حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

پروژه‌های عمرانی و ترافیکی منطقه۳ در خدمت توسعه فضاهای عمومی و رفع معضلات خدماتی

شناسه : 12044 28 فوریه 2018 - 8:52 591 بازدید

تبریز ما: شهرداری منطقه ۳ تبریز یکی از مناطق ۱۰ گانه شهرداری کلانشهر تبریز که در ضلع جنوبی شهر تبریز در وسعتی نزدیک به ۶۴۰۰ هکتار( محدوده خدمات دهی)، جمعیتی نزدیک به ۲۵۲ هزار نفر و بیشترین مراکز دولتی و سازمان های مختلف را تحت حوزه خدماتی، عمرانی و فرهنگی خود قرار داده است. تبریز […]

پروژه‌های عمرانی و ترافیکی منطقه۳ در خدمت توسعه فضاهای عمومی و رفع معضلات خدماتی
پ
پ


تبریز ما: شهرداری منطقه ۳ تبریز یکی از مناطق ۱۰ گانه شهرداری کلانشهر تبریز که در ضلع جنوبی شهر تبریز در وسعتی نزدیک به ۶۴۰۰ هکتار( محدوده خدمات دهی)، جمعیتی نزدیک به ۲۵۲ هزار نفر و بیشترین مراکز دولتی و سازمان های مختلف را تحت حوزه خدماتی، عمرانی و فرهنگی خود قرار داده است.

تبریز ما: شهرداری منطقه ۳ تبریز یکی از مناطق ۱۰ گانه شهرداری کلانشهر تبریز که در ضلع جنوبی شهر تبریز در وسعتی نزدیک به ۶۴۰۰ هکتار( محدوده خدمات دهی)، جمعیتی نزدیک به ۲۵۲ هزار نفر و بیشترین مراکز دولتی و سازمان های مختلف را تحت حوزه خدماتی، عمرانی و فرهنگی خود قرار داده است.

به گزارش تبریز ما، مرتضی موحدنیا شهردار منطقه ۳ تبریز با توضیحاتی اهم برنامه ها و فعالیت های حوزه عمران، خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۳ تبریز در سال ۱۳۹۷ را تشریح و تاکید کرد که پروژه‌های عمرانی و ترافیکی منطقه۳  در خدمت توسعه فضاهای عمومی و رفع معضلات خدماتی است.

موحدنیا در تشریح برنامه های حوزه عمرانی به دغدغه چندین ساله شهروندان تبریزی مبنی بر انتقال پادگان ارتش به خارج از محدوده شهرتبریز اشاره کرده و گفت: پیرو مذاکرات متعدد چندین سال گذشته فی ما بین فرماندهان و مسئول پادگان ارتش با شهرداری تبریز و شهرداری منطقه ۳ در نهایت به شروع اجرای دو پروژه مهم در این محدوده از پادگان ارتش منجر شد.

شهردار منطقه، احداث خیابان ۵۵ متری در امتداد خیابان ارتش و احداث پارک ۱۰۰ هزار متر مربعی در ضلع شمالی خیابان آزادی در پادگان ارتش را از پروژه های مهم در دست اجرای شهرداری منطقه برای سال ۹۷ نام برده و تاکید کرد: کلنگ زنی و شروع  احداث خیابان با عرض ۵۵ متری، امتداد خیابان ارتش (سه راه ارتش تا خیابان کمربند میانی) به طول ۵۰۰ متر در نوزدهم بهمن ماه شروع شد، که با عرض ۳۵ متری سواره رو و عرض ۲۰ متری فضای سبز در حاشیه خیابان در دست اجرا می باشد و در سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

وی در توضیح سایر اقدامات شهرداری منطقه ۳ در این سایت، به ایجاد فضای سبز ۴۵ هزار متری در حاشیه این خیابان ۵۵ متری اشاره کرده و گفت: درامتداد سه راهی خیابان ارتش در داخل محدوده پادگان، ایستگاه قطار شهری، پمپ بنزین و فضای آموزش عالی با مساحت ۶.۵ هکتار احداث خواهد گردید.

