حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

کف‌سازی بازار تاریخی تبریز به سرای حاج‌حسین‌قدیم رسید

شناسه : 10050 26 دسامبر 2017 - 8:19 214 بازدید

[ad_1] تبریز ما: شهردار منطقه هشت تبریز گفت: پروژه کف سازی سرای حاج حسین قدیم با همکاری اصناف و کسبه این کاروانسرا آغاز شده است. به گزارش تبریز ما به نقل از شهرداری منطقه ۸ محبوب تیزپاز اظهار داشت: در روزهای آتی با اجرای فاز دوم کفسازی بازار صادقیه در کنار کفسازی راسته بازار جدید […]

کف‌سازی بازار تاریخی تبریز به سرای حاج‌حسین‌قدیم رسید
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: شهردار منطقه هشت تبریز گفت: پروژه کف سازی سرای حاج حسین قدیم با همکاری اصناف و کسبه این کاروانسرا آغاز شده است.

به گزارش تبریز ما به نقل از شهرداری منطقه ۸ محبوب تیزپاز اظهار داشت: در روزهای آتی با اجرای فاز دوم کفسازی بازار صادقیه در کنار کفسازی راسته بازار جدید و کاروانسرای حاج حسین قدیم، اقدامات اساسی در راستای ساماندهی بازار تبریز تداوم خواهد یافت.

شهردار منطقه ۸ تبریز یادآور شد: کفسازی بازار کفاشان سال گذشته  به پایان رسیده و طی روزهای اخیر کفسازی بازار حرمخانه و فاز اول بازار صادقیه، تیمچه قند فروشان، تیمچه صاحب دیوان و دبه خانه تکمیل شده‌است.

وی افزود: متاسفانه کف سازی اکثر معابر بازار تبریز با آسفالت انجام شده است که این نوع کف سازی موجب انتقال رطوبت کف به ستونها، طاقها و آسیب زدن بر بافت آجری بازار می‌شود و هیچ همخوانی با ارزش تاریخی این مجموعه عظیم ندارد.

تیزپاز خاطرنشان کرد:  مجموعه شهرداری و میراث فرهنگی، کف سازی و ساماندهی بازار تاریخی تبریز را اجرا کرده و تا شروع فصل گردشگری تبریز این پروژه عظیم تکمیل می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان با اشاره به جنس سنگ‌های مورد استفاده در کف سازی بازار، اظهار کرد: در کف سازی بازار تبریز از سنگ اسپراخون استفاده شده است و با توجه به بومی بودن این نوع سنگ، دارای مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما است و همخوانی خوبی با بافت تاریخی بازار دارد.

شهردار منطقه ۸ در خاتمه ابراز امیدواری کرد با استمرار روند موجود و همراهی مردم و بازاریان، بازار تاریخی تبریز همچنان مانند نگینی در میان آثار تاریخی جهان بدرخشد.

شایان ذکر است سرای حاج حسین قدیم یکی از کاروانسراهای تاریخی بازار تبریز میباشد که در راسته بازار واقع شده و دارای معماری کم نظیری است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.