حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

افزایش ۷ کیلومتری خطوط متروی تبریز با تکمیل خط ۱

شناسه : 60227 25 جولای 2021 - 3:52 175 بازدید

شهردار تبریز از افزایش ۷ کیلومتری خطوط مترو تبریز با تکمیل خط ۱ خبر داد. به گزارش تبریز ما، ایرج شهین‌باهر در این باره اظهار کرد: قطار شهری تبریز پروژه ای شده بود که چندین نسل از شهروندان تبریزی با آن خاطره داشتند؛ اما تزریق ۴۰ هزار میلیارد ریال به این پروژه در دوره اخیر […]

افزایش ۷ کیلومتری خطوط متروی تبریز با تکمیل خط ۱
پ
پ

شهردار تبریز از افزایش ۷ کیلومتری خطوط مترو تبریز با تکمیل خط ۱ خبر داد.
به گزارش تبریز ما، ایرج شهین‌باهر در این باره اظهار کرد: قطار شهری تبریز پروژه ای شده بود که چندین نسل از شهروندان تبریزی با آن خاطره داشتند؛ اما تزریق ۴۰ هزار میلیارد ریال به این پروژه در دوره اخیر و تکمیل خط یک، آینده‌ای پر فروغ برای طلوع سیستم مدرن حمل و نقل عمومی از زیر زمین ترسیم کرد.
او ادامه داد: راه‌اندازی فاز ۳ خط یک مترو و ۹ ایستگاه همان خط و رسیدن قطار به آخرین ایستگاه خط یک و نیز خرید واگن‌های ساخت داخل از اقدامات مهمی است که در دوره پنجم مدیریت شهری تبریز اتفاق افتاده است.
شهردار تبریز افزود: با اقدامات فشرده انجام شده در دوره اخیر مدیریت شهری، طول خطوط متروی تبریز از ۱۰ به ۱۷ کیلومتر افزایش یافت. بهمن ماه ۱۳۹۸ با افتتاح فاز سوم خط یک، قطار شهری تبریز در این خط پس از ۲۰ سال انتظار به ایستگاه پایانی رسید و این امکان برای قطار و مسافرانش فراهم شد که طول مسیر خط یک را به طور کامل بپیمایند.
او یادآور شد: آذر ماه ۱۳۹۹ نیز با افتتاح ۴ ایستگاه (میدان قطب، لاله، امام حسین (ع) و شهید باکری) واقع درخط یک قطاری شهری با اعتبار ۷۵۰۰ میلیارد ریال، که با دستور ریاست محترم جمهور از طریق ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری رسید، گام دیگری در جهت پیشبرد حمل و نقل پاک شهری برداشته شد.
شهین‌باهر عنوان کرد: هم‌اکنون ایستگاه‌های ۱۴، ۱۵ و دپو ایستگاه لاله نیز در مرحله تکمیل و بهره‌برداری است. کل خط یک مترو به طول ۱۷٫۲ کیلومتر، در سه فاز طراحی شده و شامل ۱۸ ایستگاه و دو پایانه ابتدایی و انتهایی است.
به گفته شهردار تبریز، در سال ۱۴۰۰، ۱۲ هزار میلیارد ریال برای خط ۲ قطار شهری تامین اعتبار شده است. در مجموع ۴۰ هزار میلیارد ریال برای متروی تبریز در دوره فعلی مدیریت شهری هزینه می‌شود که بیش از کل هزینه‌هایی است که از زمان آغاز این طرح به آن تخصیص یافته است.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/130572

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.