حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

نخستین پردیس سینمایی شمالغرب کشور در تبریز به بهره برداری رسید

شناسه : 12317 15 مارس 2018 - 10:48 725 بازدید

تبریز ما: نخستین پردیس سینمایی شمالغرب کشور در مجتمع ستاره باران تبریز با 7 سالن مجزا در فضای 2 هزار مترمربع با ظرفیت 700 صندلی مجهز به آخرین دانش فنی روز به بهره برداری رسید. به گزارش تبریز ما به نقل از ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح این سالن گفت: تبریز […]

نخستین پردیس سینمایی شمالغرب کشور در تبریز به بهره برداری رسید
پ
پ


تبریز ما: نخستین پردیس سینمایی شمالغرب کشور در مجتمع ستاره باران تبریز با 7 سالن مجزا در فضای 2 هزار مترمربع با ظرفیت 700 صندلی مجهز به آخرین دانش فنی روز به بهره برداری رسید.

به گزارش تبریز ما به نقل از ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح این سالن گفت: تبریز در گذشته در حوزه فرهنگ و ادب شهر اولین ها بود که متاسفانه اکنون از جایگاه فاصله گرفته است.

مجید خدابخش با تاکید بر بازسازی و احیای جایگاه فرهنگی و هنری تبریز و استان اظهار کرد: وظیفه داریم که به دوران اولیه تبریز برگردیم.
وی با اشاره به ایجاد اولین سینما، چاپخانه، مدرسه و سالن تئاتر در تبریز، ادامه داد: بعد از انقلاب فعالیت سالن های سینمایی در تبریز کاهش پیدا کرد که اکنون به دنبال احیای این هویت هستیم.
خدابخش اضافه کرد: با تحولات تکنولوژیک صنعت سینما که جامع هنرهاست به لحاظ تاثیر گذاری و اقتصادی صنعت بزرگی است و اکنون با گسترش تکنولوژی سینما نه تنها از بین نرفته بلکه احیا نیز شده است.
وی با اشاره به استقبال خوب خانواده ها از سالن های سینما در تهران گفت: امیدواریم سینماهای تبریز نیز با استقبال گرم خانواده ها رونق یابد.
استاندار آذربایجان شرقی رویداد مهم تبریز 2018 را یک فرصت طلایی برای احیای مباحث فرهنگی و هنری در تبریز دانست و گفت: نباید به دنبال ساختمان سازی و برنامه های سخت افزاری برای این رویداد باشیم بلکه اصلی ترین تلاشمان احیا و ارتقا جایگاه هنری تبریز باشد.
وی با اشاره به خواست جوانان از مسوولان گفت: از مطالبات فرهنگی و هنری جوانان حمایت می کنیم.
خدابخش خاطرنشان کرد: به برکت برنامه سال 2018 توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز ظرف 2 ماه آینده شاهد بهره برداری از 34 هزار متر مربع فضای فرهنگی در تبریز خواهیم بود.

** افزایش 50 درصدی ظرفیت سینمایی استان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با افتتاح 10 سالن سینما در استان بیش از 50 درصد به ظرفیت موجود سینمایی استان افزوده می شود.
محمد محمدپور با اشاره به اینکه بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و سینما وارد عمل شده است، افزود: با استفاده از همه ظرفیت ها در گسترش فضاهای فرهنگی و فعالیت های هنری تلاش می کنیم.
وی ادامه داد: فرهنگ وهنر استان در گذشته مسیر غم انگیزی را طی می کرد که خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد رونق این بخش هستیم.
محمدپور اظهار کرد: با افتتاح 10 سالن سینما با ظرفیت 2 هزار و 800 صندلی آمار صندلی های سینمای استان به 5 هزار افزایش یافت.
به گزارش ایرنا، در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه و به منظور بهره مندی آحاد مردم از تولیدات سینمایی 10 باب سالن سینمایی در شهرهای تبریز، ملکان و عجبشیر به بهره برداری رسید.
در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ماه سال 1394 در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.