حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

دل‌نوشته هایی از جنس عشق به حسین تا بی نهایت/از میزبانی دختر 3 ساله از زوار الحسین تا خاطرات اولین زیارت 

شناسه : 8412 10 نوامبر 2017 - 14:27 854 بازدید

تبریز ما: بعد از حدود دو هفته فعالیت شبانه روزی، بالاخره با فرارسیدن اربعین کار خادمان اباعبدالله حسین (ع) در موکب جنت الحسین پایان یافت و با قرائت زیارت اربعین، خیمه های خدمت به زائران حسینی به صورت موقت تا سال آینده جمع آوری شد. به گزارش تبریز ما،  بعد از حدود دو هفته فعالیت شبانه […]

دل‌نوشته هایی از جنس عشق به حسین تا بی نهایت/از میزبانی دختر 3 ساله از زوار الحسین تا خاطرات اولین زیارت 
پ
پ

تبریز ما: بعد از حدود دو هفته فعالیت شبانه روزی، بالاخره با فرارسیدن اربعین کار خادمان اباعبدالله حسین (ع) در موکب جنت الحسین پایان یافت و با قرائت زیارت اربعین، خیمه های خدمت به زائران حسینی به صورت موقت تا سال آینده جمع آوری شد.

به گزارش تبریز ما،  بعد از حدود دو هفته فعالیت شبانه روزی، بالاخره با فرارسیدن اربعین کار خادمان اباعبدالله حسین (ع) در موکب جنت الحسین پایان یافت و با قرائت زیارت اربعین، خیمه های خدمت به زائران حسینی به صورت موقت تا سال آینده جمع آوری شد.

هر چند جدایی سخت است ولی باید این فراق را پذیرفت و به این وعده که «زائرین اربعین عاقبت به خیر خواهند شد» دل خوش کرده اند و تا سال آینده امید دارند که دوباره برای خدمت به زوار الحسین به این سرزمین طلبیده شوند.

در مدت برپایی موکب جنت الحسین تعدادی از زائرین هم که برای استراحت و استفاده از خدمات موکب توقف داشته اند و با غرفه فرهنگی و تبریز2018 آشنا شدند، دل نوشته هایی از جنس طلا را مرقوم داشته اند که هرکدام از آنها حال و هوای خاص خود را دارد.

کودکان هم در این غرفه از موکب دل نوشته های خود را به زبان نقاشی بیان کرده اند که صفا و پاکی کودکانه خود را بر روی ورق سفیدی از صداقت تصویر کرده اند.

بخشی از این دل نوشته ها را با هم می خوانیم:

•  علی مقدم از اهواز در غرفه فرهنگی 2018 نوشته: «من امسال خیلی خوشحالم که به کربلا آمدم و انشالله سعی می کنم هر سال بیام کربلا و انشالله دعا می کنم همه مسلمانان حاجت روا باشند».

•  محمدباقر کرمی از اصفهان هم در یادداشت خود آورده است: «اگر دستم به ضریح برسد برای ظهور امام زمان (عج) و شفای همه مریضان دعا می کنم».

•  محمد شتابی از فریدن هم در این دفتر یابود نوشته اند: «از امسال تلاش می کنم هر سال به پابوس آقا بیایم»

•  زائری بی نام از اهواز هم در حالی که برای استراحت و نفس تازه کردن در موکب جنت الحسین توقف کرده است، با توصیف اولین پیاده روی خود در اربعین حسینی نوشته است: «انشالله تا زنده هستم آخرین زیارتم نخواهم بود، امیدوارم این پیاده روی اربعین که به عنوان نشانه های ظهور مطرح است، به ظور منجی عالم بشریت ختم شود».