موحدنیا از احداث پارک ۱۰ هکتاری (۱۰۰ هزار متر مربعی) به عنوان دومین پروژه عمرانی بزرگ در داخل پادگان ارتش اسم برده و افزود: پارکی به نام “ولایت”، بزرگترین پارک درون شهری شهر تبریز در ضلع شمالی خیابان آزادی در داخل محدوده پادگان ارتش است که در دست اقدام برای اجرا می باشد.

ایشان تاکید کرد: در حال حاضر نقشه برداری پارک ( برداشت پارک)  در حال اجرا بوده و قرار است پانزده اسفند ماه در روز درختکاری عملیات کاشت درخت انجام گیرد و طراحی این پارک با هماهنگی شهرداری مرکز طی فراخوانی به مسابقه گذاشته خواهد شد تا در سال ۹۷ شروع و اجرا گردیده و به بهره برداری برسد.

شهردار منطقه خاطرنشان کرد: خیابان دیگری را نیز در امتداد خیابان حافظ به کمربند میانی با عرض ۱۶ متر در سال ۹۷ احداث خواهیم کرد که با احداث این دو خیابان (۵۵ متری امتداد خیابان ارتش به کمربند میانی و ۱۶ متری حافظ به کمربند میانی) از سطح بار ترافیکی شهر تبریز در جهت شمال به جنوب و بالعکس در حد قابل توجهی کاسته شده و تسهیل ترافیکی خواهد شد و از این طریق از آلودگی هوا به خاطر کوتاه شدن مسیرهای ترافیکی و از زمان صرف شده در ترافیک و… جلوگیری خواهد شد.

موحدنیا در مورد اجرای آخرین قسمت از کمربند میانی در حد فاصل زیرگذر خرمشهر تا میدان فاطمی، گفت: تا به حال۷۰ در صد این پروژه اجرا شده و ۳۰ درصد باقی مانده آن به خاطر مشکلات بوجود آمده از سوی شهروندان معترض که خواهان دو طرفه کردن مسیر بودند، بعد از مطالعات توسط مشاور در شورای ترافیک استان مطرح و تصویب شد.

وی در ادامه افزود: با اتمام و بهره برداری از قطعه پایانی  کمربند میانی در حد فاصل زیرگذر خرمشهر تا میدان فاطمی، دسترسی شهروندان به اتوبان شهید کسائی از این مسیر تسهیل گردیده  و ترافیک داخل شهر از غرب به جنوب آسان  خواهد شد.

پارک جنگلی یادگار امام به عنوان یکی از پارک های بزرگ شهر تبریز با ویژگی منحصر به فرد با وسعت ۸ هکتاری واقع در حاشیه اتوبان شهید کسائی (ضلع جنوبی اتوبان) که فاز اول آن در سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید و در تداوم تکمیل آن مقرر است در سال ۱۳۹۷ زمین های اختصاصی بازی و ورزشی و تفریحی احداث شده و در اختیار گردشگران و مسافران مسیر و شهروندان تبریزی قرار گیرد و همچنین مجموعه خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ امسال نیز در ایام نوروز همانند سالهای گذشته با برنامه های خاص و مفرحی در طرحی با عنوان ” استقبال از بهار” در این پارک در خدمت گردشگران و میهمانان نوروزی خواهند بود.

شهردار منطقه ۳ تبریز، از خانه باغ امامی به عنوان یکی از زیباترین باغ های ایرانی کلان شهر تبریز اسم برده و گفت: خانه باغ امامی با مساحت ۱۱ هزار متر مربعی خویش واقع در محدوده مرکزی شهر در خیابان پاستور مابین قطران و لاله زار دارای قابلیت و جذابیت ارزشمندی برای گردشگران بخصوص گردشگران خارجی “تبریز ۲۰۱۸”  می باشد.

موحدنیا افزود: خانه باغ امامی که در سال ۹۵ با هدف حفظ باغات و خانه های قدیمی تبریز تملک و باززنده سازی و افتتاح شد، اکنون در مراحل پایانی مرمت آن همچون آجرکاری و کف سازی داخلی ساختمان های واقع در باغ می باشد و با اتمام این عملیات این مجموعه زیبا به عنوان پازلی از تاریخ کهن این شهر بطور کامل در اختیار شهروندان عزیز قرار خواهد گرفت.

