حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

نیاز مردم به ۵۰ میلیون دُز واکسن!

شناسه : 60981 23 آگوست 2021 - 19:45 463 بازدید

در نبرد تمام عیار با جنایت تحریم و تروریسم اقتصادی، تمام سعی‌ بر آن است که برای افزایش واردات واکسن خارجی و تأمین نیازهای تولید داخلی، هماهنگی به عمل آید اما ظاهراً برخی از مسئولان در دنیای دیگری سیر کرده و وضعیت فعلی را مشاهده نمی کنند!با این حال همچنان واکسن‌های آمریکایی و اروپایی از […]

نیاز مردم به ۵۰ میلیون دُز واکسن!
پ
پ

در نبرد تمام عیار با جنایت تحریم و تروریسم اقتصادی، تمام سعی‌ بر آن است که برای افزایش واردات واکسن خارجی و تأمین نیازهای تولید داخلی، هماهنگی به عمل آید اما ظاهراً برخی از مسئولان در دنیای دیگری سیر کرده و وضعیت فعلی را مشاهده نمی کنند!
با این حال همچنان واکسن‌های آمریکایی و اروپایی از فهرست واردات حذف شده بود و بر واردات واکسن از چین، روسیه و هند تاکید می شد در حالی که منعی برای واردات انواع واکسن کرونای مورد تایید سازمان جهانی بهداشت یا سازمان غذا و دارو به کشورمان وجود نداشت اما ظاهراً از هفته های اخیر انتظار می رود این مشکل حل شده و واردات واکسن هایی که ضامن سلامتی مردم عزیزمان هستند فراهم گردد.

 

▪️تلاش در حفظ پروتکل‌های بهداشتی در کنار واردات واکسن های باکیفیت

این روزها کرونا به اوج خود رسیده و در این بین مسئولان سعی در عادی جلوه دادن شرایط دارند و از سوی دیگر مردم را مقصر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی می‌دانند اما هرچه هست باید با واردات گسترده واکسن های باکیفیت و موثر، در مسیر کاهش اثرات کرونا گام‌ برداشت.
دولت سیدابراهیم رئیسی باید ابتدا واکسیناسیون را به صورت جدی پیگیری کند زیرا روند واکسیناسیون در کشور باید شتاب گیرد یعنی هم ورود واکسن‌های خارجی گسترش پیدا کند و هم سرعت تولید واکسن‌های داخلی بیشتر شود.
در حقیقت تسریع واکسیناسیون باید یکی از مهمترین اولویت‌های دولت جدید در زمینه کنترل این بیماری مهلک باشد تا خیال مردم تا حدودی راحت شود.
بر اساس گزارش وزارت بهداشت در هفته نخست مرداد میزان مراجعات سرپایی مبتلایان به ویروس کرونا ۲۶.۵ درصد، بستری‌ها ۳۲ درصد و فوت ناشی از کرونا ۲.۳۸ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.
چند روز دیگر دولت جدید در شرایطی روی کار می‌آید که کشور در پیک پنجم کرونا به سر می‌برد، شرایط بیمارستان‌ها بسیار وخیم و دردناک است و طبق آمار رسمی روزانه حدود ۳۰۰ نفر به دلیل درگیری با این بیماری جان خود را از دست می دهند.
به دلیل جهش‌های متعدد این ویروس، پیک پنجم به مراتب از پیک‌های قبلی خود مهلک‌تر عمل می‌کند زیرا سرایت پذیری بالاتری دارد و هنوز درصد قابل توجهی از مردم واکسن دریافت نکرده‌ و واکسیناسیون سرعت قابل قبولی پیدا نکرده است.
در حقیقت، مردم از این شرایط خسته شده‌اند زیرا افق روشنی را در آینده برای خود نمی‌توانند تصور کنند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز در سطح کشور به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

▪️تامین آرامش فکری جامعه با خرید واکسن‌های مورد تایید مجامع بهداشت جهانی

یک پزشک و متخصص در این باره گفت: مهمترین فرد در وزارت بهداشت، وزیر است حتی اگر تصمیم گیرنده اصلی خود وزیر نباشد و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیرنده باشد، لذا انتخاب فردی که شخص مناسبی برای جایگاه وزیر بهداشت باشد بسیار مهم است.
هادی یزدانی ادامه داد: این شخص باید به چیزی به اسم کرونا اعتقاد داشته باشد زیرا هنوز عده‌ای هستند که به این بیماری اعتقاد نداشته و با گرایشات مشخص، کرونا و واکسن کرونا را توطئه می‌دانند و به دنبال آن هستند که با طب علفی با این بیماری مقابله کنند که اگر چنین نگاهی در وزارت بهداشت مسلط شود در نهایت خروجی مناسبی نخواهد داشت.
وی افزود: مناسب‌ترین فرد در شرایط فعلی برای مدیریت بحران کرونا در سطح وزارت بهداشت شخص دکتر زالی فرمانده ستاد کرونای تهران است، پس در وهله اول انتخاب وزیر مناسب برای مدیریت بحران کرونا در سطح کلان بسیار حائز اهمیت است.
یزدانی اضافه کرد: هماهنگی بین بخشی نیز از دیگر موارد مهم است زیرا در بسیاری از مواقع ارکان حاکمیتی هماهنگی مناسبی برای ارائه خدمات و مدیریت بحران کرونا با یکدیگر ندارند، در حالی که مدیریت، تنها در سطح مدیریت بیماری نیست، باید یکسری اقدامات اولیه مانند ارائه بسته‌های حمایتی، اقتصادی، اقدامات حکومتی مانند بستن شهرها و غیره اتفاق افتد.
وی بیان کرد: تمام این موارد باید با هماهنگی بین بخشی انجام شوند لذا در دولت جدید تمام ارکان حاکمیت یکدست شده‌ و انتظار داریم که دیگر این ناهماهنگی‌های بین بخشی به وجود نیاید!
این کارشناس خاطرنشان کرد: خرید واکسن نیز از مهمترین مسائل دوران کروناست زیرا برای مقابله با این بیماری هیچ چاره‌ای جز واکسیناسیون عمومی با سرعت بالا نداریم، باید از واکسن‌های مورد تایید مجامع جهانی خریداری گردد تا موجبات آرامش فکری جامعه را پدید آورد.
یزدانی با اشاره به اینکه مدیریت رسانه باید به نحوی باشد که آموزش و آگاهی بخشی در سطح جامعه افزایش پیدا کند تاکید کرد: رئیس دولت جدید چاره‌ای جز انجام اینگونه کارها برای کنترل بیماری را ندارد، از سوی دیگر ذخایر ارزی باید برای کمک به کسب و کارهای آسیب دیده و افراد آسیب دیده مورد استفاده قرار بگیرد و بودجه برای این امور در نظر گرفته شود.

? شهرام صادق زاده

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=24266

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.