حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

هدف ما برگزاری مراسم ازدواج آبرومندانه برای زوج‌های نیازمند است/ ایران تیم؛ مبدع سبک اهدای تخصص در ایران

شناسه : 59765 12 جولای 2021 - 15:46 523 بازدید

سیما علیپور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار آژانس خبری ترریزمن با بیان اینکه موسسه خیریه شمیم مهر سبحان (شمس) از چهار سال پیش قدم در وادی برگزاری مراسم ازدواج به سبک اهدای تخصص و تامین جهیزیه زوجین نیارمند نهاده، اظهار داشت: در این مدت اتفاقات بسیار خوبی افتاده و مردم بسیار بیشتر از حد انتظار […]

هدف ما برگزاری مراسم ازدواج آبرومندانه برای زوج‌های نیازمند
است/ ایران تیم؛ مبدع سبک اهدای تخصص در ایران
پ
پ

سیما علیپور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار آژانس خبری ترریزمن با بیان اینکه موسسه خیریه شمیم مهر سبحان (شمس) از چهار سال پیش قدم در وادی برگزاری مراسم ازدواج به سبک اهدای تخصص و تامین جهیزیه زوجین نیارمند نهاده، اظهار داشت: در این مدت اتفاقات بسیار خوبی افتاده و مردم بسیار بیشتر از حد انتظار ما پای کار آمده‌اند.

وی افزود: ایران تیم در زمینه‌های مختلف فعالیت دارد و محدود به مساله ازدواج نیست. اما چون فعالیت در این حوزه را در اولویت قرار داده و رکورددار برگزاری مراسم ازدواج و تامین جهیزیه به سبک اهدای تخصص است و در شهرهای مختلف اعضای این تیم را با نام بچه‌های عروس ایرانی می‌شناسند.

▪️ایران تیم؛ مبدع سبک اهدای تخصص در ایران

وی با اشاره به اینکه ایران تیم تلاش نموده فرهنگ جدیدی را به عنوان اهدای تخصص در سطح کشور راه بیندازد، گفت: در این سبک، به جای اینکه مردم بصورت مالی به خیریه‌ها کمک کنند، هر کس تخصص خود را در اختیار افراد نیازمند آن تخصص قرار می‌دهد. به عنوان مثال؛ مزون، لباس عروس را می‌دهد، سالن آرایش خدمات آرایشی ارایه می‌دهد و دیگری ماشین عروسی، گل و سالن را متقبل می‌شود. البته این تخصص حتی می‌تواند آموزش و مشاوره هم باشد و صرفا به مساله ازدواج محدود نشود.
عضو هیات امنای موسسه خیریه شمیم مهر سبحان ادامه داد: ایران تیم فعالیت خود را از تهران شروع کرد و در عرض یکسال توانست ۵۰۰ مجموعه برند کشوری را به اهدای تخصص دعوت کرده و ظرف دو سال، ۲۷۰ دختر را راهی خانه بخت کند.
وی اضافه کرد: تمام کسانی که با مجموعه ایران تیم همکاری کرده‌اند از برندهای مطرح در سطح کشور بوده‌ و به نوعی در حوزه فعالیت خود، حرف اول را می‌زنند. ‌

▪️راه‌اندازی شعبات استانی ایران تیم در ۱۵ استان کشور

علیپور با تشریح سیاست‌های ایران تیم در خصوص توسعه فعالیت‌ها در اقصی نقاط کشور گفت: از یکسال پیش تلاش کردیم این اتفاق را به استان‌های دیگر هم انتقال دهیم. در راستای تحقق این مهم، از طریق فضای مجازی فراخوان دادیم و جوانان زیر ۳۵ سال را به ایران تیم دعوت کردیم. خوشبختانه در عرض ۶ ماه موفق به راه‌اندازی ایران تیم در ۱۵ استان کشور شدیم که یکی از آنها ایران تیم آذربایجان‌شرقی در تبریز بود.
وی تصریح کرد: ایران تیم تبریز به سرپرستی خانم علیزاده خیلی قوی و سریع تشکیل و با گذراندن تمام آموزش‌های لازم در کمتر از ۳ ماه، شروع فعالیت‌ها را استارت زدند.
مادر عروس ایران افزود: ایران تیم تبریز توانست در همان هفته اول بیش از ۱۰۰ نفر عضو فعال جذب کند ودر کمترین زمان، تعداد زیادی از برندهای معتبر استان را درگیر این کار خیر سازد و در تاریخ دوازدهم تیرماه اولین مراسم ازدواج به سبک اهدای تخصص را برای ۱۲زوج برگزار کند.
علیپور، مراسم ازدواج تبریز را یکی از بهترین مراسمات ایران تیم در طول چهار سال گذشته دانست و گفت: صفر تا صد این مراسم که در آن همه سنت‌های عروسی آذربایجانی اجرا شد را خود بچه‌های تبریز انجام داده بودند.
وی اضافه کرد: ایران تیم تبریز با جذب خیران متعدد از داخل و خارج استان، هم اکنون در حال انتخاب تاریخ برگزاری دومین مراسم ازدواج خود است و تلاش می‌کند در آذربایجان‌شرقی هیچ دختر جوانی بدون پوشش لباس عروسی و برگزاری مراسم ازدواج، راهی خانه بخت نشود. البته با توانمندی‌ای که در ایران تیم تبریز و همتی که در مردم آذربایجان سراغ داریم مطمئنیم این مهم خیلی سریع اتفاق خواهد افتاد.

