حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

بهره برداری از ۵۱۲۶ واحد مسکن مهر در اهر

شناسه : 60757 15 آگوست 2021 - 15:46 394 بازدید

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، اکبر فلاح  گفت: از کل ۵۱۲۶ واحد مسکن مهر اهر که در قالب ۲۰ تعاونی مسکن مهر مجوز احداث و وام اخذ کرده اند متاسفانه ۲۷۷ واحد از جمله تعاونی های مسکن مهر شهید منتظری، انجمن صنفی کارگران، قهرمان انصار و تاکسیرانی مشکل دار هستند که از این تعداد […]

بهره برداری از ۵۱۲۶ واحد مسکن مهر در اهر
پ
پ

به گزارش آژانس خبری تبریز ما، اکبر فلاح  گفت: از کل ۵۱۲۶ واحد مسکن مهر اهر که در قالب ۲۰ تعاونی مسکن مهر مجوز احداث و وام اخذ کرده اند متاسفانه ۲۷۷ واحد از جمله تعاونی های مسکن مهر شهید منتظری، انجمن صنفی کارگران، قهرمان انصار و تاکسیرانی مشکل دار هستند که از این تعداد حدود ۱۱۴ واحد مربوط به تعاونی مسکن مهر شهید منتظری می باشد که به زودی با تکمیل انشعابات آب، برق، گاز و غیره تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: در شهرستان اهر ۳۱۶۳ واحد خود مالک وجود دارد که برای ساخت این واحدها وام بانکی ۴ درصدی اختصاص یافته و برای ۱۹۶۳ واحد تعاونی نیز زمین و وام دولتی اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی در ادامه از آغاز تکمیل ۱۱۰ واحد از واحدهای مسکن مهر تعاونی انجمن صنفی کارگران نیز خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این واحدها چندین سال بلاتکلیف و نیمه کاره رها شده بود خوشبختانه با اقدامات و پیگیری های فرماندار، رئیس دادگستری و دادستان اهر این تعداد از واحدهای مسکن مهر از حوزه اختیارات انجمن کارگران ساقط و به شرکت تعاونی شیخ شهاب الدین اهر واگذار گردید که مراحل اخذ مجوز و سایر موارد آن به اتمام رسیده  و هم اکنون مراحل اجرایی آن نیز به جدیت در حال انجام می باشد و به زودی با تکمیل واحدهای نیمه کاره این واحدها به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

فلاح گفت: با توجه به اجرا و تکمیل ۳۲۴ واحد مسکن مهر جمعا ۵۰ واحد مسکن مهر شامل ۱۷ واحد از مسکن مهر تعاونی شرکت قهرمان انصار و ۳۳ واحد مسکن مهر تاکسیرانی باقی می ماند که امیدواریم با حل مشکلات این شرکت ها ۵۰ واحد مانده نیز به زودی به متقاضیان تحویل داده شود.

وی افزود: در حال حاضر شرکت تعاونی شیخ شهاب الدین اهری و تعاونی شهید منتظری به طور جد مشغول تکمیل واحدها بوده و خوشبختانه در محل شرکت تعاونی شیخ شهاب الدین واحد برای متقاضیان دیگر هم وجود دارد و آمادگی صددرصدی داریم تا با اعطای وام ۵۰ میلیونی با بهره ۴ درصدی متقاضیان جدید را پذیرش کنیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی اهر همچنین در ادامه از ثبت نام ۹۳ متقاضی مسکن ملی در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون در طرح اقدام ملی ۹۳ نفر با واریز ۴۰ میلیون تومان پذیرش شده اند که تصمیم گرفته شد برای هر۶ نفر متقاضی در شهرک شیخ شهاب الدین در فاز چهار و یک قطعه زمین توسط دولت واگذار شود تا این متقاضیان بتوانند اقدام به ساخت واحدها کنند ولی با توجه به مشکلات متقاضیان در هزینه ساخت و ساز این واحدها، تصمیم گرفته شد اداره کل راه و شهرسازی با تشکیل تعاونی متخصص، فنی و توانمند بزودی عملیات اجزایی این واحدها آغاز گردد و به همین منظور قطعه زمینی در شهرک شهرک شیخ شهاب تفکیک و آماده واگذاری به متقاضیان است.

وی در خصوص نحوه ثبت نام و پذیرش افراد دیگر در طرح اقدام ملی در اهر افزود: زمانی متقاضیان دیگر به این طرح اضافه خواهد شد که واحدهای مسکن حاضر شده به ۹۳ نفر تحویل داده شود.

فلاح در خصوص پیگیری مطالبات مردم از تعاونی های متخلف مسکن مهر شهرستان اهر نیز گفت: متاسفانه برخی از تعاونی ها در سالهای گذشته در ساخت و تحویل واحدهای مسکن به متقاضیان کم کاری و تخلف کرده اند که باید به این امر به جد رسیدگی شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت های تعاونی مسکن مهر جدید جایگزین شرکت های متخلف و کم کار شده اند امیدمی رود متقاضیان با در نظر گرفتن هزینه های جدید این شرکت ها را همراهی کنند و البته باید به این نکته بیشتر توجه کنیم که با وجود بی مهری که شرکت های قبلی در حق متقاضیان کرده بودند هنوز تصمیم جدی در خصوص واگذاری پول یا واحدهای متقاضیان خرید که مقداری نیز برای آغاز پروژه ها هزینه کرده بودند گرفته نشده و امیدواریم این مشکل در جلسه ای که با فرماندار، دادستان و تعاونی ها و برخی از متقاضیان خواهیم داشت در خصوص ضرر و زیان این متقاضیان تصمیم گیری عادلانه ای انجام شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نارضایتی مردم از کیفیت مصالح ساخت و ارائه امکانات و تجهیزات مساکن مهر در سال های قبل نیز گفت: با توجه به اینکه در زمان ساخت این مساکن نظارت توسط این اداره انجام نمی شد متاسفانه در چند سال گذشته مشکلات و ایرادات زیادی در مساکن مهر این شهرستان دیده شده که علت آن عدم کم تجربگی و غیر حرفه ای بودن پیمانکاران بوده که در این راستا نیز چندین تعاونی کلاهبردار دستگیر و در هم اکنون نیز مراحل قانونی را سپری می کنند و متقاضیان شاکی نیز می توانند به صورت قانونی پیگیر ضرر و زیان خود باشند.

وی با تاکید بر فرصت طلایی پیش آمده برای ثبت نام در مسکن مهر با وام ۴ درصدی در این شهرستان افزود: در بخش مسکن هم اکنون ۲۰۰ واحد در حال ساخت داریم که ۱۵۰ واحد آن دارای متقاضی است و ۵۰ واحد دیگر نیز برای واگذاری به نیازمندان واقعی آماده پذیرش و ثبت نام می‌کند.

فلاح در پایان در خصوص واگذاری و ثبت نام در مسکن ملی نیز گفت: با توجه به اینکه در مرحله نخست سهمیه در نظر گرفته شده برای هر ۸۰۰ خانوار بود متاسفانه در ثبت نام نهایی تنها ۹۳ نفر باقی مانده اند که در ادامه نیز با توجه به وجود زمین مناسب در فازهای دوم، اول شهرک شیخ شهاب الدین اهری بلافاصله اقدام به درخواست سهمیه خواهیم نمود  که در صورت موافقت مرکز، متقاضیان می توانند از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن اقدام به ثبت نام برای خانه دار شدن کنند. /ایسنا

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=23985

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.