•  حمید شمس هم که با عنوان غلام خاندان کرم امضا کرده است، از آقا اباعبدالله الحسین (ع) بابت طلبیدن زیارت تشکر کرده و اولین حاجن و دعای خود را توفیق زیارت دوباره اربعین عنوان کرده و می نویسد: «آقاجان تو را به جان مادرت زهرا (س) از خدا بخواهید در ظهور امام زمان (عج) تعجیل کند و سپس سلامتی رهبری معظم و شفاعت در روز محشر برای همه شیعیان را همانطور که خودتان قول داده اید می خواهم».

•  سجاد علیزاده از سیرجان هم با نقل خاطره ای از میزبانی فوق العاده عراقی از میهمانان ابا عبدالله الحسین (ع) و دختر سه ساله ای که دست او را گرفته و برای استراحت و اسکان او و همراهانش را به خانه خود برده، این موضوع را نقطه عطفی در مسیر زندگانی خود دانسته، می نویسد: « با این حرکت بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و هر چه از حضرت رقیه (س) در ذهن داشتم و اسارت ها برایم زنده شد و متاثر شدم و یک دل سیر گریه کردم. دعا می کنم این راه را ارباب همیشه و هرساله نسیب و قسمت شیعیان آقا امیرالمومنین بکند…»

•  زهرا علیپور از میاندوآب هم در دل نوشته ای که «شعر نو» است با تاکید بر این نکته که «حب الحسین یجمعنا» نوشته است: «این ارتش میلیونی امام حسین است که همه با هرچه دارند و ندارند از زائران اباعبدالله پذیرایی و میزبانی می کنند و از خدا می خواهم به همه لذت پیاده روی را بچشاند و آخرین سفر ما هم نباشد».

 

•  رامین نوری هم از میاندوآب در دل‌نوشته خود آورده است: «راهپیمایی اربعین یعنی هرچه داری فدای راه حق، یعنی دار و ندارت فدای حسین. راهپیمایی اربعین یعنی شناساندن سیدالشهدا به تمام عالمیان و فراهم نمودن زمینه ظهور حضرت حجت…»

•  محسن توکلی هم با آرزوی برآورده شدن حاجات همه، یادی از شهید محسن حججی کرده و از خدا خواسته تا خودش (محسن توکلی) هم به عنوان شهید مدافع حرم در راه اهل بیت به شهادت برسد». 
وی در شعری هم آورده است: «بیا عاشقی را روایت کنیم/ز یاران عاشق حکایت کنیم – بیا خویش را در خدا گم کنیم/به رسم شهیدان تکلم کنیم».

•  بهزاد کوشا دیگر زائر ایرانی هم نوحه ای که همیشه در ایام اربعین از زبان حضرت رقیه 3 ساله زیر لب زمزمه می کند را می نویسد: «شامی‌ها بدن بابا بابا/عمه رو زدن بابا بابا / گوش هام خونیه بابا بابا / پهلوم درد میکنه بابا بابا»

کوشا در پایان نوشت: «دست بچه های آذری زبان ایران درد نکند که همه جا به خوبی کارها را انجام می دهند.وقتی سخن از کار برای ارباب باشد، آذری ها اولین نفر هستند. تبریز و زنجان و اردبیل هم ندارد و همشون از ته دل برای ارباب کار می کنند»

•  زبیدی یکی از درجه داران دفاع مدنی عراق که در دوران دفاع مقدس در سپاه بدر علیه صدام جنگیده، دو برادرش را داعش به شهادت رسانده است و به خوبی به زبان عربی مسلط است با تقدیر از حضور ایرانی ها در عراق و میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) نوشت: «مردم ایران در عراق نشان دادند که شناخت عمیقی از خط امام حسین دارند و فهمیده اند که این خط باید حفظ شود. امیدوارم این اعمال ما در راه حق و حقیقت، زمینه ای برای طلوع آفتاب چهره امام زمان، امام مهدی (عج) باشد».

•  طباطبایی از اصفهان هم که برای بار سوم پیاده به اربعین سفر می کند، نوشته است: «یا امام حسین، شفای مادرم و عاقبت به خیری خانواده ام و رفع مشکلاتشان را از خدا می خواهم».

