حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

جای خالی مدیران توانمند و با تجربه در شهرداری تبریز!

شناسه : 57344 06 می 2021 - 15:45 308 بازدید

تبریز ما – جواد مغربی: شهر و شهرداری به عنوان دو مقوله مهم در امر توسعه و عمران و آبادانی هر منطقه بوده و ماهیت تشکیل شهرداری، آبادانی و توجه به ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان می‌باشد.هر شهری با داشتن یک شهرداری سازمان یافته، برنامه ریزی‌های لازم را برای توسعه و پیشرفت و عمران […]

جای خالی مدیران توانمند و با تجربه در شهرداری تبریز!
پ
پ

تبریز ما – جواد مغربی: شهر و شهرداری به عنوان دو مقوله مهم در امر توسعه و عمران و آبادانی هر منطقه بوده و ماهیت تشکیل شهرداری، آبادانی و توجه به ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان می‌باشد.
هر شهری با داشتن یک شهرداری سازمان یافته، برنامه ریزی‌های لازم را برای توسعه و پیشرفت و عمران و آبادانی انجام می‌دهد. برای رسیدن به این هدف، واحدها و معاونت‌های مختلف و در راس آنها مدیران کارآمد عامل تسریع کننده و به نوعی جهش عمرانی آن شهر می‌باشد.
شهرداری به عنوان یکی از سازمان‌های مستقل غیردولتی اما کمک کننده به توسعه کشور نقش کلیدی دارد و در حقیقت درصد بسیار بالایی از کارهای عمرانی وخدماتی کشور را انجام می‌دهند.
شهرداری‌ها در کنار مقوله بسیار مهم درآمد که محل تامین‌کننده همه هزینه‌هایی است که برای توسعه شهرها می‌گردد، به مدیران توانمند و متخصصی هم نیاز دارند که در واقع سرمایه اصلی آن مجموعه محسوب می‌شوند.
تاریخ نشان داده، حضور یک مدیر توانمند، موجب اقدامات اساسی و در نهایت حل مشکلات و یک جهش عمرانی در شهر شده است. بارها شنیده‌ایم فلان شهردار و یا فلان استاندار و یا فلان نماینده مجلس و یا فلان مدیر سازمان و… کارهای ماندگاری کرده و در تاریخ هم ثبت شده است.
بحث من در خصوص شهرداری است و انصافا در شهرداری تبریز و سازمان‌های تابعه آن مدیران متخصص و توانمند‌ داریم که هر کدام برای شهرداری سرمایه ای بزرگ به حساب می‌آیند، ولی متاسفانه گاها شاهد کم‌لطفی و عدم استفاده از آنها و در حاشیه ماندن‌شان هستیم. در حالی که این افراد دارای سوابق بسیار درخشان بوده و می‌توانند در مقام مدیرعاملی و یا ریاست یکی از سازمان‌های تابعه شهرداری یا مناطق مختلف آن نقش‌آفرین باشند و با انتقال تجربیات خود، موجبات رونق و توسعه شهری را فراهم آورند.
متاسفانه گاها شاهدیم؛ افراد غیرمرتبط با کار شهر و شهرداری به عضویت برخی از شورا در آمده‌اند و عملا به جای کمک در امر شهرسازی، بر حواشی دامن زده و عملا انرژی لازم را از مدیران شهری برای تمرکز بر توسعه شهری می‌گیرند. که این خود عاملی برای تحمیل مدیران سفارشی به مجموعه شهرداری می‌باشد.
با بررسی مدیران فعلی متوجه می‌شویم درصد بسیار پایینی از مدیران شهری فعلی براساس معیارهای مدیریتی انتخاب شده و از توانمندی و تخصص لازم برخوردارند. در عوض، درصد بالایی به صورت سفارشی و از کانال‌های ارتباطی بر مسند مدیریت‌ شهردارهای مناطق و سازمان‌های تابعه تکیه زده‌اند.
ختم کلام اینکه؛ «می‌توان از مدیران شهرداری که سابقه جانشینی معاونت‌های سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری کلانشهر تبریز و شهرداری شهرهای استان و… را در کارنامه خود داشته و دارای تخصص‌های لازم در مسایل شهری نیز می‌باشند، استفاده نمود. امید است با تغییر و تحولات و انتخاب مدیران متخصص، شاهد توسعه بیشتر تبریز عزیزمان باشیم. ان‌شاءالله»

جواد مغربی؛ حقوقدان و عضو مجمع مهندسان آذربایجان‌شرقی

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=19179

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.