حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

توزیع ۴۰۰ کپسول اکسیژن‌ساز خانگی در کشور از سوی هلال‌احمر

شناسه : 53914 21 دسامبر 2020 - 10:56 272 بازدید

آیین اهدای ۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی از سوی دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ به هلال احمر کشور مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار برگزار شد.

توزیع ۴۰۰ کپسول اکسیژن‌ساز خانگی در کشور از سوی هلال‌احمر
پ
پ

توزیع ۴۰۰ کپسول اکسیژن‌ساز خانگی در کشور از سوی هلال‌احمر

آیین اهدای ۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی از سوی دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ به هلال احمر کشور مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسن قوسیان مقدم در آئین اهدای ۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی از سوی دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: سه اتفاق خوش یمن امروز و اینجا در حال انجام است، ما با اهدای این دستگاه‌های اکسیژن ساز در روز پرستار می‌خواهیم به کمک پرستاران برویم تا بخشی از ظرفیت بیمارستان‌ها آزاد شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: شرکت‌های دانش بنیان ما دارای ظرفیتی هستند که ما می‌توانیم از این ظرفیت هم داخل کشور هم خارج از کشور بهره ببریم و امیدوارم این روند با همراهی سایر خیرین ادامه دار باشد.

وی گفت: شرکت‌های داخلی ما می‌توانند برای ارائه خدمات پس از فروش خود برنامه‌ریزی کنند؛ بر این اساس باید شرایط طوری تعریف شود تا قطعات یدکی در نمایندگی‌های معرفی شده هم ارائه شود.

قوسیان مقدم تاکید کرد: ما الان کنار دوستان صلیب سرخ هستیم و این نشان‌دهنده حضور ما در یک خانواده بین المللی با ۱۹۲ کشور است و در واقع بیانگر همکاری بین المللی و کمک کردن به هم در بحران‌ها است که بسیار اتفاق خوشایندی است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: در دورانی که ما تحت تأثیر تحریم‌ها هستیم به جز کمک‌های مالی، کمک‌های دیگری هم وجود دارد که برای دریافت این کمک‌ها نیازمند استفاده از ظرفیت بین المللی فدراسیون و کمیته بین المللی صلیب سرخ هستیم، به عنوان مثال این ظرفیت بین المللی می‌تواند در خرید واکسن به ما کمک کند.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا دنیا را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: این بیماری فضای همدلی و خدمت کردن را در دنیا ایجاد کرده و ما امیدواریم بتوانیم از توان داخلی خود استفاده کنیم تا به کشورهای همسایه هم کمک کنیم.

قوسیان مقدم گفت: جمعیت هلال‌احمر در شهرستان‌ها بانک امانات تجهیزات پزشکی دارد که با فراهم کردن نیاز بیماران از طریق این تجهیزات می‌توان مراجعه به بیمارستان‌ها را کم کرد.

کمک ۲۵۰ هزار فرانکی سوئیس برای تهیه دستگاه‌های اکسیژن ساز

دانیل مونیوس روخاس معاون دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران، در این مراسم با اشاره به اینکه مبلغ ۲۵۰ هزار فرانک سوئیس از سوی کمیته بین المللی صلیب سرخ به جمعیت هلال‌ایران با هدف تهیه دستگاه‌های اکسیژن‌ساز برای بیماران اهدا شده است، افزود: با توجه به اینکه بیمارستان‌ها خیلی شلوغ است تهیه این دستگاه‌ها بسیار ضرورت دارد.

روخاس با بیان اینکه ساخت قطعات برای دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به شکل کاملاً بومی و محلی در ایران من را تحت تأثیر قرار داد، افزود: این ظرفیت در سایر کشورهای منطقه وجود ندارد و با توجه به اینکه الان هم در بحران هستیم، ایران از این ظرفیت برای رفع نیازهای داخلی خودش باید استفاده کند اما شاید در آینده بتوان با استفاده از این ظرفیت بومی به کشورهایی همچون سوریه و یمن که در جنگ هستند هم کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه الان تمرکز روی درمان است اما قدم بعدی تولید و ارائه واکسن خواهد بود؛ افزود: با وجودی که در سطح بین‌المللی واکسن در حال تولید است، اطلاع داریم که ایران هم در حال ساخت واکسن است و به همین منظور ما به‌عنوان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آمادگی پشتیبانی از جمعیت هلال‌احمر ایران و سایر مسئولان را داریم تا این واکسن در اختیار مردم ایران قرار بگیرد.

حداقل به ۴۰۰۰ کپسول اکسیژن و ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن ساز نیازمندیم

محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز ما شاهد یک اتفاق خوب و مؤثر در حوزه ارائه خدمات در جمعیت هلال احمر هستیم، گفت: بیش از یک دهه از ایجاد بانک امانات تجهیزات پزشکی و توان بخشی جمعیت هلال احمر می‌گذرد که به صورت امانت در اختیار بیماران نیازمند قرار می‌گیرد.

نصیری با اشاره به اینکه یکی از تجهیزاتی که در اختیار بیماران قرار گرفته کپسول اکسیژن بوده و الان در بحران کرونا تقاضا برای استفاده از این دستگاه‌ها بیشتر شده است گفت: ما ۱۵۰۰ دستگاه کپسول اکسیژن و ۸۰ دستگاه اکسیژن ساز در کل کشور داشتیم که نیاز به تقویت داشت. چون در ازای هر یک کپسول اکسیژن ۱۰ نفر متقاضی داشتیم.

وی گفت: با کمک خیران هلال احمر ۱۰۰۰ کپسول اکسیژن به هلال احمر اهدا شد که نیمی از آنها در استان‌ها توزیع شده و کمک نقدی مردم ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید کپسول اکسیژن بوده است.

نصیری با بیان اینکه با توجه به استمداد ما مبنی بر نیاز به دستگاه و تجهیزات پزشکی برای کمک به بیماران نیازمند مبلغ ۲۵۰ هزار فرانکی سوئیس معادل تقریباً ۶ میلیارد تومان از سوی کمیته بین المللی صلیب سرخ به هلال احمر اهدا شد، افزود: ما توانستیم از طریق یک شرکت دانش بنیان که تولید این دستگاه را بر عهده دارد، ۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خریداری کنیم که واگذاری آن از امروز شروع شده و فرایند توزیع در استان‌ها نیز در حال انجام است.

رئیس سازمان داوطلبان تاکید کرد: برای کمک به بیماران حداقل به ۴۰۰۰ کپسول اکسیژن و ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن ساز نیاز داریم.

۵۱۰۰۶۱۹

 

 

منبع:  تبریز   من

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.