حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در تبریز برگزار شد

شناسه : 61659 22 اکتبر 2021 - 10:51 394 بازدید

دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت با رمز مقدس «یامحمد رسول‌الله (ص)» در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز برگزار شد. به گزارش تبریز ما، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز پنج‌شنبه در حاشیه برگزاری این رزمایش به خبرنگاران اظهار داشت: این رزمایش اولین رزمایش نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران است که در […]

دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در تبریز برگزار
شد
پ
پ

دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت با رمز مقدس «یامحمد رسول‌الله (ص)» در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز برگزار شد.
به گزارش تبریز ما، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز پنج‌شنبه در حاشیه برگزاری این رزمایش به خبرنگاران اظهار داشت: این رزمایش اولین رزمایش نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران است که در سطح کشور اجرا می‌شود.
امیر سرتیپ دوم حمید واحدی با بیان اینکه از ویژگی‌های این رزمایش استفاده از همه پایگاه‌های سطح کشور و کنترل فرماندهی متمرکز و اجرای غیرمتمرکز در آن است، افزود: در این رزمایش از خلبانان و کارکنان جوان فنی و تجهیزات بومی‌سازی استفاده شده است.
وی ارسال همزمان تصاویر به پست فرماندهی را از دستاوردهای این رزمایش اعلام کرد و اظهار داشت: پهبادهای رزمی کمان -۱۲، کرار، کیان و آرش مجهز به انواع سرجنگی و با حمل انواع بمب‌های بهینه‌سازی شده و نقطه‌زن با استفاده از اصل غافلگیری اهداف حیاطی دشمن اعم از یگان‌های سطحی و رادارهای زمینی را مورد هدف قرار داده و با موفقیت منهدم کردند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در اجرای این مرحله از رزمایش هواپیماهای باسرنشین نیروی هوایی ارتش با سامانه‌های اخلالگر و با استفاده از نوین‌ترین تکنیک‌های جنگ الکترونیک با از کار انداختن سامانه‌های پدافندی نیروهای دشمن، مسیر امن را برای اجرای عملیات پهبادی فراهم کردند.
امیر سرتیپ دوم «واحدی» با اشاره به استفاده از پهباد کمان -۱۲ نیروی هوایی ارتش در این مرحله از رزمایش، ادامه داد: این پهباد با استفاده از بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن و ارتقا یافته قائم با موفقیت اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار داد و پهبادهای کرار نیز که به بمب‌های ۵۰۰ پوندی و راکت مجهز شده است، توانستند به اهداف تعیین شده به دقت شلیک کنند.
وی یادآوری کرد: استفاده از پهبادهای انتحاری نقطه‌زن کیان و آرش برای اجرای حملات دقیق علیه مواضع دشمن در فواصل دور از دیگر عملیات‌های اجرا شده در این مرحله از رزمایش بود.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در بخش دیگری از این رزمایش عملیات مراقبت و شناسایی جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی نیروی هوایی ارتش با استفاده از بسترهای امن شبکه‌های بی‌سیم و باسیم، انواع سامانه‌های تسهیلات پروازی و انواع سامانه‌های تاکتیکی مأموریت‌های ابلاغی در جنگ الکترونیک با موفقیت اجرا شد.
امیر سرتیپ دوم «واحدی» با بیان اینکه نهاجا در کنار سایر نیروهای مسلح تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا، وظیفه تأمین امنیت پهنه هوایی کشور را بر عهده دارد، افزود: این رزمایش حاوی پیام امنیت، ثبات، دوستی و صلح پایدار برای کشورهای منطقه، اطمینان خاطر برای هموطنان و آمادگی برای دفاع و پاسخ کوبنده در صورت اشتباه و خطای محاسباتی برای دشمنان است.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/133137

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.