حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز: التهاب بازار بخشی از عملیات اتاق جنگ اقتصادی دشمن است

شناسه : 13803 04 جولای 2018 - 6:37 1305 بازدید

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه نوسانات بازار سکه و ارز اثرات روانی بر مردم داشته است، گفت : التهاب بازار بخشی از عملیات اتاق جنگ اقتصادی دشمن است که بیشتر دلایل اقتصادی هم ندارد. امام جمعه […]

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز: التهاب بازار بخشی از عملیات اتاق جنگ اقتصادی دشمن است
پ
پ

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه نوسانات بازار سکه و ارز اثرات روانی بر مردم داشته است، گفت : التهاب بازار بخشی از عملیات اتاق جنگ اقتصادی دشمن است که بیشتر دلایل اقتصادی هم ندارد.
امام جمعه تبریز با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور افزود : با توجه به تزریق بیش از معمول سکه در بازار باز هم شاهد افزایش قیمت آن هستیم و این با وجود اینکه مدیریت اقتصادی کشور دچار مشکل شده اما بیشتر این مشکلات ناشی از جنگ روانی و تبلیغاتی است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال افزایش ناآرامی و بهره‌برداری امنیتی در ایران است، گفت: آمریکا تلاش می‌کند تا با افزایش تحریم‌ها زمینه و بستر بروز ناآرامی در کشور را فراهم آورد.
وی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر بازار تهران و با تاکید بر حفظ آرامش و بصیرت افزایی و دشمن شناسی آحاد مردم گفت: آنهایی که در آشوب اخیر بازار تهران دستگیر شدند، هویتشان معلوم شده و از بیان مشکلات بازاریان، سودجویی کرده و موج‌سواری کردند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمن بازار تبریز را هدف قرار داده بود، با تمجید از آگاهی و بصیرت بازاریان تبریز در مواجهه با شرایط اقتصادی حاکم، تصریح کرد: باید به اصناف و بازار تبریز آفرین گفت که همانند سابق اجازه سوء استفاده به فرصت طلبان را ندادند.
امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار اصناف و بازاریان تبریز گفت: دشمن مترصد فرصت برای ضربه زدن به نظام و انقلاب است و جبهه غربی عربی استکبار از دی ماه سال گذشته با طرح ریزی اعتراضات صنفی تلاش دارد آشوب های خیابانی را در کشور به راه بیاندازد اما ملت ایران با آگاهی و زمان شناسی در برابر این توطئه ها ایستاده است که در این میان مردم و بازاریان غیرتمند تبریز بار دیگر با افتخار آفرینی از این مرحله با سربلندی عبور کردند.
خطیب نماز جمعه تبریز افزود : امروز هم در این نماز وحدت‌آفرین جمعه، اصناف و مردم تبریز با حضور دشمن شکن خود اعلام می‌کنند که در عین حال که خواستار رسیدگی به مشکلات هستند ولی به هیچ‌وجه بهانه به دشمنان نداده و نخواهند داد.
خطیب جمعه تبریز، وحدت، یکپارچگی، همدلی و دوری از هرگونه تفرقه و تشتت بین آحاد مردم، دولت و دست اندرکاران مرتبط را عامل مهم عبور موفقیت آمیز از شرایط حاضر و حل مشکلات اقتصادی دانست.
توجه به موضوع آب و بحران آب در جهان و ایران موضوع دیگری بود که نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های نمازجمعه به تشریح آن پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه حدود ۲میلیون نفر در جهان به خاطر عدم دسترسی به آب سالم جان خود را از دست می‌دهند، افزود: جهان تا سال ۲۰۳۰ میلادی با مشکل جدی آب روبه رو خواهد شد، از این‌رو باید به صورت جدی مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشیم.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان در ادامه خطبه های این هفته با اشاره به هفته صنعت و معدن گفت : ایران دارای ۶۸ نوع ماده معدنی غیر نفتی، ۳۷ میلیارد تن ذخایر کشف شده و ۵۶ میلیارد تن ذخایر بالقوه است که از این رویکی از کشورهای غنی از حیث معدنی به حساب می آید.
امام جمعه تبریز افزود : معادن ایران راهی برای رهایی اقتصاد از نفت است که مسئولان باید در این کشور ثروتمند از نظر ذخایر معدنی غیر نفتی با سرمایه گذاری در بخش معدن زمینه قطع وابستگی به اقتصاد نفتی و رشد و شکوفایی تولید و اشتغال فراهم سازند.
وی خاطرنشان کرد: ایران با داشتن یک درصد جمعیت جهان، هفت درصد معادن جهان را دارد که این نشان دهنده ثروتمند بودن این کشور است.
خطیب نمازجمعه تبریز در ادامه با اشاره به هفته افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: حمله به کاروان عروسی در افغانستان، کمک به تروریست‌ها،۶۰ سال نسل‌کشی در فلسطین، حادثه حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران تنها بخشی از جنایات مدعی دروغین حقوق بشر دنیاست.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت :
نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در مساجد فرصت خوبی دانست و متذکر شد: هیات امنا و پایگاه‌ها و روحانیت تلاش کنند فرزندانمان از کلاس‌های فرهنگی مساجد استفاده لازم را داشته باشند.
امام جمعه تبریز با انتقاد از برخی سلایق که به جای استقبال از حضو ر جوانان و نوجوانان به بهانه های واهی مانع ورود آنها به مسجد میشوند، گفت: برای جذب و پذیرش فرزندانمان در مهمترین سنگرهای انقلاب اسلامی باید تشکل های مختلف مساجد شرایط لازم را به صورت شایسته فراهم آورند تا آنها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن حفظ کنیم و در کلاس‌های دینی و سیاسی بینش و بصیرت آنها را ارتقاء دهیم.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.