حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

گام‌های عملی تبریز برای بازگشت به باغ‌شهر

شناسه : 57623 11 می 2021 - 3:51 168 بازدید

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز اقدامات انجام شده برای توسعه فضای سبز این شهر را تشریح کرد. به گزارش تبریز ما، داریوش نوین در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در طول سالیان گذشته، بی‌توجهی به باغات در تبریز، موجب از بین رفتن آن‌ها و جایگزینی بناها و فقر فضای سبز تبریز […]

گام‌های عملی تبریز برای بازگشت به باغ‌شهر
پ
پ

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز اقدامات انجام شده برای توسعه فضای سبز این شهر را تشریح کرد.
به گزارش تبریز ما، داریوش نوین در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در طول سالیان گذشته، بی‌توجهی به باغات در تبریز، موجب از بین رفتن آن‌ها و جایگزینی بناها و فقر فضای سبز تبریز شده است.
وی اولویت نداشتن فضای سبز و از بین بردن آن را یکی از اصلی‌ترین علل کاهش سرانه فضای سبز دانسته و افزود: در نتیجه بی‌توجهی به باغات، سرانه فضای سبز تبریز در طول ۴۰ یا ۵۰ سال گذشته کاهش یافته است.
وی ادامه داد: شهرداری تبریز در طی چهل ماه گذشته به احداث ۴۰ پارک محله‌ای در مناطق مختلف شهر اقدام کرده است که چندین مورد نیز در دست احداث و یا آماده افتتاح است.
نوین به تملک باغات قدیمی در کلانشهر تبریز توسط شهرداری تبریز هم اشاره کرده و افزود: طرح نهضت کاشت یک میلیون اصله نهال نیز آغاز شده است که در پی این اقدام، حدود ۷۰۰ هزار اصله نهال اعم از درخت و درختچه با هدف توزیع متوازن در سطح شهر کاشته شده است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نامتوازن بودن فضای سبز شهری گفت: شهرداری تبریز با اجرای پارک‌های محله‌ای تلاش کرده است برای توزیع عادلانه و دسترسی متوازن به فضای سبز گام‌های عملی بردارد.
مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز ادامه داد: شهرداری در مناطق مختلف که امکان هیچ‌گونه ساخت پارک وجود نداشت واحدهای مسکونی را تملک و به پارک تبدیل کرده است.
وی در رابطه با از بین بردن فضای سبز به دلیل احداث برخی از پروژه‌های عمرانی گفت: احداث برخی از پروژه‌های عمرانی منجر به از بین رفتن فضای سبز شهری می‌شود اما شهرداری کلانشهر تبریز از تکنولوژی انتقال درختان بهره‌مند است که درختان محل اجرای پروژه به مناطق دیگر منتقل می‌گردد.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/128104

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.