حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

راهیابی نمایش پاشا از تبریز به بخش رقابتی جشنواره فجر

شناسه : 9337 05 دسامبر 2017 - 3:14 244 بازدید

تبریز ما: رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی گفت: با اعلام نتایج نهایی برگزیدگان استانی هیات انتخاب آثار سی وششمین جشنواره تئاترفجر، نمایش پاشا به بخش رقابتی این جشنواره راه یافت. به گزارش تبریز ما، بابک نهرین افزود: از آذربایجان شرقی نمایش پاشا به همراه نمایش ‘ نگاهمان می کنند’ در این دوره از جشنواره […]

راهیابی نمایش پاشا از تبریز به بخش رقابتی جشنواره فجر
پ
پ


تبریز ما: رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی گفت: با اعلام نتایج نهایی برگزیدگان استانی هیات انتخاب آثار سی وششمین جشنواره تئاترفجر، نمایش پاشا به بخش رقابتی این جشنواره راه یافت.

به گزارش تبریز ما، بابک نهرین افزود: از آذربایجان شرقی نمایش پاشا به همراه نمایش ‘ نگاهمان می کنند’ در این دوره از جشنواره فجر شرکت کرده بود.

وی اظهار کرد: بر اساس نتایج اعلام شده از میان ٦٠ اثر بررسی شده، ٢٠ اثر از ٢٠ استان کشور برای شرکت در جشنواره معرفی و ١٠ اثر دیگر نیز برای اجرا در جشنواره فجر استانی انتخاب شدند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بر اساس فراخوان جشنواره ظرفیت آثار این بخش ١٥ اثر اعلام شده بود که با موافقت دبیر این دوره از جشنواره ظرفیت آثار برگزیدگان استانی برای شرکت در جشنواره سی‌ و ششم به ٢٠ اثر افزایش یافت.

نهرین ادامه داد: نمایش پاشا نوشته اکبر شریعت به کارگردانی نازیلا یاران زاد بنام بوده و تراژدی و ملودرام نیست بلکه بیشتر به سبک کمدی نزدیک است.

وی گفت: این نمایش حکایتی تخیلی از زندگی زینب پاشا بوده که به جای مردم مظلوم حرف می زند.

نهرین افزود: پاشا از بهترین کاراکترها برای طرح مساله جایگاه زن در تاریخ بود به خصوص که در جامعه شدیدا مردسالار قاجار با ۴۰ زن حرکتی ارزشمند برای دفاع از حقوق مردم مظلوم انجام داد.

سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر یکم تا دوازدهم بهمن ۱۳۹۶ و در ۷ بخش تخصصی برگزار می شود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.