حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

توانمندسازی اجتماعی دانشجویان؛ مهم‌ترین رویکرد فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه نبی‌اکرم

شناسه : 58424 30 می 2021 - 23:45 274 بازدید

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، شیوا ولایتی در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: دانشگاه نبی‌اکرم(ص) تبریز از سال ۷۵ فعالیت خود را به عنوان یک موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی آغاز کرده و در ربع قرن فعالیت خود، رشد چشمگیری در ابعاد کمی و کیفی داشته است بطوری که علاوه […]

توانمندسازی اجتماعی دانشجویان؛ مهم‌ترین رویکرد فعالیت‌های
فرهنگی دانشگاه نبی‌اکرم
پ
پ

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، شیوا ولایتی در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: دانشگاه نبی‌اکرم(ص) تبریز از سال ۷۵ فعالیت خود را به عنوان یک موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی آغاز کرده و در ربع قرن فعالیت خود، رشد چشمگیری در ابعاد کمی و کیفی داشته است بطوری که علاوه بر دو هزار دانشجوی در حال تحصیل در ۵۷ رشته انسانی، هنر، مهندسی و علوم پایه، تاکنون بالغ بر ۱۰هزار فارغ‌التحصیل تحویل جامعه داده است.
وی از دانشگاه‌ها به عنوان متولی تربیت انسان‌های متخصص نام برد و افزود: سیستم‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه به کمک همین نیروهای متخصص می‌چرخد و یک جامعه هرچقدر از نیروهای متخصص بیشتری بهره ببرد، رشد و توسعه سریعتری خواهد داشت.
معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی نبی‌اکرم(ص) تبریز افزود: دانشگاه‌ها محل تولید علم و دانش محسوب می‌شوند، بنابراین در کنار بستری که برای فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی فراهم می‌کنند‌ یک کارکرد فرهنگی هم دارند و انجام یکسری فعالیت‌ها در این حوزه تا حدودی اجتناب‌ناپذیر است.
وی با بیان اینکه دانشگاه نبی‌اکرم(ص) تبریز به عنوان یک دانشگاه سرآمد در حوزه فرهنگی مطرح است و این امر انتظارات از این واحد را بالا برده، گفت: فعالیت‌های فرهنگی موسسه ما در مقایسه با فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های دولتی که از اعتبارات فرهنگی مجزا برخوردارند، فراتر از حد انتظار است.
ولایتی اضافه کرد: دید فرهنگی مدیریت دانشگاه و ایده‌ها و حمایت‌های ناب ایشان از حوزه‌های فرهنگی و دانشجویی، باعث شده فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه نبی‌اکرم در تمام دوره‌ها چشمگیر باشد.
وی، تقویت مسئولیت‌پذیری و توانمندسازی اجتماعی دانشجویان را یکی از اهداف تعریف شده برای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها برشمرد و اظهار داشت: در این راستا تشکلات دانشجویی اعم از انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری مورد حمایت قرار گرفته و دانشجویان برای شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف مورد تشویق قرار می‌گیرند.
وی ایجاد فضای پرنشاط و شاد علمی و فرهنگی و نیز توانمندسازی دانشجویان برای ورود به بازار کار را از دیگر اولویت‌های فرهنگی دانشگاه نبی‌اکرم اعلام کرد و افزود: در این راستا، دفتر توانمندسازی و مرکز آموزش‌های آزاد در دانشگاه راه‌اندازی شده تا مهارت‌های فردی و شغلی دانشجویان را ارتقا دهد.
معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی نبی‌اکرم(ص) تبریز با اشاره به اینکه از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری مشترک با دیگر نهادها و سازمان‌ها استقبال می‌کنیم چرا که خروجی جشنواره‌ها فراتر از دیگر حوزه‌هاست، گفت: جشنواره استعدادیابی یارات که سومین دوره آن سال گذشته در سطح ملی برگزار شد از جمله جشنواره‌هایی است که بر تقویت مهارت‌های اجتماعی دانشجویان تاکید دارد.
وی ادامه داد: در این جشنواره، استعداد و خلاقیت‌هایی در بین دانشجویان و دانش‌آموزان شناسایی شد که تلاش می‌شود در دوره‌های بعدی، این استعدادها بصورت هدفمند به سازمان‌ها معرفی شوند.
وی همچنین با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر بودس توسط انجمن نمایش دانشگاه نبی‌اکرم گفت: این دوره از جشنواره با همکاری معاونت فرهنگی استانداری و با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق و کودک همسری در مرحله داوری است.
ولایتی با بیان اینکه زبان هنر، رساترین زبان‌هاست، تاکید کرد: وجود رشته‌های منحصربفرد هنری در کنار دیگر رشته‌های علمی و فنی از ویژگی‌های اصلی دانشگاه نبی‌اکرم است. به طوری که تاکنون هنرمندان و دانشجویان مطرح زیادی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخاب دانشگاه نبی‌اکرم به عنوان دبیرخانه فرهنگی موسسات غیرانتفاعی منطقه۳ کشور از سوی وزارت علوم، اظهار امیدواری کرد؛ این اتفاق خوشایند، زمینه را برای انجام فعالیت‌های متعدد در پیشبرد اهداف موردنظر وزارت علوم فراهم سازد.
معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی نبی‌اکرم(ص) تبریز، برگزاری اردوهای علمی و فرهنگی، حمایت از برنامه‌های ورزشی و برگزاری و شرکت در مسابقات و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را از مهم‌ترین رویکردهای این موسسه آموزش عالی برشمرد و افزود: در راستای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، دانشجویان شرکت‌کننده در این قبیل جشنواره‌‌ها از طریق تامین ابزار و تجهیزات موردنیاز و اهدای جوایز، حمایت و ساپورت مالی می‌شوند.

ولایتی در خاتمه سخنانش با بیان اینکه دانشگاه نبی‌اکرم(ص) در زمینه آموزش و تربیت رشته‌های هنری از جمله بازیگری و کارگردانی جزو سرآمدترین واحدها محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این دانشگاه در حوزه تئاتر و بازیگری نه تنها در منطقه شمالغرب بلکه در سطح کشور تاثیرگذار بوده، به طوری که اغلب گروه‌های تئاتر فعال در تبریز، فارغ‌التحصیلان این واحد هستند و دانشجویان این دانشگاه در طول سال، موفقیت‌های ملی متعددی را در حوزه تئاتر کسب می‌کنند.

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=20233

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.