حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

دو برابر شدن جمعیت سالمندان کشور تا ۱۵ سال آینده

شناسه : 7093 07 اکتبر 2017 - 5:46 316 بازدید

[ad_1] تبریز ما: رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: براساس آمارهای موجود تا ۱۵ سال آینده جمعیت سالمند کشورمان دوبرابر خواهد شد. به گزارش تبریز ما، محسن سلمان نژاد افزود: این بر مبنای تعریف سازمان جهانی بهداشت در کشورهای در حال توسعه است که مبنای سالمندی را ۶۰ سال می دانند. وی با بیان اینکه […]

دو برابر شدن جمعیت سالمندان کشور تا ۱۵ سال آینده
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: براساس آمارهای موجود تا ۱۵ سال آینده جمعیت سالمند کشورمان دوبرابر خواهد شد.

به گزارش تبریز ما، محسن سلمان نژاد افزود: این بر مبنای تعریف سازمان جهانی بهداشت در کشورهای در حال توسعه است که مبنای سالمندی را ۶۰ سال می دانند.

وی با بیان اینکه این میزان برابر با حدود ۹ و ۳ دهم درصد از جمعیت کل کشور است، ادامه داد: جمعیت سالمندان در استان های شمالی کشور بیشتر و در استان های جنوبی و جنوب شرقی کمتر است.

سلمان نژاد با اشاره به اینکه اکنون ۷۰ درصد جمعیت کشور را جمعیت فعال یعنی افراد بین ۱۵ تا ۶۰ سال تشکیل می دهند، گفت: از سال ۱۳۸۵ که پنجره جمعیتی در کشور ما باز شد، جمعیت جوان زیاد شده و تعداد جمعیت سالمند در حال زیاد شدن داریم.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ تعداد سالمندان کشورمان، ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر است.

وی افزود: این پنجره تا حدود حداکثر سه دهه دیگر شروع به بسته شدن می کند و در سال ۲۰۵۰ میلادی یعنی حدود ۳۳ سال دیگر حدود ۳۰ درصد جمعیت کشورمان را سالمندان تشکیل خواهند داد.

سلمان نژاد اضافه کرد: حدود ۱۵ سال آینده جمعیت سالمند کشورمان دو برابر خواهد شد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.