حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

رویه غلط نامگذاری ها و سردرگمی شهروندان تبریزی

شناسه : 60241 25 جولای 2021 - 15:46 186 بازدید

بسیاری از معابر و خیابانهای تبریز دو نام دارند، یکی نام رسمی که بر روی تابلوها مشاهده می شود و دیگری نامی که مردم برای این مناطق استفاده می کنند که این وضعیت یک اغتشاش در نامگذاری اماکن در تبریز را موجب شده است. در آخرین مورد این نابسامانی نام میدان محققی که شهروندان تبریز […]

رویه غلط نامگذاری ها و سردرگمی شهروندان تبریزی
پ
پ

بسیاری از معابر و خیابانهای تبریز دو نام دارند، یکی نام رسمی که بر روی تابلوها مشاهده می شود و دیگری نامی که مردم برای این مناطق استفاده می کنند که این وضعیت یک اغتشاش در نامگذاری اماکن در تبریز را موجب شده است.

در آخرین مورد این نابسامانی نام میدان محققی که شهروندان تبریز آن را به نام سه راه امین می شناسند، به «میدان کهن» تغییر یافته تا این میدان سه نام را با خود یدک بکشد. در حالیکه نام تاریخی این ناحیه نیز «کهنه میدان» می باشد مشخص نیست این نامگذاری با چه انگیزه ای انجام شده اما آنچه اتفاق افتاده سردرگمی شهروندان در این زمینه می باشد. البته گفتنی است اعضای شورای شهر تبریز و شورای نامگذاری با نام جدید «میدان کهن» مخالفت کرده اند ولی با این وجود این نام در تابلوی ایستگاه مترو و سایت شهرداری به چشم میخورد و اصرار به استفاده از این نام غریبه و جدید جالب توجه می باشد.

این موارد در کنار حذف نامهای اصیل محلات و اماکن شهر و جایگزینی آنها با اسامی مجعول و نامأنوس برای شهری تاریخی نظیر تبریز که مسئولینش ادعای توسعه صنعت گردشگری را نیز دارند، به هیچ عنوان قابل قبول نیست. چرا که علاوه بر لطمه به هویت شهری با توجه به سردرگمی شهروندان در زمینه آدرس دهی به مسافران و گردشگران نیز مشکلاتی را باعث می شود.

یادداشت: امین جهانی

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=23206

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.