حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

قاچاق پرده از منطقه آزاد ارس صحت ندارد

شناسه : 52700 17 دسامبر 2020 - 22:46 232 بازدید
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس اعلام کرد: قاچاق پرده از این منطقه صحت ندارد و مستنداتی نیز در این باره ارایه نشده است.
قاچاق پرده از منطقه آزاد ارس صحت ندارد
پ
پ

قاچاق پرده از منطقه آزاد ارس صحت ندارد

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس اعلام کرد: قاچاق پرده از این منطقه صحت ندارد و مستنداتی نیز در این باره ارایه نشده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزما به نقل از ایرنا، صفر شاسفند در جمع خبرنگاران با رد صحت هر گونه مطالب و گزارش منتشر شده در برخی رسانه ها، اظهار کرد: فعالیت های درخشان بخش خصوصی منطقه آزاد ارس و نیز عملکرد سازمان در زمینه های مختلف از جمله میزان سرمایه گذاری، صادرات، تعداد شرکت های دانش بنیان، فعال و در حال ساخت، آمار تولیدات و اقدامات انجام یافته برای مقابله با شیوع کرونا شفاف و  آشکار است.

وی با تاکید بر اینکه در منطقه آزاد ارس تمام کالاها با حضور ماموران گمرک ایران و فرآیندهای قانونی ترخیص می شوند، گفت: ترخیص کالا از منطقه آزاد ارس شامل کالاهای مصرفی و همراه مسافر می باشد که در هشت ماهه اول امسال میزان ترخیص پارچه پرده ای از منطقه آزاد ارس به وزن خالص ۸۰۰ کیلوگرم و به ارزش تقریبی ١٠ هزار دلار بوده است.

وی یادآوری کرد: در منطقه آزاد ارس در مجموع ١٧ فروشگاه پارچه و پرده فعالیت دارند که در طول هشت ماهه امسال حدود ۲ هزار و ۲۷۵ کیلوگرم انواع پارچه و پارچه پرده ای به ارزش تقریبی ۲۸ هزار دلار ترخیص شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس در واکنش به شایعه تعطیلی برخی فروشگاه ها در منطقه آزاد ارس نیز گفت: در شش ماهه اول سال جاری امکان ثبت سفارش کالا برای اصناف مناطق آزاد کشور امکان پذیر نبوده و از اوایل مهر ماه کلیه ثبت سفارش های درخواستی اصناف در چارچوب لیست اعلامی ۸۰۰ قلم کالا انجام گرفته است.

شاسفند با تشکر از اعضای شورای تامین ویژه منطقه آزاد ارس و سایر مسئولین در رفع مشکلات اصناف اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال به رغم بسته بودن سامانه ثبت سفارش، در منطقه آزاد ارس بر اساس دستورالعمل ها و استفاده از ظرفیت های قانونی از محل مانده ثبت سفارش های سال ۹۸ و موجودی انبارها، به میزان کافی کالا برای اصناف منطقه ترخیص شده و اصناف منطقه از بابت کمبود کالا برای فروش مشکلی نداشته اند و کم رونقی بازار ناشی از مشکل جهانی پاندمی کووید ۱۹ بوده است.

وی ادامه داد: تعداد اصناف فعال دارای پروانه کسب از ارس، تا پایان سال گذشته یکهزار و ۸۷۱ مورد بوده که در شش ماهه امسال تعداد آن به یکهزار و ۸۷۹ مورد افزایش یافته است که نشانگر تعامل و همکاری سازنده بین سازمان و اصناف می باشد.

در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر قاچاق پرده از منطقه آزاد ارس در فضای مجازی و برخی شبکه های اجتماعی منتشر شد.

▪️۲۰۹ میلیون دلار صادرات از منطقه آزاد ارس در هشت ماهه امسال

وی همچنین در خصوص میزان صادرات و واردات در طول هشت ماهه امسال در منطقه آزاد ارس گفت: صادرات قطعی و صادرات به سرزمین اصلی از محصولات تولیدی منطقه به میزان ۲۰۹ میلیو ن دلار بوده و در مقابل میزان واردات که شامل کالای مصرفی و مسافری به داخل منطقه می شود، معادل ۴۱ میلیون دلار بوده است.

شاسفند، تراز تجاری مثبت منطقه آزاد ارس در طول ۸ ماهه را مثبت ۱۶۸ میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: به رغم بسته بودن مرزها، مشکلات ترانزیت و حمل و نقل، تراز تجاری مثبت نشانگر عملکرد موفق سازمان، تولیدکنندگان و اصناف ارس بوده است.

منطقه آزاد ارس با بیش از ۷۰ هزار هکتار وسعت به مرکزیت شهر جلفا در ۱۳۲ کیلومتری شمال غرب تبریز دو ناحیه منفصل نیز در شهرستان خداآفرین دارد.

 

 

منبع:  تبریز   من

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.