شهردار خبر از جدیت در بهسازی و بازسازی کانال ایلی سو در محدوده شهرداری منطقه ۳ داده و تصریح کرد: بخش هایی از این کانال نیاز به بازسازی و بهسازی دارد که شهرداری منطقه نیز قسمت های مورد نیاز از محدوده واقع شده این کانال در محدوده سطح حوزه خویش  را با جدیت شروع کرده است.

ایشان بازسازی و بهسازی این کانال هدایت آبهای سطحی را در ۱۲ فاز یادآور شده و گفت: در حال حاضر فاز اول این پروژه از پشت پادگان ارتش در کمربندی میانی تا دانشگاه پیام نور با مرمت دیواره های سنگی، خشکه چینی با سنگ لاشه،کف سازی و مسقف کردن سقف کانال با دال های بتنی شروع شده است.

موحدنیا، از برنامه های سال ۹۷ به آسفالت ریزی اساسی خیابان ها و معابر شهری در سطح حوزه شهرداری منطقه ۳ با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی خبر داده و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در شهرداری منطقه در بخش آسفالت با دو رویکرد محله محور و آسفالت ریزی اساسی عمل خواهیم کرد که در قالب محله محور با مراجعه حضوری به محلات سطح حوزه شهرداری منطقه  از نزدیک با مشکلات اهالی در کوی ها و محلات آشنا شده و بعد از بررسی کارشناسی نسبت به لکه گیری و آسفالت اقدام خواهیم کرد و در بخش دوم نیز خیابانها و معابر شهری سطح حوزه شهرداری منطقه را آسفالت ریزی اساسی خواهیم کرد.

وی به نگهداری پارکها و فضاهای سبز سطح حوزه در سال ۹۷ با رویکردی مطابق با اصول فنی و علمی دقیق تاکید کرده و اظهار داشت: در حوزه فضای سبز با برنامه ریزی های منسجم به بحث خشکسالی توجه خاصی شده که از کاشت گلها و گیاهان آب بر پرهیز خواهیم  کرده  و به طراحی و زیبایی بیش از پیش در مبلمان فضای سبز توجه خاصی شده و منطبق با بررسی ها و مطالعات علمی و جذابیت بصری اقدام خواهد کرد.

مهمترین حوزه در شهرداری ها، حوزه خدمات شهری یعنی ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اعم از رفت و روب، نظافت و تمیزی و مدیریت پسماند می باشد.

شهردار منطقه در ادامه تشریح فعالیت های شهرداری منطقه ۳  به  حوزه خدمات شهری تاکید کرده و گفت: در سال ۹۷ در نظر داریم با شناسایی موقعیت مناسب زمین های در اختیار شهرداری منطقه  و با تعیین تکلیف زمین های بلا تکلیف نسبت به احداث پارک های محله ای اقدام نماییم.

وی گفت: علاوه بر احداث پارک های محله ای، نسبت به احداث زمین های ورزشی در محلات مختلف با توجه به نیازهای  شهروندان اقدام کرده و با بسیج تمامی نیروهای خدمات شهری نیز بطور جد در حوزه بهداشت محیطی سطح حوزه شهرداری منطقه در مدیریت پسماند (تفکیک از مبداء تولید زباله، جمع آوری و حمل و نقل آن) در خدمت  شهروندان محترم خواهیم بود.

مرتضی موحدنیا در حوزه سرمایه گذاری و در اهمیت سرمایه گذاری به این نکته کلیدی تاکید کرد که ارائه خدمات به شهروندان منوط به تامین هزینه های مربوطه بوده و تامین این هزینه ها و وظایف  بطور کامل عملی نمی شود مگر اینکه شهرداری برای تحقق درآمد پایدارخویش  فکری اساسی بکند.

