حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

مهندس عنصری، رئیس شورای اسلامی شهر باسمنج: تبدیل باسمنج به بخش مستقل به صورت کاملا قانونی و برای توسعه منطقه صورت گرفته است

شناسه : 61553 14 سپتامبر 2021 - 12:41 480 بازدید

تبریزما: رئیس شورای اسلامی شهر باسمنج، گفت: تبدیل باسمنج به بخش مستقل به صورت کاملا قانونی و برای توسعه منطقه صورت گرفته است. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی تبریزما، مهندس یوسف عنصری با اعلام مطلب فوق افزود: به دنبال تبدیل باسمنج به بخش مستقل و ایجاد بخشداری و معرفی بخشدار محترم، عده ای افراد […]

مهندس عنصری، رئیس شورای اسلامی شهر باسمنج: تبدیل باسمنج به بخش مستقل به صورت کاملا قانونی و برای توسعه منطقه صورت گرفته است
پ
پ

تبریزما: رئیس شورای اسلامی شهر باسمنج، گفت: تبدیل باسمنج به بخش مستقل به صورت کاملا قانونی و برای توسعه منطقه صورت گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی تبریزما، مهندس یوسف عنصری با اعلام مطلب فوق افزود: به دنبال تبدیل باسمنج به بخش مستقل و ایجاد بخشداری و معرفی بخشدار محترم، عده ای افراد به خاطر منافع خویش متاسفانه شروع به جوسازی و اینکه جلوی توسعه تبریز گرفته شد کرده اند این در حالی است که تبدیل باسمنج به بخش مستقل به صورت کاملا قانونی و کارشناسی شده برای توسعه منطقه صورت پذیرفته است.
وی با اشاره به اینکه با ایجاد بخش باسمنج اراضی و مناطق تصاحب شده از سوی شهرداری تبریز که بدون طرح مصوب و به صورت غیرقانونی صورت گرفته بود به باسمنج پس داده می شود و اصلا چیزی به نام کاهش حریم تبریز نیست، تصریح کرد: بخش شدن باسمنج مطالبه اصلی و خواسته چندین ساله عموم اهالی منطقه و روستاهای اطراف بوده که با یاری خداوند متعال و تلاش و کوشش شورای اسلامی شهر و مسئولان محترم، آرزوی چندین ساله مردم منطقه برآورده شده است و این امر حق اهالی محترم منطقه می باشد که متاسفانه شهرداری تبریز آن را سلب نموده بود و ایجاد بخش توسعه و پیشرفت منطقه و ایجاد خدمات برای رفاه و آسایش مردم شریف و ولایتمدار را به دنبال خواهد داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر باسمنج، با عنوان اینکه بر اساس نظر کارشناسان هرگز توسعه یک شهر با افزایش حریم و وسعت تحقق نمی یابد، بلکه شهرداری باید زیرساخت های لازم را برای توسعه فضای سبز – حل معضل حاشیه نشینی و بافت فرسوده – ایجاد حمل و نقل استاندارد – اجرای پروژه های عمرانی و ایجاد درآمد پایدار و … را در داخل محدوده محقق نماید؛ بیان داشت: امروز شهر تبریز دارای بافت حاشیه ای( بافت فرسوده)، اسکان غیررسمی و بافت ناکارآمد و کلی مشکلات دیگر می باشد که علم و منطق می گوید مدیریت شهری به جای توسعه حریم و محدوده شهری باید فکری به حال محدوده خود بکند. مگر توسعه و پیشرفت یک شهر تنها با گسترش محدوده آن شهر امکان پذیر است؟؟؟!!! و اینکه آیا حریم سایر کلانشهرها که پیشرفت های چشمگیری داشته اند بیشتر از حریم تبریز بوده است؟؟؟!!! مطمئنا پاسخ این دو سوال منفی است چرا که به غیر از مشهد که یک استثناء می باشد سایر کلانشهرها دارای حریم یک و یا یک و نیم می باشد.
عنصری، با اعلام اینکه رقابت شهرها نباید در افزایش محدوده و حریم و بارگذاری جمعیت باشد، باید در افزایش درجه شادی و رفاه حال شهروندان باشد اضافه کرد: شادی و رفاه متاثر از عوامل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی، آموزشی و … است و شکل گیری بافت های نارکارآمد در زمانی اتفاق افتاده که محدوده های مذکور در حریم شهر واقع شده بودند و مدیریت شهر ناتوان در کنترل حریم بوده است و حال سوال اینجاست که اگر شما توانایی اداره شهر تبریز را دارید چرا حاشیه نشینی را ساماندهی و جمع و جور نمی کنید؟؟؟!!! و چرا بافت فرسوده را ترمیم نمی کنید؟؟؟!!!
