حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

رونمایی از پوستر هجدمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی

شناسه : 61025 25 آگوست 2021 - 3:45 387 بازدید

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، طی آیینی با حضور مسئولان ارشد استان آذربایجان شرقی و روئسای کمیته های استانی هجدمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، از پوستر این اجلاس رونمایی شد . نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در این آیین گفت: تجلیل از پیرغلامان و خادمان […]

رونمایی از پوستر هجدمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان
و خادمان حسینی
پ
پ

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، طی آیینی با حضور مسئولان ارشد استان آذربایجان شرقی و روئسای کمیته های استانی هجدمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، از پوستر این اجلاس رونمایی شد .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در این آیین گفت: تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی یک کار ضروری و راهبردی فرهنگی است که آذربایجان شرقی افتخار میزبانی آن را دارد.


حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه هر کاری که باعث افزایش علاقه جوانان به دستگاه امام حسین باشد، کاری ارزشمند و پسندیده است، افزود: همان گونه که تجلیل و تقدیر از سایر نخبگان و هنرمندان در جشنواره ها یک راهبرد تلقی می شود، تجلیل از پیرغلامان حسینی هم یک راهبرد فرهنگی به حساب می آید.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه میزبانی از هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان حسینی برای استان ما یک افتخار است ، خاطر نشان شد: پیرغلامان امام حسین علیه السلام که در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی و به عنوان مبلغان دین نبوی تلاش می کنند، باید تجلیل شوند.
وی تجلیل و تقدیر از پیرغلامان و دست اندرکاران هیئات های حسینی، مداحان و پیرغلامان و خادمان حسینی را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: پیرغلامان امام حسین(ع) عمر پربرکت خود را در مکتب قرآن و عترت سپری کرده اند و در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی و به عنوان مبلغان این فرهنگ در چند دهه گذشته فعالیت های بسیار ارزشمندی انجام داده اند .

آل هاشم با بیان اینکه تاخیر در زمان برگزاری و همچنین شرایط خاص کرونایی این همایش را تحت تاثیر قرار خواهد داد، تصریح کرد : تلاش های صادقانه پیرغلامان حسینی درتربیت نسل جوان بسیار ارزشمند است و باید در حاشیه این همایش باید به آن توجه شود چرا که این انسان های بزرگ عمری فداکاری کرده اند، شایسته تقدیر هستند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ملی در تبیین جایگاه پیرغلامان در جامعه تاکید کرد: صداوسیما باید در طول سال این شخصیت های ارزشمند را به جامعه حسینی معرفی کند و از این طیف اثرگذار تجلیل نماید.

استاندار آذربایجان ‌شرقی نیز گفت: تبریز پایتخت تشیع و دیار عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و این اجلاس باید در شأن و جایگاه آذربایجان برگزار شود.
رئیس هجدمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی افزود: این اجلاس قرار بود دو سال پیش در تبریز برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و امسال نیز با وجود محدودیت‌ها تلاش می‌کنیم همایشی در خور شأن درگاه باعظمت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شود.
دکتر محمدرضا پورمحمدی با قدردانی از هیئات مذهبی و خادمان حسینی استان، اظهار داشت: نگرانی‌ها از بابت شیوع کرونا در مراسم ماه محرم وجود داشت که خوشبختانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شد.
وی با تأکید بر اینکه همه ما خادم آستان حسینی هستیم و از هیچ تلاشی برای خدمت در این راه دریغ نمی‌کنیم، ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های استان برای برگزاری باشکوه این رویداد فرهنگی و مذهبی در استان تلاش می کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و رئیس کمیته اجرایی و اطلاع رسانی هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی هم در ابتدای سخنان خود به ارائه گزارشی از عمکلرد حوزه های مختلف شبکه سهند در ماه محرم پرداخت و گفت : صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در راستای تبیین واقعه عظیم عاشورا و پوشش عزاداری سیدالشهدا (ع) در دهه اول محرم امسال بیش از ۱۲۰ ساعت برنامه تولیدی و ۱۵۰ ساعت برنامه تامینی با حضور و نوای ۲۵۰ مداح اهل بیت عصمت و طهارت ( ع ) و ۱۱۴ کارشناس مذهبی تولید و پخش نمود.
دکتر مرتضی صفری افزود : همچنین در دهه اول ماه محرم ۸۳ مورد از عزاداری های مردم شریف و متدین استان آذربایجان شرقی خصوصا در روزهای عاشورا و تاسوعا از شبکه های ملی پخش شد .
وی در ادامه به ارائه گزاراشی از اقدامات یکماهه کمیته اجرایی و اطلاع رسانی پرداخت و اضافه کرد : با توجه همه گیری بیماری کرونا و رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی ، این اجلاس با ۱۵۰ میهمان داخلی و خارجی از ۲۳ لغایت ۲۵ شهریور در تبریز برگزار می شود .
صفری خاطر نشان کرد : کمیته اجرایی و اطلاع رسانی در طول یک ماه گذشته ۲۰ جلسه با سایر کمیته های استانی و درون کمیته ای برگزار کرده و در این راستا ۱۲۰ مصوبه به تصویب اعضا رسیده و دبیرخانه این کمیته در تلاش برای پیگیری مصوبات از ۷ کمیته استانی است .
رئیس کمیته اجرایی و اطلاع رسانی هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در پایان ابراز امیدواری کرد : با تعامل ، همکاری و همراهی همه دستگاه های اجرایی و تلاش عاشقان حسینی ، همایشی در شان و نام استان آذربایجان شرقی برگزار خواهیم کرد.
در پایان این آیین از پوستر هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی رونمایی شد.

روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=24459

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.