وی موفقیت و  حصول درآمد پایدار در شهرداری را منوط به فعال شدن کمیته سرمایه گذاری در شهرداری دانسته و افزود: ما با فعال کردن کمیته سرمایه گذاری، طرح های سرمایه گذاری منطقه را در قالب ۱۲ بسته تدوین کرده و برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران آماده کرده ایم که از طریق فراخوانی با هماهنگی شهرداری تبریز در معرض دید عموم شهروندان و علاقه مندان سرمایه گذاری در مدیریت شهری قرار خواهیم داد.

ایشان حوزه سرمایه گذاری را از بخش های مهم فعالیت شهرداری دانسته و افزود: اگر با برنامه ریزی بلند مدت و منسجم و دقیق بتوانیم شرایط مطلوب را برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران بخش خصوصی شهر فراهم آوریم، آنوقت خواهیم توانست در  مدیریت شهری و ارائه خدمات به شهروندان در سالهای آینده با موفقیت عمل  نماییم.

شهردار منطقه ۳، خدمات شهرداری را فراتر از خدمات عمومی روزمره حوزه تنطیف و … عنوان کرده و افزود: شهرداری ها در مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز دارای مسئولیت کلانی  می باشند که شهرداری منطقه ۳ نیز از این امر مستثنی نیست.

وی فرهنگسراها، کتابخانه ها و سالن های ورزشی تحت اختیار شهرداری منطقه ۳ را دارای پتانسیل مطلوب و بالایی برای ارائه خدمات به شهروندان سطح حوزه ذکر کرده و اظهار داشت: شهرداری منطقه ۳ در این اماکن فرهنگی و ورزشی، خدماتی در بخش های مختلف از جمله در بحث آموزشی و نمایشگاهی صنایع دستی، بحث سلامت و امور اجتماعی و در حوزه ورزش و آموزش در حوزه ترافیک بصورت رایگان برای شهروندان ارائه خدمات می کند.

موحدنیا به برگزاری کلاسهای رایگان دائمی و فصلی در فرهنگسراهای شهرداری منطقه ۳  در رشته های صنایع دستی (گلیم و نمدبافی، چرم دوزی و زیورآلات، صنایع دستی و آینه کاری) و همچنین به برپایی ایستگاه های سلامت (مشاوره روانشناسی، تغذیه و غربالگری فشار و قند خون ) و کلاسهای آموزشی فرهنگ ترافیک برای دانش آموزان در مجهزترین سالن آموزش ترافیک در استان (سالن مشروطه شهرداری) با همکاری واحد اداره آموزش و مشارکت معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی اشاره کرد.

“مجتمع فرهنگی و هنری دکتر مبین” در شهرک طالقانی، “فرهنگسرای کوثر” در انتهای خیابان مارالان،”خانه سلامت معراج” در خیابان مشروطه، “کتابخانه ابوذر” در خیابان ابوذر، “کتابخانه امام رضا” در انتهای خیابان طالقانی و … را، مهندس موحدنیا   از امکانات سخت افزاری شهرداری منطقه  نام برده و گفت: این مراکز بصورت تمام وقت در اختیار شهروندان محترم بوده و ارائه خدمات می نمایند.

وی پرداخت به امر آموزش شهروندی و تلاش در این راستا را نیاز همیشگی زندگی شهری، شهروندان و جوامع متذکر شده و تصریح کرد: در سال آتی در کنار موارد اشاره شده در نظر داریم در بحث مدیریت شهری با همکاری شهروندان در مورد تنظیف شهر، مدیریت پسماند ازجمله تفکیک از مبداء زباله بصورت بنیادی اقدام نماییم.

موحدنیا از برنامه های مهم فرهنگی شهرداری منطقه ۳ در سال ۹۷، به برنامه ریزی آموزشی صنایع دستی در فرهنگسراها برای آموزش زنان خانه دار با هدف اشتغال زایی و اختصاص محل دائمی نمایشگاهی برای عرضه و فروش آثار تولیدی این قشر از جامعه خبر داده و گفت: توجه به صنایع دستی در بخش بانوان علاوه بر کمک به اشتغال زایی و اقتصاد خانواده های کم درآمد تاثیرات مثبتی در  سلامت جسمی و روحی شهروندان و شادابی آنها خواهد داشت.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.