وی با انتقاد از وجود انحصار در واگذاری پروژه ها به برخی افراد، ادامه داد: بیش از چندین سال است که جمع آوری زباله تبریز را یک فرد خاص و همچنین شهربازی ائل گلی تبریز را به یک نفر دیگر واگذار شده است، چرا واگذاری برخی پروژه ها انحصاری بوده و عملا توان ساماندهی بازارچه های محلی و دستفروشان را ندارید و آن وقت سخن از توسعه تبریز به سمت باسمنج و ایجاد توسعه در منطقه دارید؟؟؟!!! چرا محدوده شهر را به جای اینکه از طرف خاوران گسترش بدید از طرف اوغللو گسترش دادیدبهتربودشما اول نسبت به حل مشکلات بسیار جدی تبریزفکری میکردیدبعد دم از توجه به باسمنج میزدید،چندین سال است که از درآمدهای حریم باسمنج به سمت تبریز سوق داده شده و هیچ کاری برای خود باسمنج نکرده ایدتا اهالی محترم هم به حسن نیت شما اعتماد داشته باشند؟ شما به فکر منافع خودتان در تصاحب اراضی مرغوب باسمنج برای سرپوش گذاشتن به ضعف مدیریت شهری و بی کفایتی ها در اداره شهر هستید.
رئیس شورای اسلامی شهر باسمنج، به یک مورد از ناتوانی مدیریت شهری تبریز در ساماندهی جمعیت نیز اشاره کرده و اظهارداشت: شهر جدید سهند به عنوان محلی برای اسکان سرریز جمعیت کلانشهر تبریز نام برده شده است، متاسفانه در سایه منفعت طلبی ها و مدیریت ضعیف و با برنامه ریزی و کارشناسی غیر اصولی، شهر سهند تبدیل به یک منطقه مهاجرپذیر از کل کشور شده است و عملا از آن هدفی که داشت بسیار فاصله گرفته است.
عنصری، بیان داشت: شهرداری تبریز در اقدامی عجیب بدون طرح مصوب و به صورت غیرقانونی اقدام به توافق با مالکین اراضی مذکور نموده که بیش از ۳۰ سال است مردم منطقه بلاتکلیف گذاشته و موجبات نارضایتی مردم منطقه را فراهم آورده است و در اقدامی جالب اینکه همان اراضی را به خود مردم می فروشد!!!
وی، با اشاره به تصاحب اراضی و زمین های مرغوب منطقه باسمنج از سوی شهرداری تبریز آن را برای تامین نیازهای مالی و … تبریز دانسته و در این خصوص افزود: افزایش بی رویه جمعیت موجب بروز مشکلات برای مردم و جامعه می گردد، این مشکلات در پی پیچیده تر شدن روابط حاکم بر جامعه غفلت از پاسخگویی به نیازهای مردم و … به وجود می آید که این مشکلات در کلانشهرها نسبت به سایر شهرها حادتر هستند. افزایش جعمیت به گسترش شهرها و تبدیل شدن به کلانشهر خارج از توان اکولوژیک محیط را صد چندان می کند مثل شهر تبریز که توان بارگذاری جمعیت میلیونی ندارد چون لاجرم آب آشامیدنی این بستر باید خارج از منطقه تامین گردد یا باید محیط های روستایی و ییلاقی اطراف( مثل باسمنج)در محدوده بلیعده شده و مشکلات زیست محیطی را تشدید کند.
رئیس شورای اسلامی شهر باسمنج، با تاکید مجدد بر این مطلب مهم که شهرداری تبریز بر افزایش حریم چه اصراری دارد در حالی که برای رفاه و آسایش مردم و … باید محدوده توسعه یابد، خاطرنشان کرد: مملکت برای خود قانون دارد و هیچ کس حق ندارد بر خلاف قانون عمل نماید و اگر هم سالها شهرداری تبریز از طریق برخی روابط اقدام به تصاحب اراضی منطقه باسمنج نموده است، دیگر زمان آن گذشته و باید به قانون احترام بگذاریم و با برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسانه و صدور بیانیه هاو نامه نگاری ها کام مردم باسمنج را تلخ ننماییم.
عنصری، با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری باسمنج برای توسعه منطقه آماده همکاری و تعامل با شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز می باشد، بیان داشت: در شوراهای قبلی طرح الحاق باسمنج به تبریز تصویب شده بود ولی متاسفانه شورای اسلامی وقت تبریز به پیشنهادات اعلام شده توجهی نکرد و تنها به فکر منافع تبریز و دستیابی به زمین های اطراف باسمنج برای درآمدزایی بود که عملا موجب شد تا طرح الحاق با شکست مواجه شود و حال که باسمنج به بخش تبدیل شده، بهتر است در این خصوص همکاری گردد.
وی در خاتمه گفت: با ایجاد بخش باسمنج حریم تبریز کاهش نیافته است بلکه حرایمی متعلق به باسمنج که مورد تصاحب قرار گرفته بود باز پس داده است و این اراضی به باسمنج متعلق بوده و خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.