حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

موجودی واکسن کرونای امروز در تبریز صفر بود

شناسه : 60804 16 آگوست 2021 - 23:51 492 بازدید

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر علوم پزشکی تبریز: مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که موجودی واکسن کرونای امروز در تبریز صفر بود، گفت: از فردا مجددا تزریق واکسن آغاز خواهد شد. به گزارش تبریز ما، سیمین خیاط‌زاده روز دوشنبه ۲۵ مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان […]

موجودی واکسن کرونای امروز در تبریز صفر بود
پ
پ

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر علوم پزشکی تبریز:

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که موجودی واکسن کرونای امروز در تبریز صفر بود، گفت: از فردا مجددا تزریق واکسن آغاز خواهد شد.
به گزارش تبریز ما، سیمین خیاط‌زاده روز دوشنبه ۲۵ مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار کرد: صبح روز گذشته، محموله جدید واکسن در فرودگاه تهران تحویل گرفته شده و عصر روز گذشته نیز لیبل گذاری واکسن‌ها به اتمام رسیده و از صبح امروز توزیع واکسن بین استان‌ها آغاز شده است.
وی افزود: ما واکسن کرونای استان را معمولا از طریق زنجان تحویل می‌گیریم که کمی پیش در نتیجه تماس‌ با این استان، متوجه شدیم که زنجان توانسته واکسن ما را تحویل بگیرد و ما نیز از بعدازظهر امروز اقدام به دریافت محموله واکسن می‌کنیم و همکاران تا صبح برای توزیع واکسن بین شهرستان‌ها تلاش خواهند کرد.
وی با اشاره به دلیل کمبود موجودی واکسن در استان، گفت: ما تعداد واکسن روزانه برای هر مرکز بهداشت را بر اساس سامانه واکسیناسیون، تخمین زده و ظرفیت برای آن باز می‌کنیم و حتی زمان و مکان تزریق را به مردم پیامک می‌فرستیم، اما گاه نمی‌توانیم برای کل مراجعه کنندگان و حتی کسانی که نوبت دریافت کرده‌اند، واکسن تزریق کنیم زیرا ما بر اساس نوبت دهی سامانه واکسیناسیون اقدام به تامین واکسن موجودی هر مرکز می‌کنیم، در حالی که افراد بسیاری هستند که بدون ثبتنام به مراکز مراجعه کرده و در تزریق واکسن پافشاری می‌کنند.
خیاط‌زاده تاکید کرد: در این شرایط، مثلا اگر تخمین زدیم که امروز در یک مرکز بهداشت، ۲۰۰ دوز واکسن تزریق خواهد شد و برای آن نوبت داده‌ایم، ۱۰۰ نفر دیگر خارج از نوبت مراجعه می‌کنند. ما در طی ۲۴ ساعت، از طرف تهران موظف به تزریق ۲۴ هزار واکسن می‌شویم اما در آمار شبانه مشخص می‌شود که ۳۴ هزار واکسن تزریق شده است.
وی افزود: بر این اساس، افرادی هستند که برای امروز وقت دریافت واکسن رزرو کرده‌اند اما واکسنی نیست که تزریق کنیم. کسی که وقت گرفته است، حق دارد که از ما واکسن مطالبه کند اما ما هم مقصر نیستیم که موجودی واکسن نداریم.
وی در خصوص اطلاع رسانی موضوع عدم تزریق واکسن کرونا، گفت: غیر از این‌که در هنگام مراجعه افراد به مراکز بهداشت، به مردم گفته شده که واکسن نداریم، شب گذشته از طریق شبکه‌های مجازی و گفت‌وگوی خبری تلویزیونی نیز اطلاع رسانی لازم انجام گرفته است.
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: می‌دانیم مردم نگران هستند و می‌خواهند که زودتر واکسن دریافت کنند، اما به نظر می‌رسد که وقتی ما می‌گوییم موجودی واکسن نداریم، مردم باور نمی‌کنند و باز هم به مرکز مراجعه می‌کنند که این امر باعث ایجاد ازدحام می‌شود.
وی با تاکید بر لزوم همراهی مردم با شبکه بهداشت، گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که امکان ندارد، واکسن در انبار داشته باشیم اما اقدام به تزریق نکنیم. ما شبانه روز در تلاش هستیم تا واکسن برای مردم تامین کنیم.

منبع خبر: ایسنا

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/131306

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.