حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

آیت‌الله رئیسی تحولات عظیمی در ساختار قوه قضائیه ایجاد کرد/ توجه به کرامت انسانی و تحول‌گرایی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیریتی آیت‌الله رئیسی

شناسه : 58774 09 ژوئن 2021 - 15:46 850 بازدید

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، دکتر مرتضی عبدی با بیان اینکه تحول گرا بودن و توجه به کرامت و ارزش‌های انسانی از مهم ترین شاخصه های اخلاقی و مدیریتی آیت الله رئیسی می باشد اظهار داشت: قبل از انتصاب ایشان، در قوه قضائیه اوضاع خوبی حاکم نبود، روند رسیدگی به پرونده ها و امورات […]

آیت‌الله رئیسی تحولات عظیمی در ساختار قوه قضائیه ایجاد کرد/
توجه به کرامت انسانی و تحول‌گرایی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیریتی
آیت‌الله رئیسی
پ
پ

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، دکتر مرتضی عبدی با بیان اینکه تحول گرا بودن و توجه به کرامت و ارزش‌های انسانی از مهم ترین شاخصه های اخلاقی و مدیریتی آیت الله رئیسی می باشد اظهار داشت: قبل از انتصاب ایشان، در قوه قضائیه اوضاع خوبی حاکم نبود، روند رسیدگی به پرونده ها و امورات قضائی به قدری فرسایشی بود که اکثر مراجعین شاکی بودند و میزان رضایت مندی مردم از دستگاه قضایی در حال تنزل بود.
وی گفت: از زمانی که آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب شدند، ارج نهادن به کرامت انسانی را در اولویت قرار دادند و طبق دستورات و تمهیدات ایشان، دیگر شاهد بروکراسی ها و روند فرسایشی رسیدگی به پرونده های قضائی و حقوقی نیستیم.
مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری افزود: راه اندازی سامانه شفافیت، اجراء و عملیاتی کردن بخشنامه مرخصی به زندانیان سیاسی، اجراء قانون کاهش حبس مجازات تعزیری (با اجراء آن یک سوم زندانها خالی شد)، پاسخگویی سریع به سؤالات و خواسته های مردمی، بازدید‌های سرزده از مراکز قضائی و حقوقی، سفره ای استانی و شهرستانی، بازدید از کارخانجات ورشکسته و در حال تعطیلی و پیگیری و حل مشکلات آنها، پاکسازی و غبار زدایی از چهره دستگاه قضایی با مجازات و برکناری عوامل متخلف و ارتقاء قضات خدوم، زحمت‌کش و انقلابی و… از دیگر اقدامات آیت الله رئیسی، برای تحول در قوه قضائیه می‌باشد.
عبدی در ادامه با اشاره به شرایط موجود کشور گفت : متأسفانه باید بگویم که وضعیت جامعه از لحاظ اقتصادی و معیشتی خوب نیست و تبعیض و فساد بیداد می‌کند به طوری که منابع و امکانات برای زندگی لوکس برخی از مسئولین و اطرافیان‌شان موجود است اما برای تأمین داروهای بیماران خاص و معیشت مردم ارز و منابع مالی نیست.
وی افزود: چپاول و غارت بیت‌المال از سوی مسئولین دولتی باعث شده است که مردم هم نسبت به نظام دلسرد باشند و هم به واسطه فقری که ایجاد شده است، شاهد افزایش بزه و پرونده‌های حقوقی باشیم.
رئیس ستاد حقوقدانان آیت‌الله رئیسی در آذربایجان‌شرقی گفت: امروز شاهد هستیم که به واسطه بی‌تدبیری و ضعف مدیریتی، بیشترین فشار اقتصادی در طول تاریخ به مردم ایران وارد شده است و برای رهایی از این اوضاع نابسامان، باید انتخابی هوشمند در انتخابات پیش رو داشته باشیم.
عبدی در ادامه، منشاء مشکلات موجود را از داخل کشور دانست و گفت: ما برای یافتن علل مشکلات موجود و همچنین راهکارهای حل آنها، نیاز نیست که راه دوری برویم چرا که ریشه همه آنها داخلی است و مطمئنا اگر ما چشم‌مان به کمک بیگانگان نباشد و به ظرفیت‌های داخلی توجه کنیم، ریشه بسیاری از مشکلات خشک خواهد شد.
عبدی در ادامه افزود: بنده به عنوان فردی با تحصیلات حقوق بین الملل به یقیین اعلام می کنم در شرایط فعلی پیوستن به معاهدات استعماری و اسناد بین المللی مثل “اف ای تی اف” و “سی اف تی” هیچ دردی از مردم درمان نمی‌کند و تنها نسخه شفا بخش اقتصاد ایران اجرای کامل منویات امام خامنه‌ای در مورد اقتصاد مقاومتی است.
مدرس دانشگاه و حقوقدان برجسته استان افزود: برجام از لحاظ حقوقی، سیاسی و… جزء بزرگترین ظلم‌های دولت کنونی به کشور بود چرا که در قالب این توافق، نه تنها هیچ چیزی عاید کشور نشد بلکه خسارت‌های زیادی به واسطه همین توافق، متحمل شدیم.
مرتضی عبدی گفت: با مذاکره و تعامل با دنیا مخالف نیستیم اما معتقدیم که در توافق و مذاکره با دنیا، باید منافع ملی، عزت و غرور ملی، فواید و مضرات و… در نظر گرفته شود.
رئیس ستاد حقوقدانان آیت الله رئیسی در استان، مشکل مسکن جوانان را یکی دیگر از معظلات اساسی کشور دانست و گفت: دولت کنونی در زمینه تأمین مسکن جوانان، بسیار ضعیف عمل کرد در حالیکه خودشان طرح مسکن مهر دولت قبلی را قبول نمی‌کردند.
وی گفت: زمانی خانه‌دار شدن برای مردم آرزو بود اما اینک حتی مستأجر شدن هم برای جوانان آرزو شده است، این شرایط بسیار تأسف‌آور و در شأن جوان ایرانی نیست.
عبدی در ادامه گفت: سیاسی بازی، جناح بندی و توجه به مسائل حاشیه‌ای، در همه زمینه ها مشکل ساز شده است و مسئولین ما باید بدانند که الان معیشت و مشکلات اساسی مردم در اولویت است نه دعواهای جناحی و سیاسی.

