حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

چند نکته‌ای که باید درباره خرید ویلاهای شهرکی در شمال بدانید

شناسه : 61353 31 آگوست 2021 - 15:52 2155 بازدید

ویلاهای شهرکی به مجموعه ویلاهایی گفته می‌شود که در یک محدودهٔ محصور قرار گرفته‌اند و مشترکاتی از قبیل؛ استراحتگاه مهمان، پارک، نگهبانی ۲۴ ساعته، در ورود کنترلی، خیابان‌بندی اصولی دارند. به گزارش تبریز ما، اغلب افراد به محض اینکه فرصت یا تعطیلاتی به دست می‌آورند به سمت شمال کشور قصد سفر می‌کنند. شهرهای شمالی به […]

چند نکته‌ای که باید درباره خرید ویلاهای شهرکی در شمال
بدانید
پ
پ

ویلاهای شهرکی به مجموعه ویلاهایی گفته می‌شود که در یک محدودهٔ محصور قرار گرفته‌اند و مشترکاتی از قبیل؛ استراحتگاه مهمان، پارک، نگهبانی ۲۴ ساعته، در ورود کنترلی، خیابان‌بندی اصولی دارند.
به گزارش تبریز ما، اغلب افراد به محض اینکه فرصت یا تعطیلاتی به دست می‌آورند به سمت شمال کشور قصد سفر می‌کنند. شهرهای شمالی به دلیل وجود جنگل‌ها، کوه‌ها و سرسبزی از آب‌وهوای مطلوبی برخوردارند. بزرگترین دریاچهٔ جهان نیز یکی از جاذبه‌های تماشایی و زیبا در شمال کشور به شمار می‌رود. در وهلهٔ اول مهم‌ترین دغدغهٔ کسانی که به شمال سفر می‌کنند، خرید یا اجارهٔ ویلا است. برای اینکه این موضوع حل شود، می‌توانید به راحتی با جست‌وجو در سایت دیوار، شیپور و کیلید متناسب با بودجه‌تان دست به اجاره و خرید ویلا در شمال بزنید. ویلاهای شهرکی مهم‌ترین عامل پیشرفت ساخت و ساز در منطقه شمال هستند و سرمایه‌گذاران و گردشگران زیادی از آن استقبال کرده‌اند. در ادامه با ویلاهای شهرکی بیشتر آشنا می‌شوید.
ویلاهای شهرکی
ویلاهای شهرکی به مجموعه ویلاهایی گفته می‌شود که در یک محدودهٔ محصور قرار گرفته‌اند و معمولا مشترکاتی از قبیل؛ استراحتگاه مهمان، پارک، نگهبانی ۲۴ ساعته، در ورود کنترلی، خیابان‌بندی اصولی دارند. این امکانات و مشاعات تنها مخصوص اهالی شهرک است و دیگر افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند. ساختمان‌هایی که در شهرک ساخته می‌شوند به ساختمان سایرین راه ندارند؛ اما در هر یک از شهرک‌ها یک سری قوانین وجود دارد که تمام اهالی ملزم به رعایت آن‌ها هستند. شهرک‌ها دارای هیأت امنا هستند و تمام هزینه‌ها بین افراد تقسیم شده و قوانین خاص خود را دارند. اگر به تازگی به شمال کشور رفته باشید، حتما نام ویلاهای شهرکی به گوشتان خورده است. می‌توان گفت در شهرهای بزرگ به دلیل جمعیت زیاد و کمبود فضای ساخت و ساز، ساخت آپارتمان و حتی مجتمع‌های شهرکی افزایش پیدا کرده است. در حقیقت ویلاهای شهرکی در شمال هم بنا به همین دلیل شکل گرفته‌اند. ویلاهای شهرکی با استقبال زیادی مواجه شده‌اند. اگر چه نمی‌توان آپارتمان‌ها را با ویلای شهرکی شمال مقایسه کرد؛ اما این دو نوع شباهت‌های زیادی با هم دارند. از مهم‌ترین این شباهت‌ها می‌توان گفت، هر دو آن‌ها با همسایگان خود در ارتباط هستند و باید موارد ارتباطی را بدانند و رعایت کنند. ویلاهای شهرکی نسبت به ویلاهای معمولی هم تفاوت‌هایی دارد. ویلاهای شهرکی قوانین و مقررات متفاوتی دارند. بنابراین کسانی که قصد دارند این سبک از ویلاها را خریداری کنند، باید به تمام قوانینی که اهالی شهرک در آن به اتفاق نظر رسیده‌اند، پایبند باشند. در واقع بهتر است به حقوق سایر ساکنان شهرک احترام گذاشته شود.
