حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

تندیس دکتر محمدعلی پرغو رونمایی شد

شناسه : 60341 29 جولای 2021 - 15:52 456 بازدید

ظهر امروز تندیس دکتر محمدعلی پرغو، جانباز هشت سال دفاع مقدس با حضور شهردار تبریز در مقابل درب دانشگاه تبریز رونمایی شد. به گزارش تبریز ما، در آیین رونمایی از این تندیس، مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، منتخب شورای ششم شهر تبریز، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز […]

تندیس دکتر محمدعلی پرغو رونمایی شد
پ
پ

ظهر امروز تندیس دکتر محمدعلی پرغو، جانباز هشت سال دفاع مقدس با حضور شهردار تبریز در مقابل درب دانشگاه تبریز رونمایی شد.
به گزارش تبریز ما، در آیین رونمایی از این تندیس، مدیرکل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، منتخب شورای ششم شهر تبریز، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز و تعدادی از یادگاران و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس نیز حضور داشتند.
این تندیس توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز در مقابل درب دانشگاه تبریز طراحی و نصب شده است.
سردار اصغر عباسقلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم، با قدردانی از طراحی و رونمایی این تندیس گفت: از شهردار تبریز تشکر ویژه دارم که در راستای ماندگارسازی تلاش‌های عزیزانی همچون دکتر پرغو، چنین اقدامات مفیدی انجام می‌دهند.
او افزود: ما آرامش، اقتدار و یکدستی کنونی کشور عزیزمان را مدیون از خودگذشتگی جانبازان و یادگاران دوران دفاع مقدس هستیم و امیدوارم بتوانیم با چنین آثار هنری، رشادت‌ها و شجاعت‌های آن دوران را جاودانه سازیم.
محمدعلی پرغو، جانباز سرافراز و استاد گروه تاریخ دانشگاه تبریز است که در سال ۱۳۴۴ در منطقه فخرآباد از توابع شهرستان مشگین شهر چشم به جهان گشود. دوران پایان تحصیلات ابتدایی وی با حماسه انقلاب شکوهمند اسلامی مصادف بود که با وجود صغر سن در فعالیت‌های انقلابی در کنار بزرگان شرکت می‌نمود و از آغاز انقلاب اسلامی نیز دکتر محمدعلی پرغو در مدرسه به فعالیت‌های انقلابی می‌پرداخت.
وی در علمیات مسلم بن عقیل مستقر در تپه‌های الله اکبر و منطقه سلمانکشته حضور داشته و بعد از عملیات و جراحات جزئی به پشت جبهه برگشته و به پذیرش سپاه پاسداران آذربایجان‌شرقی درآمد و در امور نظامی و سازماندهی مشغول به کار شد.
وی سپس در سومین اعزام به جبهه و در عملیات ظفرمند بدر در منطقه جنوب از ناحیه گردن قطع نخاع شد و به فیض عظیم جانبازی با درجه ۷۰درصد نائل آمد.
دکتر پرغو تاکنون ۲۳ جلد کتاب و بیش از ۲۵ مقاله تالیف و ترجمه کرده است.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/130633

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.