این دولت مردمی است.
استاندار آذربایجا‌شرقی با بیان اینکه غیر از هنر هیچ عاملی نمی‌تواند انسان‌ها را دورهم جمع کند، افزود: باید هنرهای واقعی حقیقت‌خواه هم در جنبه ادراکی و هم جنبه تبیینی را بیشتر و بهتر معرفی کنیم.
خرّم ادامه داد: هنرمند باید با انبساط خاطر، مکنونات قلبی و آفرینش‌های ذهنی خود را ارائه کند که این نیازمند تبدیل هنر به عامل سرمایه‌ساز است و مسئولان باید به اقتصاد هنر توجه بیشتری کنند.
وی تاکید کرد: هنر و هنرمند باید از انزوا خارج شوند؛ اثر هنری باید عامل خلق امکاناتی شود و همه توجهات را برای گسترش هنر جلب کند.
استاندار آذربایجان‌شرقی سپس چند اولویت و برنامه پیشنهادی برای اعتلای جایگاه هنر به هنرمندان استان ارائه کرد.
طراحی نقشه راه فرهنگ و هنر یکی از این اولویت‌ها بود که خرّم در تشریح آن، گفت: ما در استان بستر مناسب، افراد متخصص و اندیشمندان و طراحان برجسته‌ای را داریم؛ نقشه جامع در صورت تحقق، هم اولویت‌ها را مشخص می‌کند و هم وظایف دستگاه‌ها را تعیین می‌کند.
وی ادامه داد: باید نیازهای فرهنگی تبریز و آذربایجان ‌شرقی را شناسایی کرده و در یک قالب مشخص و بازه زمانی معین این نیازها را رفع کنیم.
راه‌اندازی صندوق ذخیره هنر برای کمک به معیشت هنرمندان و اجرای پروژه‌های هنری، توسعه بازارهای داخلی و بین‌المللی برای هنرمندان و ارائه محصولات هنری در بازارچه‌های مرزی و توسعه مبادلات و ارتباطات فرهنگی با کشورهای منطقه از دیگر برنامه‌های پیشنهادی استاندار آذربایجان شرقی به اهالی فرهنگ و هنر بود.
خرّم در پایان با بیان اینکه مدیون اهالی هنر و هنرمندان هستم، گفت: این اعتراف تلخ را باید بکنیم که در تبریز به هنر کم‌توجهی شده، اما ما تلاش‌های خود را افزایش خواهیم داد تا این نقیصه را جبران کنیم.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/134252

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.