نکات و مزایای ویلای شهرک
امنیت بالای ویلاهای شهرکی: ویلاهای شهرکی به دلیل این که درون شهرک قرار دارند، نسبت به ویلاهای معمولی و مستقل، از امنیت بالایی برخوردارند. معمولا سازندگان ویلاهای شهرکی برای برقراری امنیت بیشتر شهرک از نگهبان و حراست ۲۴ ساعته استفاده می‌کنند. آن‌ها از ورود افراد ناشناس تا حد امکان جلوگیری می‌کنند و افراد غریبه حق ورود به شهرک را ندارند. در واقع تردد اهالی شهرک تحت نظارت نگهبانان صورت می‌گیرد، به راحتی می‌توانید ویلای خود را ترک کنید، بدون اینکه احتیاجی به گرفتن نگهبان داشته باشید.
اطمینان از منابع آب، برق، گاز ویلاهای شهرک: در ابتدا از داشتن آب و برق و گاز وصل شده در ویلا مطمئن شوید. داشتن آب و برق و گاز جزو نکات اصلی در خرید یک ویلا است. حتی ممکن است، نبود آن‌ها دردسرهای زیادی به وجود بیاورد. بنابراین بهتر است قبل از خرید ویلا از تامین منابع آب و برق و گاز آن مطلع شوید. البته در ارتباط با ویلاهای شهرکی باید گفت، تامین آب و برق و گازشان و وظیفهٔ گرفتن مجوز با سازنده‌های ویلا است. کسانی که قصد خرید ویلا در شهرک را دارند، خیالشان از بابت وضعیت امکانات اولیه ویلا راحت خواهد بود.
کیفیت زمین و ساختمان ویلای شهرکی: در هنگام ساخت ویلا به صورت شهرکی و مجتمع در کنار هم، سازندگان ویلا ملزم به رعایت برخی نکات استاندارد هستند. یکی از این نکات آماده‌سازی زمین است. در واقع سازنده‌ای که قصد ساخت ویلای شهرکی را دارد و بر روی یک پروژهٔ عظیم سرمایه‌گذاری می‌کند، نمی‌تواند ریسک داشته باشد. در نتیجه مجتمع خود را بر روی یک زمین نامناسب و بی‌کیفیت می‌سازد. بنابراین باید در بازدید از ویلا توجه داشته باشید که زمین ویلا دارای استاندارد مناسبی است یا خیر. اینگونه دیگر در زمان استفاده مشکلی برایتان پیش نمی‌آید.

قیمت مناسب ویلاهای شهرکی: سازندگان پروژه ویلاهای شهرکی همواره سعی می‌کنند از کمترین فضا نهایت استفاده را ببرند و معمولا ویلاهایشان پرتی یا فضای بیهوده ندارد. در این صورت سازندگان مایلند ویلاهایی با تراکم بالا و طراحی یکسان داشته باشند. ویلاهای شهرکی معمولا به دلیل انبوه‌سازی از مصالح ساختمانی زیادی در آن‌ها استفاده می‌شود. در این مواقع سازندگان، مصالح ساختمانی را به صورت عمده تهیه می‌کنند زیرا خرید عمده موجب می‌شود هزینه مواد برایشان کمتر حساب شود. به همین دلیل است که قیمت ویلاهای شهرکی نسبت به سایر ویلاها ارزان‌تر است و از نظر اقتصادی به سود خریدار تمام می‌شود.
محتوای این تبلیغات توسط سفارش‌دهنده تهیه شده است.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/131738

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.