حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

مس سونگون و منطقه آزاد ارس مکلف به همکاری در حفاظت از جنگل های ارسباران هستند

شناسه : 58287 26 می 2021 - 15:45 214 بازدید

به گزارش تبریز ما، موسی خلیل الهی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع نگهداری از جنگل ها و معضل دفع آفات نباتی، اظهار داشت: متاسفانه بحث دفع آفات نباتی به یکی از معضلات جنگل های ارسباران تبدیل شده که باید در این […]

مس سونگون و منطقه آزاد ارس مکلف به همکاری در حفاظت از جنگل
های ارسباران هستند
پ
پ

به گزارش تبریز ما، موسی خلیل الهی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع نگهداری از جنگل ها و معضل دفع آفات نباتی، اظهار داشت: متاسفانه بحث دفع آفات نباتی به یکی از معضلات جنگل های ارسباران تبدیل شده که باید در این خصوص راهکارهای لازم ارائه شود.

وی افزود: لازمه حفاظت از جنگل هایی به وسعت منطقه ارسباران داشتن لوازم نگهداری و تجهیزات مورد نیاز بوده که باید تامین شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به وجود معدن مس سونگون و منطقه آزاد ارس در محدوده جنگل های ارسباران خاطرنشان کرد: با توجه به نوع فعالیت مس سونگون و تاثیر آن به محیط زیست به نظر می رسد یکی از وظایف اجتماعی معدن مس سونگون پرداخت هزینه های حفاظت از جنگل ها است.

وی ادامه داد: برای تامین مواد مورد نیاز برای دفع آفات نباتی در جنگل های ارسباران معدن مس سونگون و منطقه آزاد ارس مکلف به همکاری هستند، درصورتی که مشارکت نکنند از طریق مسیرهای قانونی اقدام خواهیم کرد.

خلیل الهی با بیان اینکه متاسفانه یکی از معضلات موجود در جنگل های ارسباران در کنار آفات نباتی، وجود ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده جنگل ها است، اضافه کرد: جنگل های ارسباران یکبار برای ثبت جهانی معرفی شده و رد شده بود و اخیرا دوباره برای ثبت جهانی معرفی شده، از طرفی میگوییم جنگل وجود ندارد از طرفی دیگر ساخت و سازهای غیرمجاز اتفاق می افتد، باید راهکاری برای پیشگیری از این موضوع اندیشیده شود.

در ادامه این نشست رحیم مهردادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای مبارزه با آفات نباتی در منطقه اهر و هوراند مبارزه مکانیکی انجام شود که اهر به طور کامل به اتمام شده و هوراند در حال اتمام است.

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=20162

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.