۱) تهیه و تصویب منشور حاکمیت سازمانی شهرداری تبریز :شفافسازی کلیه شئونات اداری و مالی با نظارت مستقیم و مداوم شهروندان در صدر برنامه های ما است. لینک سامانههای اطلاعاتی شهرداری به سامانه شفافیت از قبیل سامانههای شهرسازی، قراردادها، املاک و اموال، پرسنلی و … به تشخیص شورای محترمهوشمندسازی سامانه شفافیتباید برای هر یک از […]
۱) تهیه و تصویب منشور حاکمیت سازمانی شهرداری تبریز :
شفافسازی کلیه شئونات اداری و مالی با نظارت مستقیم و مداوم شهروندان در صدر برنامه های ما است.
لینک سامانههای اطلاعاتی شهرداری به سامانه شفافیت از قبیل سامانههای شهرسازی، قراردادها، املاک و اموال، پرسنلی و … به تشخیص شورای محترم
هوشمندسازی سامانه شفافیت
باید برای هر یک از شهروندان امکان ورود به سامانه، جستجو، بررسی، مرتبنمودن و تحلیل اطلاعات مدیریت شهری وجود داشته باشد.
۲) مالی و اقتصادی:
تحقق درآمدها و منابع دولتی در بخشهای مختلف عمران و حملونقل شهری، نیاز مبرم شهرداری است.
در حوزه مالی و اقتصادی، با دو مشکل عمده مواجهیم:
– سهم بسیار ناچیز سرمایهگذاریها و مشارکتهای شهروندی از بودجه سالانه
– سهم اندک شهرداری از منابع و درآمدهای پایدار و وابستگی شدید به عوارض و امکانات شهری
و در مقابل، دو راهکار عمده را مد نظر داریم:
تمرکززُدایی از سرمایهگذاری تجاری و هدایت رویکردهای سرمایهگذاری به حوزههای عمران، خدمات عمومی، حملونقل، فرهنگی و اجتماعی
ایجاد مدیریت واحد و هماهنگ در رویکردهای سرمایهگذاری در قالب ستاد استانی
۳) عمران:
شهر تبریز از حیث تقاطعهای روگذر و زیرگذر اشباع شدهاست. سیاستگذاری حوزه عمران، نیازمند جهتگیریهای جدید و نوآوری و خلاقیت است.
ارتقاء کیفی و کمی آسفالت تولیدی، تکمیل پروژه های نیمه تمام، مناسبسازی معابر شهری، پیادهسازی سیستم واگذاری پروژههای عمرانی از طریق مناقصات الکترونیکی، مدیریت منابع آبی به ویژه با احیا و مرمت ۲۸ قنات ارزشمند تاریخی از دیگر اهدافمان است.
۴) خدمات شهری:
الزامات خدمات شهری در غرب و شرق تبریز یکسان نیست، بنابراین برنامهریزی و خدمات شهری، باید متناسب با شرایط زیستی محلات و مناطق مختلف باشد.
شناسنامهدارساختن دستفروشان واقعی و تعریف ساز و کار مناسب برای فعالیت این قشر، از رویکردهای برجسته مان در حوزه خدمات شهری خواهد بود.
دفن بهداشتی زباله با به کارگیری راهکارهای مدرن و تقویت نظارتها در محدوده و حریم شهر با تشکیل یگان حفاظت را پیگیری می کنیم.
۵) حملونقل:
سرعتبخشیدن به پروژه مترو و نوسازی ناوگان عمومی (اتوبوس، تاکسی) را با تکیه بر منابع دولتی پیگیری می کنیم.
رفع مشکلات بار در محدوده مرکزی و خیابان دارایی و توسعه پارکینگها، نیاز عمده حمل و نقل و ترافیک امروز شهر است.
۶) حاشیهنشینی:
در وهله نخست باید با اجرای نظارتهای مداوم از ورود بافتهای جدید روستایی و حاشیهای به حریم و محدوده شهر تبریز پیشگیری کنیم.
حل معضل حاشیهنشینی، نیازمند همگرایی و همکاری تمام دستگاههای اجرایی و حاکمیتی است. در عین حال، اختصاص بودجه ملی و اتخاد راهبرد عملیاتی توسط شهرداری ضروری است.
۷) فرهنگی و اجتماعی:
موازیکاری نهادهای فرهنگی و فقدان سند راهبردی توسعه فرهنگی و اجتماعی معضل عمده حوزه فرهنگی و اجتماعی است.
هویت شهری تبریز (تاریخ، فرهنگ و هنر، مشاهیر، مفاخر، شهدا، علما) باید در جهتگیری برنامههای فرهنگی نمود بارز داشته باشد.
بهره گیری از ظرفیت محلات، توجه به ورزش همگانی و ارزان، توجه به ظرفیت مکتب های هنری تبریز را مورد توجه قرار خواهیم داد.
۸) حوزه شهرسازی و معماری:
دو قطبیشدن و عدم توسعهیافتگی در شمال و غرب، به نسبت شرق و جنوبشرق، یک معضل نگران کننده است که باید با سیاست های توزیع متوازن حل شود.
بافت تاریخی شهر، نباید قربانی طرحها و پروژههای عمرانی شود.
ساختار نامناسب و ناقص شبکه ارتباطی شهر، به گونهای که شبکه های ارتباطی شرقی-غربی و شبکه های ارتباطی به سمت هسته تاریخی شهر و فقدان شبکههای ارتباطی مناسب شمالی – جنوبی، بیش از حد مورد تاکید قرار گرفتهاست.
منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=24494