حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

همه باید برای پاک کردن غبار مظلومیت از چهره غدیر تلاش کنند

شناسه : 59533 04 جولای 2021 - 15:45 486 بازدید

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از پوستر کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر با بیان این مطلب اظهار کرد: عید غدیر خم در اسلام جایگاه ویژه ای دارد؛ این عید به عنوان عید الله اکبر نامگذاری شده و بر اساس مستندات تاریخی یکی از مهم ترین […]

همه باید برای پاک کردن غبار مظلومیت از چهره غدیر تلاش
کنند
پ
پ

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از پوستر کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر با بیان این مطلب اظهار کرد: عید غدیر خم در اسلام جایگاه ویژه ای دارد؛ این عید به عنوان عید الله اکبر نامگذاری شده و بر اساس مستندات تاریخی یکی از مهم ترین وقایع تاریخ صدر اسلام شمرده می شود. به طوری که از این روز، به عنوان روز کمال دین و اتمام نعمت یاد می شود.
وی افزود: اما متأسفانه آنچنان که باید، در طول سالیان گذشته به اهمیت و جایگاه این عید پرداخت نشده است. اما امروز نیز همه ما مسلمانان به ویژه شیعیان برای پاک کردن غبار مظلومیت از چهره غدیر تلاش کنیم و واقعه غدیر را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه از شعر می توان به عنوان یکی از بهترین راه های تببین، ترویج و تبلیغ غدیر خم استفاده کرد، تصریح کرد: در سال های آغازین ظهور اسلام، ادبیات جایگاه ویژه ای در نزد اسلام داشته و شاعران اشعار بسیاری را برای تبلیغ و توجه به دین سروده اند. که موضوع ولایت و واقعه غدیر یکی از مهم ترین موضوعات اشعار شاعران آن دوران بوده است.
وی با بیان اینکه ادبیات آذربایجان بعد از ظهور اسلام رشد چشمگیری داشته است، ادامه داد: بسیاری از اندیشمندان آذربایجانی همچون خطیب تبریزی با تحصیل زبان عربی، توانستند آثار گران سنگینی را از خود به جای بگذارند.
حجت الاسلام آل هاشم در ادامه از اعضای شورای سیاست گذاری و هئیت علمی کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر قدردانی کرد و گفت: بنده برگزاری این کنگره را به فال نیک گرفته و به تمامی اعضای شورای سیاست گذاری آفرین می گویم و انشالله همه مسلمانان از برکات روز غدیر بهره مند شوند.

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=22208

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.