▪️در قبال فعالیت در ایران‌تیم، ریالی حقوق پرداخت نمی‌شود

وی در بخش دیگری سخنانش، تعداد اعضای ایران تیم در سراسر کشور را بیش از ۱۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: سرپرستان استانی عمدتا از بین مددکاران و یا از افراد معرفی شده از سوی خیریه‌ها و خیرین مورد اعتماد انتخاب می‌شوند.
عضو هیات امنای موسسه خیریه شمس با بیان اینکه در ایران تیم، هیچ کس در قبال فعالیت خود، حقوقی دریافت نمی‌کند، گفت: بنابراین معمولا همه ماندگار نیستند و یک عده گلچین شده و بخشی از کارهای موسسه را عهده‌دار می‌شوند.
وی ادامه داد: تقریبا همه برندهای آرایشی و گلفروشی و اصناف مرتبط با ازدواج در سطح کشور، ایران تیم را می‌شناسند و حتی خیلی از برندهای صاحب‌نام استان‌هایی مانند آذربایجان‌شرقی خیلی قبل‌تر از راه‌اندازی شعبه استانی، همکاری خود با ایران تیم را آغاز کرده‌اند.
وی تاکید کرد: معتقدیم‌ کسی که وارد این نوع فعالیت‌های خیرخواهانه می‌شود، نباید دنبال تبلیغات و دیده شدن باشد، هرچند که اهدای تخصص تمام برندها را در فضای مجازی معرفی می‌کنیم تا تشویقی برای سایر برندها و استان‌ها باشد.
علیپور خاطرنشان کرد: تاکنون موردی که یک برند بعد از مشارکت، پا پس بکشد را نداشتیم چرا که اغلب برندها بعد از برگزاری اولین مراسم و چشیدن مزه کار خیر، خودشان پیگیر موضوع و تداوم این کار خیر هستند.

▪️برگزاری مراسم ازدواج آبرومندانه برای زوج‌های نیازمند

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه موسسه ما با اخذ تمام مجوزهای قانونی در سطح کشور فعالیت می‌کند و اولین مراسم ملی خود را سال ۹۸ در تالار وزارت کشور برگزار کرده، گفت: تا پایان مردادماه جاری رکورد مراسمات ازدواج برگزار شده توسط ایران تیم زده شده و شمارشان به ۱۳۲۰ عروسی خواهد رسید.
مادر عروس ایران با تشریح شیوه درخواست بهره‌مندی از خدمات ایران تیم، خاطرنشان کرد: متقاضیان با مراجعه به صفحات استانی ایران تیم درخواست خود را ارایه می‌دهند. مددکاران ما بعد از انجام تحقیقات و تایید نیازمند بودن متقاضی، اقدام به تامین جهیزیه از طریق کمپین‌های مردمی می‌نمایند و در آخرین مرحله هم با برگزاری یک مراسم ازدواج آبرومندانه، آنها را راهی خانه بخت می‌کنند.
وی افزود: همه کمک‌ها و خدمات جمع شده در استان‌ها در همان استان هزینه می‌شود. با این حال بعضا تیم‌هایی از تهران به استان‌های محروم اعزام می‌شوند تا از خدمات برندهای صاحب‌نام تهرانی و جهیزیه‌های تهیه شده در پایتخت برای کمک به زوج‌های مناطق محروم استفاده شود.
وی با بیان اینکه به خاطر شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و عدم دستیابی به خواسته‌ها و آرزوها، اغلب جوانان ناامید و سرخورده‌اند، گفت: باور ما در ایران تیم بر این است که فعالیت‌های اجتماعی و کمک به جامعه و بندگان خدا انرژی‌ مضاعفی وارد زندگی انسان‌ها می‌کند که هم ناامیدی و خستگی‌ها را از بین می‌برد و هم مسیر رسیدن به اهداف را هموارتر می‌سازد.
علیپور در خاتمه سخنانش از جوانان خواست؛ فعالیت‌های اجتماعی را در دوران جوانی وارد زندگی‌شان کنند، چرا که فعالیت‌های اجتماعی یک نوع خودساختگی است و پی بردن به ارزش‌های درونی در خلال انجام این قبیل فعالیت‌ها، به خود فرد هدف داده و باعث پیشرفت می‌شود.

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=22426

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.