حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

آبیاری کم فشار در ۱۲۵۰ هکتار از زمینهای کشاورزی تبریز

شناسه : 60795 16 آگوست 2021 - 19:45 644 بازدید

به گزارش آژانس خبری تبریز ما ، مدیر جهادکشاورزی تبریز گفت: یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم‌های نوین آبیاری کم فشار تجهیز شد. فرامرز افشانی افزود: کشاورزانی که برای اجرای روش‌های آبیاری تحت فشار  و قطره ای درخواست داشته باشند تسهیلات با بهره کم در اختیار آن‌ها قرار داده […]

آبیاری کم فشار در ۱۲۵۰ هکتار از زمینهای کشاورزی
تبریز
پ
پ

به گزارش آژانس خبری تبریز ما ، مدیر جهادکشاورزی تبریز گفت: یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم‌های نوین آبیاری کم فشار تجهیز شد.

فرامرز افشانی افزود: کشاورزانی که برای اجرای روش‌های آبیاری تحت فشار  و قطره ای درخواست داشته باشند تسهیلات با بهره کم در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

وی ادامه داد: آبیاری کم فشار روش جدیدی است که با استفاده از فشار آب موجود در لوله‌های آبرسانی و بدون نیاز به استخر و پمپاژ انجام می‌شود.

افشانی با اشاره به کمبود آب و منابع آبی و تاثیر آن در کشاورزی گفت: در آبیاری سنتی بهره وری آب پایین است، برای رفع این مشکل اقدامات زیرساختی در زیربخش‌های مختلف کشاورزی اعم از اصلاح سیستم‌های آبیاری، ایجاد شبکه‌های آبیاری از جمله کانال‌های انتقال آب، انتقال آب با لوله و اصلاح سیستم‌های آبیاری سنتی به آبیاری صنعتی مانند آبیاری قطره‌ای و بارانی باید انجام می‌شد که در شهرستان تبریز بسیاری از این اقدامات در حال اجرا است.

مدیر جهادکشاورزی تبریز با اشاره به اقدامات ضروری برای افزایش کارایی مصرف آب کشاورزی در این شهرستان خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی کشت و استفاده از گلخانه‌ها از سایر اقدامات ضروری با هدف افزایش کارآیی مصرف آب در کشاورزی شهرستان تبریز است که خوشبختانه کار‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=24117

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.