حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

سفر رئیس‌جمهور به خوزستان/آغاز بازدید میدانی و رفع مشکلات مردم

شناسه : 61165 27 آگوست 2021 - 19:52 1255 بازدید

به گزارش تبریز ما، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در یک سفر از پیش اعلام نشده صبح جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ وارد اهواز شد و نخستین روزهای کاری خود را با بازدید میدانی و رفع مشکلات مردم آغاز کرد. خوزستان با کلکسیونی از مشکلات و محرومیت‌ها روبه‌رو است و این استان محروم در دولت‌های گذشته با […]

سفر رئیس‌جمهور به خوزستان/آغاز بازدید میدانی و رفع مشکلات
مردم
پ
پ

به گزارش تبریز ما، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در یک سفر از پیش اعلام نشده صبح جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ وارد اهواز شد و نخستین روزهای کاری خود را با بازدید میدانی و رفع مشکلات مردم آغاز کرد.
خوزستان با کلکسیونی از مشکلات و محرومیت‌ها روبه‌رو است و این استان محروم در دولت‌های گذشته با بی‌تدبیری برخی از مسئولان گریبانی‌گر بود.
در همین راستا، جمعی از اعضای کابینه سیزدهم از جمله وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و رییس سازمان برنامه و بودجه رئیس جمهور را در نخستین سفر استانی همراهی می‌کنند.
بسیاری از گره‌ها با مشارکت خود مردم باز خواهند شد
حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور در این سفر در بدو ورود به استان خوزستان در فرودگاه شهید حاج قاسم سلیمانی اهواز گفت: بنده قصد سفر به خوزستان را زودتر داشتم که به دلیل کثرت امور به تعویق افتاد اما امروز توفیق شد که به این استان سفر کنم.
وی با بیان اینکه مردم خوزستان مردمانی بسیار خوب و شایسته‌اند که بر گردن تمام ملت ایران حق دارند، گفت: این مردم با تمام ظرفیت خود در طول هشت سال دفاع مقدس از کشور دفاع کردند.
رئیسی تصریح کرد: ما نسبت به تمام مردم کشور وظیفه داریم اما در مقابل مردم خوزستان این وظیفه مضاعف است. مشکلات در این استان موجب رنجش همگان است که به‌تبع آن پیگیر رفع مسائل هستیم.
بازدید رئیس‌جمهور از بیمارستان رازی
در همین راستا، رئیس‌جمهور که صبح امروز در اولین سفر استانی خود به‌صورت از پیش اعلام نشده به خوزستان سفر کرده از بیمارستان رازی اهواز بازدید کرد.
رئیسی در حاشیه بازدید از بیمارستان رازی اهواز که از سوی وزیر کشور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراهی می‌شد نسبت به رفع فوری کمبودهای درمانی و بیمارستانی اعم از افزایش تخت‌های بیمارستانی، تأمین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی و همچنین تأمین نیازمندی‌های بخش مراقبت‌های ویژه دستوراتی به وزیر بهداشت صادر کرد.

رئیس‌جمهور همچنین در بیمارستان رازی اهواز به وزیر کشور دستور داد برای استفاده بیش‌ازپیش از ظرفیت مراکز درمانی نیروهای مسلح برای بستری بیماران کرونایی، پیگیری‌های لازم را به عمل آورد.
حجت‌الاسلام رئیسی در این بازدید از کادر بهداشت و درمان و همچنین طلاب مستقر در بیمارستان رازی اهواز که به‌صورت جهادی پای‌کار مبارزه با بیماری آمده بودند تقدیر و تشکر کرد.
وزیر بهداشت: واکسیناسیون کامل مردم کشور تا ایام دهه فجر انجام می‌شود
بهرام عین‌الهی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: لازم که مردم برای کنترل این ویروس و مقابله با آن با کادر درمان همکاری داشته باشند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تخصیص سهمیه واکسن به خوزستان مطلوب است و تا ایام مبارک دهه فجر انجام واکسیناسیون کامل مردم کشور برنامه‌ریزی شده است.
بازدید از کارگاه‌های جمع‌آوری فاضلاب اهواز
حجت‌الاسلام رئیسی همچنین از کارگاه‌های جمع‌آوری فاضلاب در منطقه ۳ اهواز هم بازدید کرد.
رئیس‌جمهور در این بازدید هم مسائل و مشکلات مرتبط با مشکل آب خوز ستان را مورد بررسی قرار داد.
وی در این بازدید برای تسریع در روند حل مشکل فاضلاب کلانشهر اهواز خطاب به وزرای نیرو و کشور و همچنین مسوولان استانی دستوراتی صادر کرد.
افزایش تعداد کارگاه‌ها برای سرعت در اجرای عملیات، تعیین فرصت یکماهه به وزارت نیرو برای تحقیق در زمینه حل مشکل دفع آبهای سطحی و فاضلاب در خوزستان به صورت تفکیکی، اجرای طرح موقت برای برون رفت از مشکلات بارندگی‌های پاییزه مخصوصا در نقاط بحران‌زا، کوتاه کردن زمان به پایان رساندن پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز و قرار دادن روز شمار برای پیش‌بینی به پایان رساندن پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز از مهمترین دستورات رییس جمهور در این بازدید بود.
بازدید هوایی رئیس‌جمهور از هورالعظیم
رئیس‌جمهور دولت سیزدهم در ادامه حضور در خوزستان بصورت هوایی از هورالعظیم بازدید و در جریان وضعیت فعلی آن قرار گرفت.
همچنین دقایقی قبل پروژه آبرسانی به روستاهای جفیر از خط انتقال آب غدیر با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به بهره‌برداری رسید.
ساکنان روستاهای جفیر یک و ۲ تاکنون از آب آشامیدنی سالم محروم بوده اند که با افتتاح این طرح از طریق خط انتقال آب غدیر، از این نعمت بهرمند می‌شوند.
در حال حاضر فاز دوم طرح آبرسانی به روستاهای جفیر یک و دو در بخش اسماعیلیه دشت آزادگان با کارگذاری ۹ کیلومتر خط انتقال به پایان رسیده و آب آشامیدنی سالم در اختیار ۲۰۰ خانوار ساکن در این روستاها قرار گرفته است.
وزیر جهاد کشاورزی: نگاه ویژه و خاصی به استان خوزستان خواهیم داشت
سید جواد ساداتی‌نژاد هم که امروز رئیس جمهور را در سفر به استان خوزستان همراهی می کرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوزستان یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی در ایران است.
وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: نگاه ما در بحث کشاورزی به استان خوزستان نگاه ویژه و خاص خواهد بود چرا که این استان اهمیت نقش مهمی را در تامین منابع کشاورزی و غذایی کشور دارد.
وی افزود: بر اساس تاکید رئیس‌جمهور ما در جهاد کشاورزی به صورت ویژه کشاورزی خوزستان را دنبال خواهیم کرد.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/131614

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.