•  بابازاده از نیر اردبیل هم در دول نوشته خود آورده است: «در این سفر خیلی چیزها فهمیدم، مادر آرامش و امینت پیاده روی می کنیم ولی خانم زینب چه مصائبی کشیده است». او با تقدیر از خدمات موکب جنت الحسین شهرداری تبریز، می نویسد: «واقعا به ایرانی بودن و حسینی بودن خود افتخار می کنم.

•  پروین زلفی و کتایون سراوله در دو استان جدا از هم همکار هستند که با هم عهد بسته اند به زیارت امام حسین مشف شوند، در این دل‌نوشته آورده اند: «چندین سال من و همکارم آرزوی زیارت امام حسین (ع) را داشتیم و با وجود اینکه هر دو در دو استان مختلف کار می کنیم ولی از امام حسین (ع) خواستیم که اگر ما را بطلبد باهم به پابوس حضرت مشرف شویم. اکنون از اینکه دراین مکان مقدس هستیم و به زوار امام حسین خدمت می کنیم بسیار خرسندم و امیدوارم تا زنده هستیم توفیق داشته باشیم به زائران امام حسین خدمت کنیم».

•  یحیی خورشیدی دیگر زائر اربعینی است که موکب تبریزی ها را برای دل نوشته های خود محرم دانسته است. وی نوشته است: «برای رسیدن به بین الحرمین لحظه شماری می کنم. چند هفته است نه درست خوابیده ام و نه غذای درست و حسابی خورده ام. این چندمین باره میام زیارت آقامون ولی هر دفعه که نزدیک اربعین میشه ضربان قلبم بالا میره و برای رسیدن به آقامون تمام وجودمبه ثانیه شماری می افته. خود آقا میدونه که محرم که میشه حوصله کار دیگری را ندارم و فقط دوست دارم خادمی کنم. امیدوارم خدا به خواسته ام توجه کنه و حاجتمو بده».

•  یوسف و مهدی رنج اندیش، علی محمدی، علی جبارپور، بهزاد رستم زاده و محسن یاری از تبریز هم در دل نوشته خود مرقوم کرده اند: «کربلا سرزمین عشق و وفاست، وفایی که حضرت ابالفضل العباس (ع) را به جهانیان از ولایت دوستی مولایش حسین در کربلا به نمایش گذاشت، ما در اول سفر فکر می کردیم که می بایست در آنجا فقط و فقط گریه کنیم ولی در این سفر معجزاتی دیدیم که همه حادثه کربلا از ذهنمان گذشت و تصور کردیم در سال 61 هـ.ق هستیم.

اینجا مردم عراق و سایر کشورها هر کسی هر کاری از دستش بر می آید انجام می دهد. خادمان شهرداری تبریز هم با مرهم گذاشتن بر تاول پاهای عاشقی و دیگری با پخش هرچه دارند نمونه ای از اعجاز را به نمایش گذاشتند.

پیاده روی اربعین واقعا چیز دیگری است. از پیر و جوان و معلول و سالمو هر کس دیگری با عشق و علاقه به مولایشان دهها کیلومتر را با پای پیاده از کشورها، شهرها و روستاها متفاوت به اینجا آمده اند تا خود را به حرم گرانقدر عباس و حسین (ع) برسانند. فقط در این حد بگویم که عشق تا بینهایت جریان دارد.

ما بعد از سالها به آرزویمان که همان دیدن این مکان مقدس بود رسیدیم و این اماکن مقدس را جلوه ای از بهشت یافتیم».

•  چندین و چند زائر ایرانی، عربی، جمهوری آذربایجانی و… دیگر هم در غرفه تبریز 2018 موکب جنت الحسین را مَحرم دانسته و به زبان خود، دل‌نوشته هایی را مرقوم کرده اند که همه و همه نشان از عشق بی نهایت به اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) دارد و آرزویشان حضور در این نشانه ظهور و دعا برای تعجیل در ظهور آقا امام زمان (عج) بود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.