حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ششمین محموله ماشین‌سازی به ترکیه ارسال شد

شناسه : 32542 22 ژانویه 2020 - 13:07 760 بازدید

 ششمین محموله صادراتی کارخانه ماشین‌سازی تبریز طی سال جاری به کشور ترکیه ارسال شد. به گزارش تبریزما، ششمین محموله صادراتی ماشین سازی تبریز محموله که ارزشی افزون بر ۶۱ هزار دلار دارد، شامل ۶ دستگاه ماشین تراش مدل TN۵۰/۲۰۰۰ یونیورسال است که در قالب ۱۰ دستگاه تریلی به ترکیه ارسال شد. ماه قبل نیز محموله […]

ششمین محموله ماشین‌سازی به ترکیه ارسال شد
پ
پ

 ششمین محموله صادراتی کارخانه ماشین‌سازی تبریز طی سال جاری به کشور ترکیه ارسال شد.

به گزارش تبریزما، ششمین محموله صادراتی ماشین سازی تبریز محموله که ارزشی افزون بر ۶۱ هزار دلار دارد، شامل ۶ دستگاه ماشین تراش مدل TN۵۰/۲۰۰۰ یونیورسال است که در قالب ۱۰ دستگاه تریلی به ترکیه ارسال شد.

ماه قبل نیز محموله ای به ارزش ۸۰ هزار دلار در قالب ۸ دستگاه از ماشین تراش های تولیدی کارخانه ماشین سازی تبریز  به ترکیه ارسال شده بود.

گروه ماشین سازی تبریز با بیش از ۵۰ سال قدمت یکی از بزرگترین کارخانه‌های شهر تبریز واقع در قراملک و تولیدکننده انواع ماشین‌های صنعتی همانند انواع ماشین‌ابزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکترو موتور، لیفت تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین آلات نساجی، ماشین‌های تراش، ماشین‌های فرز، ماشین های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های سی ان سی است.

این گروه صنعتی مادر که از نخستین واحدهای صنعتی مادر ایران محسوب می شود، در یک دهه اخیر به دلیل واگذاری های غیراصولی به افراد غیراهل با مشکلات اساسی در مدیریت و تولید مواجه شده و بخش بزرگی از نیروی انسانی آن بیکار شده بود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند ماه قبل مالکیت گروه صنعتی ماشین سازی را از فرخزاد پس گرفت و  آن را به صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، به عنوان مالک قبلی آن، پس داد.

قرارداد ساخت این کارخانه بین ایران و چکسلواکی سابق برای تولید انواع ماشین‌آلات صنعتی منعقد شد و از سال ۱۳۵۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
البته از سال ۱۳۴۹ و قبل از بهره‌برداری عملی ماشین سازی تبریز، سازمان گسترش وقت بر تولید ماشین‌افزار با لیسانس کشور چکسلواکی در گروه ماشین‌سازی تبریز تاکید کرد و پیش‌بینی شد و بقیه محصولات در طرح اولیه با همکاری و مشارکت کشورهای غربی و آمریکایی و تحت عنوان طرح‌های توسعه ماشین‌سازی تبریز با فناوری کشورهای فوق به مرحله اجرا درآید.
در پی این برنامه‌ریزی، برای تولید پمپ‌های آب با شرکت کی.اس.بی کشور آلمان، برای تولید کمپرسورهای صنعتی با یک شرکت انگلیسی، برای تولید الکتروموتور با شرکت ‘گلد’ آمریکا و لیفتراک و موتورهای دیزلی با یک شرکت دیگر انگلیسی قرارداد انعقاد تکنولوژی منعقد شد.
ظرفیت‌های باقی‌مانده از اجرای طرح اولیه برای شرکت ماشین‌سازی تبریز شامل ماشین‌افزارهای تراش، فرز، مته و قطعات ریخته به اجرا گذاشته شد که بعدها برای همگامی با پیشرفت تکنولوژی و پاسخگویی به نیازهای مجموعه صنایع و نیز با توجه به توسعه فزاینده صنعتی و اقتصادی کشور با هدف افزایش توان تولید ، نسبت به اجرای طرح بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات خطوط تولید و تاسیسات زیربنایی شرکت ماشین سازی تبریز اقدام شد.
محصولات شرکت ماشین سازی تبریز از ۱۷ سال پیش به کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.