حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری برای ایجاد نیروگاه‌های جدید

شناسه : 61237 28 آگوست 2021 - 23:52 405 بازدید

استاندار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری برای ایجاد نیروگاه‌های جدید در استان تاکید کرد. به گزارش تبریز ما، محمدرضا پورمحمدی امروز در مراسم افتتاح ۲ هزار و ۷۷۸ پروژه صنعت برق استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۵ میلیارد تومان در پنجمین روز از هفته دولت که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم در […]

ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری برای ایجاد نیروگاه‌های
جدید
پ
پ

استاندار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری برای ایجاد نیروگاه‌های جدید در استان تاکید کرد.
به گزارش تبریز ما، محمدرضا پورمحمدی امروز در مراسم افتتاح ۲ هزار و ۷۷۸ پروژه صنعت برق استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۵ میلیارد تومان در پنجمین روز از هفته دولت که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم در دولت جدید، گام‌های مؤثرتر و بلندتری برای حل مشکلات عرصه تولید و توزیع برق در کشور برداشته شود.
وی ادامه داد: با وجود شرایط سخت تحریم‌ها و دشواری‌های وضعیت کرونایی، اقدامات ارزشمند و بسیار بزرگی در حوزه صنعت برق در استان انجام شده و پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود گواه بر این ادعاست.
وی با اشاره به اینکه هر واحد تولیدی که فعالیت می‌کند، گره خورده و مرتبط با تأمین انرژی است، گفت: با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی استانی صنعتی است و مصرف انرژی بالایی دارد و تراکم جمعیت نیز رو به افزایش است، طبیعتاً تأمین نیاز استان با توجه به منابع محدود بسیار سخت است.
وی اذعان داشت: در ۲ سال گذشته نیروگاه سیکل ترکیبی هریس، نیروگاه بادی «آق کندی» به بهره‌برداری رسید و عملیات احداث نیروگاه سهند نیز آغاز شد.
استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: در استان ما سرمایه‌گذاری برای ایجاد نیروگاه‌های جدید باید افزایش یابد و این موضوع به عنوان یک مطالبه از دولت جدید باید مطرح شود.
وی با بیان اینکه برای ساخت نیروگاه‌های جدید با محدودیت مواجه هستیم، اضافه کرد: با توجه به افزایش نیاز و مصرف باید به فکر ایجاد منابع جدیدتر انرژی همچون استفاده از سلول‌های خورشیدی و تولید انرژی پاک بود.
پورمحمدی با اشاره به سرقت کابل‌های برق و کشف ماینرهای غیرمجاز در آذربایجان‌شرقی، متذکر شد: متأسفانه میزان جرم و مجازات با هم متناسب نیست، باید سوءمصرف با جدیت برخورد شود و سرقت کابل‌ها نیز جزو جرایم خشن قرار گیرد.
وی با اشاره به قطعی برق در ماه‌های اخیر، افزود: خوشبختانه، مردم، صنعت‌گران و تولیدکنندگان استان در شرایط سخت، به خوبی با برنامه‌های شرکت‌های برق همراهی کردند که قدردان این همراهی هستیم.
در این مراسم، یک‌هزار و ۶۴۶ پروژه شرکت توزیع نیروی برق تبریز با میزان سرمایه‌گذاری ۱۲۵ میلیارد تومان، ۸۴۸ پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان با اعتبار بیش از ۱۹۸ میلیارد و ۸۱۳ میلیون تومان و ۶ پروژه شرکت برق منطقه‌ای استان با هزینه‌کرد ۲۸۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/131645

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.