حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

نقش کلیدی ارس در افزایش صادرات کشور

شناسه : 61398 01 سپتامبر 2021 - 15:52 919 بازدید

به گزارش آژاتس خبری تبریز ما، عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صداو سیما در نشست با مدیرعامل ارس گفت: منطقه آزاد ارس از مناطق بسیار مهم کشور است که به دلیل نزدیکی به کشورهای حوزه اوراسیا، روسیه و ترکیه بعنوان هاب ترانزیتی و تجاری این مناطق تعریف شده و از اینرو در آینده نزدیک علاوه […]

نقش کلیدی ارس در افزایش صادرات کشور
پ
پ

به گزارش آژاتس خبری تبریز ما، عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صداو سیما در نشست با مدیرعامل ارس گفت: منطقه آزاد ارس از مناطق بسیار مهم کشور است که به دلیل نزدیکی به کشورهای حوزه اوراسیا، روسیه و ترکیه بعنوان هاب ترانزیتی و تجاری این مناطق تعریف شده و از اینرو در آینده نزدیک علاوه بر اینکه به یک منطقه منحصر بفرد و فوق العاده تبدیل خواهد شد در افزایش صادرات کشور نقش کلیدی ایفا خواهد کرد.
علی عسگری در ادامه افزود: دورادور اقدامات انجام گرفته در منطقه آزاد ارس را رصد می کنم و بسیار مشتاق بودم بصورت میدانی از ارس بازدید داشته باشم باور دارم که ارس منطقه ی فوق العاده موفق و مهم می‌باشد.
وی کشاورزی را یکی از مزیت های مهم منطقه آزاد ارس عنوان کرد و اضافه کرد: در حوزه های مختلف در ارس اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است و بازتاب اقدامات انجام یافته در حوزه کشاورزی و کشت گلخانه ای در ارس و بخصوص مجتمع گلخانه ای ارس تارلا در رسانه های مختلف در این سطح تکنولوژی باعث مباهات و افتخار برای کشور است.
در ادامه محسن نریمان، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز با اشاره به بخشی از اقدامات و عملکرد شاخص سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ارس صنعتی ترین منطقه آزاد کشور می باشد و در حوزه تجارت، صنعت و کشاورزی از نقاط مهم و تاثیر گذار کشور می باشد.

محسن نریمان در ادامه یادآور شد: در آخرین ارزیابی صورت گرفته، ارس در تعداد طرح های افتتاحی در بین مناطق آزاد کشور رتبه اول را از آن خود کرده است و توانسته ایم با مشارکت و همراهی سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی در ۶ آیین افتتاح ۱۴۳ طرح بزرگ سرمایه گذاری را به بره بداری برسانیم.
وی در پایان ضمن قدردانی از سفر رئیس رسانه ملی به منطقه آزاد ارس و همچنین داود میرباقری کارگردان فیلم سلمان فارسی که بخشی از این سریال تاریخی در ارس فیلمبرداری شد، پیشنهاد کرد : با توجه به قرار گیری ارس در نقطه صفر مرزی و مجاورت با نخجوان، آذربایجان، ارمنستان،ترکیه،گرجستان و کشورهای عضو اوراسیا و جنوب قفقاز، منطقه آزاد ارس آمادگی کامل را دارد تا در بحث تبلیغات و تعاملات رسانه ای، رسانه ملی را همراهی کند.
گفتنی است عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صداو سیما در سفر یک روزه خود به منطقه آزاد ارس از مراحل ضبط و فیلمبرداری سریال تاریخی سلمان فارسی بازدید کرد.

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=25024

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.