مدرس دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری، تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی به واسطه بدهی‌های بانکی، عدم ثبات در بازار و عدم تأمین مواد اولیه را بسیار تأسف آور دانست و گفت: با نابسامانی هایی که در حوزه صنعت و اقتصاد در کشور به وجود آمده است، امروز شاهد هستیم که یک مرکز صنعتی با نزدیک به ۴ هزار کارگر، تعطیل شده است.
رئیس ستاد حقوقدانان آیت‌الله رئیسی در آذربایجان‌شرقی گفت: این موارد، تنها گوشه ای از اوضاع کشور است که در طول دو دولت اخیر ایجاد شده است و برای رهایی از این شرایط به تغییر در بدنه مدیریتی کشور نیاز داریم.
وی افزود: مردم دو راه دارند، تکرار یا تغییر، اگر از این شرایط موجود ناراضی هستند، به فکر تغییر باشند و برای تغییر شرایط فعلی، مناسب‌ترین گزینه، حضرت آیت الله رئیسی می‌باشد.
دکتر مرتضی عبدی با بیان اینکه قهر با صندوق‌های رأی، هیچ سودی برای مردم ندارد گفت: بهترین روش این است که مردم با حضور حداکثری در انتخابات و با انتخابی اصلح، آینده را تغییر دهند چرا که رهبر معظم انقلاب هم فرموده اند؛ انتخابات، نتیجه‌اش به خود مردم برمی گردد، اگر انتخاب خوب باشد نتیجه خوب و اگر خدای ناکرده انتخاب درست نباشد، نتیجه بد خواهد داشت.

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=20890

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.